Remont linii kolejowej do Warszawy. W niecałe dwie godziny do stolicy?
Wczoraj zatwierdzono przebieg linii kolejowych, dzięki którym z całego kraju będzie można szybko dotrzeć do Centralnego Portu Komunikacyjnego, który powstanie pod Warszawą. Jedną z zatwierdzonych relacji jest linia Warszawa - Katowice/Kraków/Bielsko-Biała.
Centralny Port Komunikacyjny ma powstać na terenie gminy Baranów k. Warszawy. Budowa powinna ruszyć w przyszłymi roku. Według planów, port lotniczy będzie gotowy do 2027, aby obsłużyć nawet 40 mln pasażerów rocznie. Obok lotniska powstanie również węzeł transportowy, w tym kolejowy.
Wczoraj na posiedzeniu Komitetu Sterującego Komponentu Kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego zatwierdzono przebieg linii kolejowych. Dzięki nim dojazd z najdalszych zakątków kraju do CPK ma zająć nie więcej niż cztery godziny.
Jedną z zatwierdzonych relacji jest linia Warszawa - Katowice/Kraków/Bielsko-Biała. Obecnie podróż z naszego miasta do stolicy kraju pociągiem Pendolino zajmuje nieco ponad trzy godziny, a po zakładanej modernizacji nie przekroczy dwóch godzin. Według szacunków, pociąg na linii Warszawa-Katowice ma osiągać prędkość ok. 250 km/h. Trasę tę pokona w maksymalnie półtorej godziny.
Przebudowa sieci kolejowej związanej z budową CPK będzie kosztować nawet 40 mld zł. Nie wiadomo kiedy rozpoczną się prace inwestycyjne, ale zakłada się, że budowa zostanie ukończona w 2030 roku.
bak
Oceń artykuł:
38 10Komentarze 36
w tej części Europy nie ma takiego prtu a po co maja zarabiać niemiaszki czy pomarańczowi z depresji w Amsterdamie?
Samo narzekacze,zamiast krytykować to zróbcie coś dla ktraju, max minimum to chociaż nie narzekajcie a bedzie lepiej
W maju br. za Warszawą, pendolino relacji Gdynia-Gliwice, miało około 15 minut spóźnienia z powodów nieplanowych postojów w oczekiwaniu na inne pociągi jadące w kierunku Warszawy. To opóźnienie zostało zniwelowane praktycznie do zera i w Katowicach pociąg premium dojechał w wyznaczonym czasie 19.07. Opóźnienie 3 minut niweluje na odcinku Tczew-Malbork. Dzisiaj Pendolino jest wstanie dojechać znacznie szybciej do celu niż to pokazuje rozkład jazdy oraz niezmodernizowany jak nalezy odcinek lk139 Bielsko-Biała Główna - Katowice. Na każdym odcinku IC Premium do Warszawy i do Gdyni jest wstanie wykręcić czas lepszy około 2 x 15 minut
Czy lud nie widzi jak sie marnotrawione w tym pańtwie miliardy złotych, a na złom pójdzie całkiem nowa infrastruktura kolejowa od Katowic i zapewne w drugą stronę od Gdyni także. Ta takie harce państwo ma pieniędzy ile tylko zechcą. Ale jak potrzeba remontów wiat na peronach na stacji Bielsko-Biała Głowna, to rzecz jasna pieniedzy zawsze im brakuje. Urzędnicy dalej sobie wymyślają, dobrze bawią i robią co im się podoba.
Prędkość v250 uzależniona jest od zmiany napięcia z 3kV prądu stałego na 25kV prądu przemiennego. Zysk czasowy tak naprawdę w tym niuzie miałby dać zbudowany odcinek "małego Ygreka" z dojazdem szybkim do Katowic z czasem Warszawa-Katowice 90 minut.
Plan modernizacyjny linii do BB zakłada najmniej 35 minut bez postojow i 45 minut z postojami w Tychach, Pszczynie i Czechowicach. V max 160 bedzie tam miała mały udział a to znaczy, że po dobrej rewitalizacji spokojnie można osiągnać czas 40 minut.
Zejście poniżej 3h jest całkiem możliwe. Planowany czas z v230 na CMK i obecnym dojazdem przez Zawiercie z Warszawy to 1:50-1:55.
Do BB spokojnie by wyszło ok 2:45.
To taki sam żart jak te bajki "wybrańców narodu"
Klauzula informacyjna ›