Jest sukces w sprawie budowy BDI
- BDI udało się wpisać do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych - poinformował wiceminister Stanisław Szwed na wczorajszej konferencji prasowej w Bielsku-Białej. Innym tematem konferencji było dokończenie budowy drogi S1, czyli obejścia Węgierskiej Górki.
Szacunkowy koszt budowy 61-kilometrowego odcinka drogi S52 Bielsko-Biała - Głogoczów przekracza 4,3 mld zł. Jak poinformował sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Stanisław Szwed, budowę Beskidzkiej Drogi Integracyjnej udało się wpisać do Programu Budowy Dróg Krajowych, dzięki czemu można już rozpoczynać prace przygotowawcze do inwestycji. Zgodnie z planem, realizacja zadania nastąpi w latach 2023-25.
Wiceminister Szwed poinformował dziennikarzy o stanie prac związanych z realizacją projektu budowy drogi S1, czyli tzw. obejścia Węgierskiej Górki. - W ostatnim czasie, zgodnie z planem, musiała się odbyć rozprawa administracyjna z udziałem społeczeństwa, która dotyczyła ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Przedstawicielem społeczeństwa była jedna osoba reprezentująca mieszkańców. Ta osoba zwróciła się z apelem, żeby droga była jak najszybciej dokończona - powiedział przedstawiciel rządu.
Obejście Węgierskiej Górki połączy wcześniej zrealizowane odcinki: Żywiec-Przybędza z odcinkiem Milówka-Szare. Ten odcinek drogi ekspresowej S1 przebiegać będzie w granicach administracyjnych gmin: Radziechowy Wieprz, Węgierska Górka i Milówka na terenie powiatu żywieckiego. Zadanie jest ostatnim etapem budowy drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń (granica państwa).
Z uwagi na górski charakter trasy występuje konieczność budowy wielu obiektów inżynierskich. Najdłuższe z nich to dwa podwójne tunele długości ok. 830 m pod masywem Barania i 980 m pod masywem Białożyński Groń oraz estakady nad dolinami potoków. Jak zapowiedział wiceminister Szwed, według harmonogramu inwestycja budowy dwóch tuneli o wartości prawie 2 mld zł rozpocznie się w 2019 roku. Na rok 2018 zaplanowano ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy.
W konferencji prasowej uczestniczyli także m.in. wicewojewoda śląski Jan Chrząszcz oraz wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Bielska-Białej Przemysław Drabek. Do innych tematów poruszonych podczas konferencji powrócimy w naszych publikacjach.
rok
Oceń artykuł:
33 27Komentarze 50
"Zdaniem IWW oznacza to wyburzenie 58 domów i 59 innych budynków. Jako kolejny argument przeciw przytoczono zagrożenie dla walorów górskiego krajobrazu miasta przez zainstalowanie ekranów dźwiękoszczelnych i zbudowanie estakad. Wskazano też na zniszczenie przyrodniczo cennego Parku Krajobrazowego Beskidu Małego. Ponadto zwrócono uwagę, że trasa przejdzie tuż obok zakładu uzdatniania i ujęcia wody dla okolicznych gmin oraz w sąsiedztwie wodospadu na Skawie, będącego miejscem wypoczynku mieszkańców."
Jeśli chodzi natomiast o budowę drogi S1 (obw. Węgierskiej Górki) przetarg był zapowiadany przez GDDKiA i Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa na listopad 2017 roku, natomiast z powodu nieudolności i nieznajomości prawa przez urzędników GDDKiA, cała procedura została opóźniona. Na błędy proceduralne zwracano uwagę, natomiast niestety GDDKiA stała przy swoim zdaniu, co okazało się błędne i część decyzji i dokumentacji musiało powstać na nowo.
Klauzula informacyjna ›