Wszystko wskazuje na to, że w ciągu dwóch lat produkcja nowej generacji fiata pandy wróci do tyskich fabryk spółki FCA Poland. Na nowych planach koncernu skorzysta fabryka w Bielsku-Białej? W naszym mieście mogą być produkowane jednostki napędowe do nowych samochodów.

Zgodnie z planami Fiat Chrysler Automobiles, w najbliższym czasie Chrysler (wchodzący w skład koncernu FCA) ma uruchomić produkcję nowego SUV-a. Pojazd byłby produkowany we włoskiej fabryce Fiata nieopodal Neapolu, w której zabrakłoby miejsca dla nowej generacji fiata pandy. W ten sposób produkcja samochodu osobowego powróciłaby do Polski, a konkretnie do tyskiej fabryki FCA.

Na operacji z pewnością skorzystałaby inne spółki koncernu, m.in. bielska fabryka FCA Powertrains, która zajmowała się już produkcją silników do fiata pandy. W swoim zakładzie w Bielsku-Białej spółka produkuje dwa strategiczne dla całej gamy FCA silniki. Są to jednostki Turbo Diesel Multijet 1.3 (od 2003 roku) oraz dwucylindrowy silnik benzynowy z systemem TwinAir (od 2010 roku).

W ub. roku spółka FCA Powertrain Poland zajęła 91. miejsce na „Liście 500” dziennika Rzeczpospolita. Zatrudnia ok. 1150 pracowników, a jej przychód przekracza kwotę 3,5 mld zł. Jednostki napędowe produkowane w bielskiej fabryce wysyłane są do zakładów Grupy FCA w Turynie, Melfi i Pomigliano (wszystkie Włochy), Kragujevacu (Serbia), Tofas (Turcja), Betim (Brazylia) oraz Tychach.

bak