Fiat kończy produkcję silnika w Bielsku-Białej? Co z pracownikami?
Fiat Chrysler Automobiles wstrzymał produkcję fiata pandy w wersji z silnikiem diesla o pojemności 1300 cm3. Ta jednostka napędowa produkowana jest w fabryce FCA Powertrain w Bielsku-Białej. Do 2021 roku włoski koncern chce zrezygnować z produkcji samochodów z silnikiem diesla.
Produkcja silnika Turbo Diesel Multijet o pojemności 1300 cm3 ruszyła w FCA Powetrain w Bielsku-Białej w 2003 roku (w ub. roku fabryka wyprodukował ok. 389 tys. silników, w tym m.in. TDM 1.3 litra). W ostatnich miesiącach rozpoczęła się tam produkcja dwóch nowych silników benzynowych turbo: 3-cylindrowego o pojemności 1.0 litra oraz 4-cylindrowego o pojemności 1.3 litra (o inwestycji pisaliśmy w artykule Fiat zainwestował miliard w Bielsku-Białej. Silniki nowej generacji).
W ostatnich dniach zagraniczne portale motoryzacyjne podały informację o wstrzymaniu produkcji fiata pandy w wersji z silnikiem diesla o pojemności 1300 cm3. To jednostka napędowa produkowana m.in. w bielskiej fabryce FCA Powertrain. Nie wiadomo, jaki wpływ będzie miała ta decyzja na zatrudnienie w bielskiej fabryce. Na razie spółka nie komentuje doniesień medialnych.
Decyzja wpisuje się wieloletnią strategię firmy, która do 2021 roku chce zrezygnować z produkcji samochodów napędzanych silnikiem diesla. Zastąpić je mają pojazdy elektryczne. FCA Powertrain w Bielsku-Białej zatrudnia 1150 osób i osiąga roczne przychody w wysokości 3,4 mld zł. Wartość eksportu w 2017 roku wyniosła 1,4 mld zł. Od chwili powstania zakładu w 2003 roku z taśmy produkcyjnej fabryki zjechało ponad 7 mln jednostek napędowych.
bak
Oceń artykuł:
47 10Komentarze 46
A ja bym nie uważał że produkcja diesla dobiega końca. Niemieccy specjaliści z branży samochodowej przygotowali publikację która krytycznie ocenia samochody elektryczne. Chodzi zwłaszcza o akumulator o jego koszt wytworzenia, czas działania-10 lat, oraz problem z utylizacją. Do tego w Polsce, po 2020 roku może zacząć brakować prądu a tu trzeba będzie jeszcze wyprodukować prąd dla pojazdów samochodowych prywatnych a co z samochodami dostawczymi?
To dobre pytanie dla potencjalnych prezydentów na II turę w wyborach samorządowych co dalej z jedną ze spółek Fiatowskich i czy produkcja elektryków ma przyszłość czy jednak to będzie wodór? Wybór jest konieczny albo bedziemy potęgą, a przy złym wyborze popłyniemy.
Tylko kto dzisiaj z internautów czyta ciekawe książki?
Taka jest rola wyznaczona naszemu miastu przez Hanysolandię, a Wy bezwolna maso „Podbeskidzian” gódźcie się na wszystko w imię tego żeby był spokój.
Pamiętając woj.bielskie a później decyzję Rady Miasta o wejściu w skład woj.małopolskiego oraz obecne miejsce Bielska-Białej można jedynie zacytować „miałeś chamie złoty róg....”
Klauzula informacyjna ›