Żaden biznes nie może przetrwać bez stałego zainteresowania klientów. W branży transportowej jest to trudne, ponieważ zleceniodawcy kuszeni ceną często zmieniają obsługujące ich firmy lub starają się działać własnymi siłami. Stałe pozyskiwanie nowych zapytań nie jest proste, o ile nie dysponuje się sporymi nakładami na reklamę. Na szczęście, zawsze można wejść na giełdę. Nie, nie tę od papierów wartościowych, ale transportową.

Firmy z branży TSL mogą pracować dla klientów z niemal każdego rynku produkcji. To powoduje, że powinny reklamować się niemal wszędzie, aby mieć pewność dotarcia do każdego potencjalnie zainteresowanego. W praktyce jest to niemożliwe, ale na szczęście jest w internecie miejsce, które działa w odwrotny sposób - zbiera klientów zainteresowanych współpracą i pomaga im dotrzeć do spełniających ich wymogi przewoźników. To giełda transportowa, np. taka, jak www.interport.pl.

Promocja przez witrynę

Schemat funkcjonowania portalu jest prosty. Klient po wejściu wybiera jeden z trzech sposobów wyszukiwania kontrahentów. Może skierować się do działu ogłoszeń z wolnymi pojazdami lub wolnymi ładunkami, a następnie przeglądać ich zawartość i podjąć kontakt z ich autorami. To rozwiązanie jest bardzo poszukiwane przez klientów, dla których ważne są względy ekonomiczne. O ile uda się porozumieć w kwestii terminów, ładowności auta i trasy przejazdu, obie strony mogą zaoszczędzić sporo środków.

Narzędziem, które pozwala zbudować trwalszą relację w mniej spontaniczny, bardziej wyważony sposób, są wizytówki firm transportowych. Są to niewielkich rozmiarów strony internetowe zawierające dane najważniejsze z punktu widzenia klienta: zakres działalności, liczebność i rodzaj floty, najczęściej uczęszczane trasy, przystosowanie do transportów specjalnych, itd. Oczywiście, każdy przedsiębiorca, który zdecyduje się na taką formę promocji może umieścić w tym miejscu więcej informacji. Doświadczenia obecnych użytkowników wskazują na to, że czas poświęcony na dokładne opisanie swojej działalności jest doskonałą inwestycją. Im więcej danych, tym większa szansa, że klient znajdzie w nich to, co jest dla niego ważne i może przesądzić o losach przyszłej współpracy.

Procentujące zaufanie

Istotnym elementem każdej wizytówki jest ocena rzetelności wystawiona przez klientów. Firma transportowa, która ma wysoką średnią ocen, jest bardziej wiarygodna i może sobie pozwolić na wyższe ceny. Potencjalny klient, szukając nowego przewoźnika, z pewnością zwróci uwagę na opinie, jakie zebrał on do tej pory. Tym samym firmy, które stawiają na uczciwość i rzetelną współpracę, z pewnością szybko odczują pozytywne skutki posiadania nieposzlakowanej reputacji: wzrost liczby zapytań powinien być szybko widoczny.

Intuicyjna obsługa

Ogromną zaletą giełdy transportowej jest prostota i przejrzystość - tak designu, jak i zasad panujących na platformie. Każdy ze sposobów wyszukiwania kontrahenta jest intuicyjny, pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, dzięki czemu kontakt pomiędzy zainteresowanymi stronami może zostać nawiązany nawet w kilkanaście sekund. Z punktu widzenia klienta to ogromna oszczędność czasu, jeśli porównać ten proces z samodzielnym wyszukiwaniem potencjalnie wartościowych przewoźników przez wyszukiwarkę Google, a następnie wysyłaniem zapytań czy analizą treści ich stron internetowych.

Na dzisiejszym rynku usług transportowych są w stanie przetrwać jedynie firmy, które wysoką jakość usług łączą również z elastycznością cenową. Dzięki obecności na giełdzie transportowej przewoźnicy stają się widoczni dla kilku tysięcy potencjalnych kontrahentów, co pozwala na optymalizację obłożenia zleceniami oraz zachowanie przyzwoitych marży. Trudno sobie wyobrazić, aby w warunkach mocnej konkurencji na rynku usług TSL jakakolwiek firma mogła sobie pozwolić na nie używanie tak skutecznego narzędzia promocji.

Artykuł sponsorowany