Blisko 1,5 mld zł kosztować ma budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki. Wczoraj w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i wiceministra rodziny, pracy i polityki społecznej Stanisława Szweda podpisano dokument o ogłoszeniu przetargu na inwestycję.

Od wielu lat na inwestycję czekają mieszkańcy Węgierskiej Górki, która zmaga się z ruchem tranzytowym rozjeżdżającym centrum tej małej miejscowości. Według planów, prace budowlane mają rozpocząć się latem przyszłego roku, a zakończyć w 2022. Odcinek o długości 8,5 km przebiegać będzie m.in. dwoma tunelami pod masywem Barania i Białożański Groń.

W ramach inwestycji powstają estakady nad dolinami potoków oraz drogi dojazdowe. Obejście Węgierskiej Górki połączy odcinki drogi Żywiec-Przybędza oraz Milówka-Szare. Szacuje się, że budowa pochłonie ok. 1,5 mld zł. Zadanie współfinansowane będzie ze środków unijnych.

Wczoraj oficjalnie ogłoszono rozpisanie przetargu na realizację inwestycji. W uroczystości uczestniczyli m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Stanisław Szwed, wicewojewoda śląski Jan Chrząszcz oraz bielski radny Przemysław Drabek.

To nie jedyny odcinek S1, który ma być realizowany w najbliższych latach. W listopadzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała kontrakt z firmą, która wykona koncepcję programową dla odcinka S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. 40-km inwestycja ma zostać oddana do ruchu najpóźniej w 2023 roku.

bak