Program rowerowy Porozumienia. Nowe drogi i wiaty na osiedlach
- Trzeba rozbudować drogi rowerowe o dalszych 30 km, przywrócić sieć rowerów miejskich, które warto uzupełnić o rowery elektryczne - mówi Janusz Buzek w kolejnym odcinku swojego vloga. Lider bielskiego Porozumienia podkreśla, co należy zrobić, aby rower stał się miejskim środkiem transportu.
Bielsko-Biała posiada niemal 30 km miejskich dróg rowerowych, ale istniejąca sieć służy głównie rekreacji. Brakuje dróg, które upowszechnią rower jako środek transportu. Drogi są słabo skomunikowane ze sobą. Trudno dojechać z dużych osiedli mieszkaniowych do centrum miasta - twierdzi lider bielskiego Porozumienia.
- Trzeba rozbudować drogi rowerowe o dalszych 30 km, przywrócić sieć rowerów miejskich, które warto uzupełnić o rowery elektryczne. Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlna warto zamontować podpórki poprawiające komfort oczekujących na zielone światło - podkreśla Janusz Buzek w kolejnym odcinku swojego vloga.
Polityk zwraca uwagę na konieczność poprawy bezpieczeństwa w miejscach, gdzie drogi rowerowe krzyżują się ze szlakami komunikacyjnymi. Jego zdaniem, na dużych osiedlach miasto w porozumieniu ze spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi powinno budować wiaty i przechowalnie na rowery.
bb
Oceń artykuł:
19 12
Klauzula informacyjna ›