Fiat Chrysler Automobiles wstrzymał produkcję fiata pandy w wersji z silnikiem diesla o pojemności 1300 cm3. Ta jednostka napędowa produkowana jest w fabryce FCA Powertrain w Bielsku-Białej. Do 2021 roku włoski koncern chce zrezygnować z produkcji samochodów z silnikiem diesla.

Produkcja silnika Turbo Diesel Multijet o pojemności 1300 cm3 ruszyła w FCA Powetrain w Bielsku-Białej w 2003 roku (w ub. roku fabryka wyprodukował ok. 389 tys. silników, w tym m.in. TDM 1.3 litra). W ostatnich miesiącach rozpoczęła się tam produkcja dwóch nowych silników benzynowych turbo: 3-cylindrowego o pojemności 1.0 litra oraz 4-cylindrowego o pojemności 1.3 litra (o inwestycji pisaliśmy w artykule Fiat zainwestował miliard w Bielsku-Białej. Silniki nowej generacji).

W ostatnich dniach zagraniczne portale motoryzacyjne podały informację o wstrzymaniu produkcji fiata pandy w wersji z silnikiem diesla o pojemności 1300 cm3. To jednostka napędowa produkowana m.in. w bielskiej fabryce FCA Powertrain. Nie wiadomo, jaki wpływ będzie miała ta decyzja na zatrudnienie w bielskiej fabryce. Na razie spółka nie komentuje doniesień medialnych.

Decyzja wpisuje się wieloletnią strategię firmy, która do 2021 roku chce zrezygnować z produkcji samochodów napędzanych silnikiem diesla. Zastąpić je mają pojazdy elektryczne. FCA Powertrain w Bielsku-Białej zatrudnia 1150 osób i osiąga roczne przychody w wysokości 3,4 mld zł. Wartość eksportu w 2017 roku wyniosła 1,4 mld zł. Od chwili powstania zakładu w 2003 roku z taśmy produkcyjnej fabryki zjechało ponad 7 mln jednostek napędowych.

bak