Coraz bliżej modernizacji linii do Cieszyna? Marszałek daje "zielone światło"
Urząd Marszałkowski w Katowicach przeanalizował opracowanie dotyczące rewitalizacji linii kolejowej z Bielska-Białej do Cieszyna przygotowane przez bielski samorząd i dał „zielone światło” dla inwestycji. O działania w sprawie przywrócenia ruchu kolejowego na linii 190 pytał radny Janusz Buzek.
Interpelację w sprawie przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii kolejowej 190 oraz koncepcji stworzenia kolei aglomeracyjnej złożył radny Janusz Buzek na grudniowej sesji Rady Miejskiej Bielska-Białej. Zapytał w niej prezydenta Jarosława Klimaszewskiego, czy samorząd opracował harmonogram remontu trasy kolejowej oraz model finansowania remontu, jak i organizacji przewozów na trasie do Cieszyna. Inne pytanie dotyczyło zlecenia wykonania oceny zasadności powstania kolei aglomeracyjnej w Bielsku-Białej.
Do pytań radnego odniósł się wiceprezydent Lubomir Zawierucha, który poinformował, że samorząd województwa zakończył analizę opracowania pt. „Linia kolejowa nr 190 Bielsko-Biała-Cieszyn istotnym elementem rozwoju Śląska Cieszyńskiego w ramach subregionu południowego województwa śląskiego” (zob. TUTAJ). W październiku wicemarszałek województwa Stanisław Dąbrowa potwierdził, że analiza dostarczyła argumentów na rzecz wznowienia przewozów na omawianym odcinku w przyszłości.
- Urząd Marszałkowski w Katowicach potwierdził pismem do Biura Funduszy Unijnych PKP PLK iż odcinek linii 190 Bielsko-Biała-Cieszyn będzie ujęty w zmienionym „Planie Transportowym Województwa Śląskiego”. Nastąpiły zatem kluczowe deklaracje nadające konkretny kształt kolejnym wspólnym działaniom Komisji ds. Transportu Kolejowego Śląska Cieszyńskiego (z udziałem przedstawiciela prezydenta Bielska-Białej - red.) na rzecz rewitalizacji trzeciego odcinka linii kolejowej 190 (Bielsko-Biała-Skoczów) ukierunkowane na zapewnienie źródła finansowania oraz ujęcie przedmiotowego zakresu linii w planach inwestycyjnych PKP PLK - pisze wiceprezydent Zawierucha.
Mniej optymistyczna jest opinia w sprawie kolei aglomeracyjnej. - Kluczowym dla możliwości przyszłego wprowadzenia zoptymalizowania połączeń kolejowych w bielskim obszarze aglomeracyjnym pozostaje niedostateczny stan infrastruktury oraz brak źródła finansowania dla przeprowadzenia niezbędnych inwestycji. Wielopłaszczyznowość tej problematyki wymaga współdziałania różnych interesariuszy. Dlatego zasadnym jest podjęcie działań w szerszej płaszczyźnie (gminy subregionu południowego woj. śląskiego oraz zachodniej części woj. małopolskiego) - kończy Lubomir Zawierucha.
bak
Oceń artykuł:
118 10Komentarze 62
zaloze sie ze sporo ludzi z calej Polski wybierze takze taki wariant. dalekobiezny do Bielska, lokalny do Ceskego Tesina i dalej w Europe..
Ty z bielska do cieszyna pociagiem nie pojedziesz ale chodzi tu o mieszkancow calego Slaska Cieszynskiego, ewentualnie Ustronia i Wisly tez oni jezdza do Bielska do kina, na zakupy, na spacer itd
Bajka :)
W sobotę jadę na piwko do Czech.
Bajka :)
... jakieś pomysły?
Takie naziemne metro.
Zamiast chociażby śmierdzących busów? Regularny dojazd do pracy, szkoły ... ?
Połączenie do Cieszyna, stamtąd zobacz ile jest połączeń międzynarodowych.
Nie muszą jeździć pociągi, wystarczą szynobusy, coś na wzór SKM jak w Gdańsku.
Byle nie 2 x na dobę!
Połączenie miast regionu w kierunku Żywca - już są nowe tory, później kierunek Kraków (Kozy, Kęty, Andrychów, ...)
przy okazji remontu zmienic lokalizacje przystankow przy przejazdach kolejowych np w Jaworzu obok Wiarusa. przy ul. Filarowej. przy zakladzie energetycznym.
Komunikacja pomiędzy tymi miastami jest bardzo kiepska.
Zamiast cieszyć się, że może być kasa na modernizację linii to pieprz..cie głupoty.
Klauzula informacyjna ›