Nie truj się i daj żyć innym - foto


2017-02-16, 10:55  |  komentarzy (45)

Z inicjatywy stowarzyszenia Niezależni.BB. przy ul. Agrestowej nieopodal ronda Hulanka w Bielsku-Białej pojawił się dziś pierwszy baner ostrzegający bielszczan przed smogiem. Będą też kolejne. Pieniądze na druk banerów pochodzą ze zbiórki społecznej.

Drugi baner o tej samej treści umieszony został na ogrodzeniu posesji przy ul. Cieszyńskiej, a kolejne zobaczymy w innych dzielnicach miasta. Inicjatorem akcji banerowej na rzecz walki z niską emisją jest Stowarzyszenie Niezależni.BB. Celem akcji jest uświadomienie bielszczan o szkodliwości smogu.

Pieniądze na druk banerów pochodzą ze zbiórki prowadzonej za pomocą portalu zbiórka.pl. - Wyniki finansowe zbiórki nie są jak dotąd najlepsze, ale dzięki pomocy drukarni powstała pierwsza partia banerów. Ludzie chętnie udostępniają ogrodzenia swoich posesji, abyśmy mogli umieścić banery - przyznała prezes stowarzyszenia Niezależni.BB Małgorzata Zarębska.

W trakcie dzisiejszej akcji na ul. Agrestowej komin pobliskiego budynku mieszkalnego emitował charakterystyczny "siwy dym". Powiadomiona o tym Straż Miejska obiecała interwencję. Radna Zarębska zapowiedziała demonstrację antysmogową, która odbędzie się w niedzielę, 26 lutego obok pomnika Reksia przy ul. 11 Listopada.

rok

Artykuł wyświetlono 7135 razy


Galeria:






Najnowsze artykuły:
2017-07-25
Zielona woda w potoku Krzywa - foto
Około godz. 20.20 służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie, z którego wynikało, iż w potoku Krzywa przy ul. Montażowej w Bielsku-Białej płynie zielona woda. Na miejsce wysłano pluton chemiczny straży pożarnej.
więcej
2017-07-25
Wróci podatek paliwowy?
Projekt nowego podatku drogowego (na razie) nie wejdzie w życie. Rząd ma znaleźć inne źródła finansowania, aby przeznaczyć zebrane środki na rzecz dróg lokalnych. Bielscy politycy PiS nie są jednak zgodni, skąd wziąć te pieniądze.
więcej
2017-07-25
Prawdziwa petarda na piątkowy wieczór
L.U.C, czyli Łukasz Rostkowski to polski raper i producent muzyczny, który łączy siły z Rebel Babel. Ten międzynarodowy projekt będący platformą spotkań muzyków, tekściarzy i kompozytorów z całej Europy zaprezentuje się w piątek na Letniej Scenie Sfery.
więcej
Komentarze:


  

niezarejestrowany - organ klaczy 2017-02-17 21:25
@anafik- uściślę;działania skierowane do władz miasta są pozbawione sensu, bo ratusz sprawy nie załatwi;
działania obywatelskie tak ale do właściwych organów
niezarejestrowany - anafik 2017-02-17 16:07
Takie akcje wywieszania banerów uświadamiających oczywiście także są bardzo potrzebne. Po co? - wytłumaczył/wytłumaczyła dobrze @świadomość to ważna rzecz. Pretensje do stowarzyszenia Niezależni.BB za akcję są po prostu niepoważne - jeśli uprawiać politykę to właśnie w ten sposób. Pisanie listów do prezydenta, demonstrowanie pod ratuszem i wszelkie tego typu akcje również są potrzebne, aby wymusić na władzy by zabrała się wreszcie za rzeczywistą walkę z zatrutym do granic możliwości powietrzem. Niepokojący jest stosunek do problemu smogu, jaki reprezentuje w tych komentarzach np. @organ klaczy. Działania oddolne "nie mają sensu", bo "i tak nic nie zmienią" - jak pisze. Jeśli takie stanowisko stanie się powszechne - to decydenci z pewnością będą mogli spać spokojnie i dalej nic nie robić w temacie ochrony zdrowia i życia mieszkańców naszego miasta.
niezarejestrowany - kekej 2017-02-17 12:44
@ben - miło mądrego posłuchać.
niezarejestrowany - organ klaczy 2017-02-17 12:22
@agnessc- poniekąd masz rację, ale nie we wszystkim, odchodząc trochę od smogu przerzucę się na śmieci, w starym rozwiązaniu dzieliliśmy na mokre i suche, wtedy nie miałem problemu co gdzie wrzucać, segrgowałem, teraz też segreguję ale przy tym mocno mocno kombinuję co do czego bo instrukcja jest mocno nieprecyzyjna, np. gdzie wrzucać miękkie- z folii aluminiowej opakowania po pasztetach? gdzie wrzucać np folie po cukierkach z folia aluminiową? gdzie wrzucać mokry papier? Mam problem- wrzucam do zmieszanych, mając uczucie że coś jest nie tak. Takie to jest rozwiązanie systemowe problemu śmieci. Czy to kwestia mojej kultury? Nie, to kwestia bzdurnych przepisów. Wracając do smogu wymysły sejmiku wojewódzkiego są tak samo mądre jak te z segregacją śmieci. Zakaz palenia mułem itp. tak ale powiązany z zakazem handlu nim. Wymiana pieców nie, bo to nic nie da. Od nowych stacji pomiarowych powietrze się nie polepszy. Jedynymi rozsądnymi rozwiązaniami jest promowanie tzw. czystych źródeł energii wraz z dopłatami do nich i podłączanie jak największej liczby użytkowników do sieci ciepłowniczej. Gdy będę zmuszony wymienić swój kocioł na nowy ( bo kiedyś to nastąpi) to chce to zrobić z własnej woli bo stary się zużyje, a nie dlatego bo jakiś "mędrzec" tak wymyślił.
Ps. chętnie przerzucę się na gaz lub coś innego proekologicznego pod warunkiem koszty takiego opalania będą dostepne dla przeciętnego Kowalskiego.
niezarejestrowany - mecenas 2017-02-17 12:08
Nikt mi nie zakaże palenia mułem, i innym badziewiem skoro państwo pozwala nim handlować.
niezarejestrowany - agnessc 2017-02-17 11:52
Zgadzam się z -ben, wszyscy czekają na systemowe rozwiązania, ale świadomości ludzi system nie nauczy. Popatrzcie na sprawę śmieci. Jest to systemowo rozwiązane, a jednak ludzie nie segregują. Dlaczego? Bo kultury nie da się nauczyć przepisami. Ludzie sami zaczynają od siebie coś robić i dobrze, nie ważne czy to lewica, czy prawica, czy wybory czy promowanie się. Ważne żeby ludzie sami w swoim najbliższym otoczeniu zaczęli reagować. Im więcej takich inicjatyw tym większe prawdopodobieństwo, że kiedyś odetchniemy świeżym powietrzem.
niezarejestrowany - ciekawski36 2017-02-17 11:50
Niech mi ktoś wyjaśni jaki jest sens uchwały o zakazie palenia flotem czy miałem bez zakazu sprzedaży. Przecież to jest tak jakby zakazać spożycia alkoholu bez zamykania sklepów monopolowych.
niezarejestrowany - ben 2017-02-17 10:37
Organ klaczy, masz rację że najważniejsze rozwiązania są konieczne na poziomie kraju. Ale to nie znaczy, że miasto nic nie może zrobić od siebie. Może i nawet robi, tylko że za mało. Dużo mniej niż inni. Teraz wejdzie w życie uchwała sejmiku wojewódzkiego o zakazie palenia flotem i mułem i obowiązek kontroli i karania spadnie na miasto. Monitoring, edukacja, podłączenia do sieci ciepłowniczej, wymiana kotłów (też obowiązkowa po uchwale sejmiku) - to wszystko może robić miasto. Ale najpierw trzeba przestać zaprzeczać że problem istnieje. A Krywult zaprzecza, zwala winę na sąsiadów, wszędzie widzi ataki na siebie. A astmatycy nie wychodzą z domu przez trzy tygodnie, bo się duszą. Smog jeszcze będzie przez lata, to pewne, ale możemy pogodzić się z tym syfem albo zacząć z nim walczyć na serio, choćby dla naszych dzieci
niezarejestrowany - organ klaczy 2017-02-17 10:24
@mieszkaniec- masz rację, Ci co tak optują za dopłatami do nich, to chyba sami mieszkańcy bloków i nigdy na oczy nie widzieli, kotła z podajnikiem, sam mam taki piec w domu( nie wiem której generacji - bo tego nie dojdziesz) i każdy z nich, albo zdecydowana większość ma dodatkowe palenisko na spalanie innego rodzaju opału niż ekogroszek. Palę ekogroszkiem, bo mi się zwyczajnie nie chce co chwila biegać i dokładać do niego, a póki co stać mnie by zapłacić 750-800 zł za tone węgla. Niestety niektórych może nie być na to stać.
Więc nawet jak zostaną wymienione wszystkie kotły w Bielsku, to problem nie zniknie bo niektórzy nawet w tych nowoczesnych kotłach palić będą badziewiem.
Dlatego cały czas twierdzę że ta sprawa może być rozwiązana tylko na poziomie kraju nie miasta.
niezarejestrowany - mieszkaniec 2017-02-17 08:29
Kotły retortowe, na węgiel, które montuje się w ramach dopłat, nie mają nic wspólnego z ekologią.To takie same kopciuchy jak inne, a w wielu przypadkach gorsze.
Nie tędy droga.
niezarejestrowany - board 2017-02-16 23:22
Zeby ludzie weglem palili to by bylo dobrze. Najwiekszy zbyt na skladach ma mul, mial, flot i inne produkty weglopodobne. Nie ma znaczenia czy KWK Piast czy ruski.
niezarejestrowany - 123456 2017-02-16 23:00
Kaligula, czyli działanie na rzecz mieszkańców może być tylko anonimowe? Podpis powoduje że dobro mieszkańców unieważnia się. Co za logika...
Kaligula 2017-02-16 22:13
Ten baner to akcja wyborcza, a nie działanie na rzecz mieszkańców! Gdyby miał na celu rozwiązanie sytuacji nie psiało by na nim nazwa partii/stowarzyszenia.
niezarejestrowany - Irek 2017-02-16 21:39
@organ klaczy 150% racji.
niezarejestrowany - Sylwia. 2017-02-16 21:29
Jak do tej pory nie zauważyłam aby ktokolwiek inny zajmował się tym tematem!... Prezydent ma to gdzieś a cała reszta polityków go w tym naśladuje! Wybory wyborami, ale ja mam wrażenie, że tylko niezależni robiąc coś dla naszego miasta!
niezarejestrowany - organ klaczy 2017-02-16 20:19
@bialanin - co prawda szkoda czasu ale ci odpowiem, masz moralność Kalego , bo sam zacząłeś od osobistych wycieczek;
osobiście nie mam nic ani do ciebie ani tej całej koalicji. Ale mam już na tyle lat, że już mi się nie chce robić coś, co jest w zdecydowanej większości pozbawione sensu, jak np. wieszanie banerów , pisanie listów do Krywulta, czy demonstracje pod ratuszem. To nic nie da, a takie działania maja tylko jeden cel lansowanie organizatorów. Bez względu na to kto będzie siedział w ratuszu, Bielsko jako miasto samo ze smogiem sobie nie poradzi, choćby wymieniło wszystkie piece w mieście.
niezarejestrowany - bialanin 2017-02-16 19:52
Klacz szczeka na Pigalu a karawana jedzie dalej :-) Dobrze że jest ktoś, kto robi cokolwiek poza krytykowaniem innych
niezarejestrowany - organ klaczy 2017-02-16 19:37
@bialanin- co prawda Pigal już ci to napisał , ale powtórzę, najpierw czytaj potem komentuj; niezależni nie zapłacili za ten baner ze swoich pieniędzy tylko ze zbiórkowych, przy okazji narzekając że ludzie nie chcą się zrzucać na ich pomysły;
A co do tej całej koalicji to jak wyczytałem na tym portalu na zebraniu założycielskim było niespełna 60 ludzi a koalicja reprezentuje 45 stowarzyszeń i osób prywatnych. Czyli jaki kraj taka koalicja.
niezarejestrowany - Pigal 2017-02-16 19:10
@bialanin- z tego co jest napisane w artykule, to była zbiórka publiczna na te banery, dobrze zrozumiałem? Jakiś czas temu, zebrało się kilkadziesiąt organizacji ( oraz partii) i osób fizycznych i porozumieli się, że będą walczyć ze smogiem w BB, m.in. banerami. Rownież i to przeczytałem na tym portalu. Skąd zatem lansowanie się wyłącznie niezależnych? Odpowiem: WY BO RY. A tak btw, to baner zrobiła drukarnia.
niezarejestrowany - koks i antracyt 2017-02-16 19:04
Ja chętnie zrobię i zapłacę za baner o treści "W swoim piecu palę tylko węglem najwyższej jakości". Dosyć nagonki i półprawd, mam nadzieję, że lokatorzy domu z Agrestowej, jesli nie maja sobie nic do zarzucenia w temacie spalanego paliwa, będą domagać sie od organizatorów akcji sprostowania za insynuacje związane z dymem wydobywającym sie z ich komina. Gorącym głowom i gimnazjalistom przypominam, ze w tym kraju LEGALNE jest spalanie w piecu paliw tak marnej jakości jak flot i muł a kopalnie otrzymują pokaźną pomoc finansową jako istotny element gospodarki. Jesli nie jesteście w stanie tego zmienić to szkoda waszego zachodu.
niezarejestrowany - bialanin 2017-02-16 18:40
Pigal, myślę że podpis Niezależnych jest dlatego, że oni ten baner zrobili. Zrób swój za swoje pieniądze i podpisz sobie "Pigal", nikt chyba nie będzie miał do ciebie jakichs dziwnych pretensji
niezarejestrowany - 100%BB 2017-02-16 18:28
Problem smogu można po części rozwiązać w ciągu jednego roku góra w 2 lata. Wystarczy zadać sobie pytanie jakiej klasy węgiel dostarczany jest dla odbiorców prywatnych na Podbeskidziu, czy do elektrociepłowni w Bielsku-Białej, czy w Czechowicach.
Jakoś nie wielu chce ruszyć problem jaki węgiel jest dostarczany nie wiem z naszych kopalni a może z Rosji....
Jak do pieca kaflowego w kamienicy czy w budynku prywatnym wrzucisz muł czy złej klasy węgiel to masz zakopconą całą okolicę.
Niestety jedynie pracownicy elektrociepłowni mogą mieć wiedzę na temat jakości i klasy dostarczanego węgla ale skąd to ma wiedzieć, zwykły człowiek, który idzie na skład kupić od 1 do 3-4 ton węgla.
niezarejestrowany - podtruwany 2017-02-16 18:14
kwartał na rogu Waryńskiego i Sobieskiego - dzień w dzień z kilku kominów wali tam czarny, snujący się potem po ziemi dym, jak dadzą do pieca to potrafi się ściemnić w biały dzień
niezarejestrowany - board 2017-02-16 18:11
Nie trzeba robic banerow z kopcacymi kominami. Wystarczy podjechac do Halconowa
niezarejestrowany - Pigal 2017-02-16 17:56
@bialanin W jakim celu, na banerach (tak btw, które utylizujący sie ze 100lat) jest podpis niezależnych? Świadomość to raz, a dwa to interesy polityczne, bliższe i dalsze. Swoją drogą, radna z niezależnych, nie może w tej kwestii zrobić dymu (nomen omen), na sesji RM z prezydentem Krywultem? Taka hipokryzja trochę.
Katalog Firmy »
Turystyka
Gastronomia
Uroda i moda
Reklama, poligrafia
Usługi
Handel detaliczny i hurtowy
Budownictwo
Motoryzacja
Doradztwo, finanse, podatki
Komputery, internet
Kursy i edukacja
Nieruchomości
Śluby i wesela
Medycyna i zdrowie
Przemysł i produkcja
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2012-2014
Wykonanie: Tomasz Kwaśny      Grafika: Mateusz Godzic