BDI tylko na liście rezerwowej
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych do 2023 roku. W dokumencie przewidziano środki na realizację drogi S1 do Bielska-Białej oraz tzw. obejście Węgierskiej Górki. Beskidzka Droga Integracyjna jest na liście rezerwowej.
Zgodnie z aktualizacją, zwiększony został limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych ze 107 do 135 mld zł. W dokumencie uwzględniono budowę drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko-Biała (realizacja inwestycji w latach 2019-22) oraz tzw. obejścia Węgierskiej Górki (2018-20). Szacunkowy koszt pierwszej inwestycji to ponad 3,5 mld zł. Budowa nieco ponad ośmiokilometrowego odcinka drogi ekspresowej z Przybędzy do Milówki pochłonie o 2 mld zł mniej.
Na trzecim miejscu listy rezerwowej Programu Budowy Dróg Krajowych, które mają zostać zrealizowane do 2023 roku (z perspektywą do 2025), znalazła się ekspresówka Bielsko-Biała - Głogoczów. Szacunkowy koszt budowy 61-kilometrowego odcinka drogi S52 przekracza 4,3 mld zł.
bak
Foto: Marek Kocjan
Komentarze 16
Istnieje wiele danych sporządzonych przez agencje ekonomiczne, raitingowe, ze po zakończeniu wsparcia z UE po 2023 jeśli Polska wykorzysta całą pulę to po pierwsze, tak czy owak staniemy się drugą Grecją. To fundamentalne zagrożenie za 6-7 lat. A po drodze są inne zagrożenia które mogą spowodować, że ludzi zwyczajnie nie bedzie stać na jazdę samochodem. Walczymy o drogi które za niedługo mogą opustoszeć. To nie jest czarnowidztwo ale realne zagrożenia a jest ich więcej jak tylko przyszłość Polski po zakończeniu unijnego finansowania.
Z Krakowem trzeba najpierw poprawić stan infrastruktury kolejowej Małopolska już się bierze do konkretnych prac, czekamy na ruch sejmiku i wojewody slaskiego. Droga to może być wartośc dodana, ale nie musi więc żeby nie było tak, że do Krakowa pozostaniemy bez ekspresówki a także z rozsypującą się linią kolejową 117 z Bielska-Białej do Kóz na granicy z Małopolską.
Niech rząd RP i sejmik śląski zadbają oto aby za rok ruszyła i miała pełne finansowanie na całej linii linia kolejowa 117.
Do tego jeszcze Wadowice się buntują z powodu tej BDI.
A inwestycje proponowane przez podbeskidzkich Polaków mają głównie na celu rozwój RP.
Klauzula informacyjna ›