Kantar we współpracy z Energy Data Lab opracował innowacyjne urządzenie TGI Smart do prezentacji badań konsumenckich z podziałem na profil ankietowanego, kategorię oraz markę. Dzięki prostej w obsłudze platformie analityczno-badawczej marketerzy otrzymują rzetelny pomiar konsumpcji, dóbr i usług dla populacji ponad 30 mln osób w wieku 15-75 lat żyjących w Polsce.

Lifestyle pod lupą

TGI to platforma badań konsumenckich Target Group Index będąca światowym standardem pomiaru konsumpcji, dóbr, usług i mediów. Realizowane jest w ponad 70 krajach na całym świecie, w tym od ponad dwudziestu lat również w Polsce. Jego realizacją w naszym kraju zajmuje się na licencji Kantar pracownia Kantar Millward Brown. Wysoka próba liczebności respondentów na poziomie 20 tys. osób sprawia, że badanie konsumenckie TGI pozostaje największym lifestyle’owym badaniem w kraju.

Platforma badawczo-analityczna TGI Smart służy do monitoringu zjawisk konsumenckich. Pozwala na szybki i wygodny monitoring oraz analizę danych ponad 3500 marek w 200 kategoriach (z podziałem na sektory - żywność, kosmetyki, alkohol, tytoń, środki higieniczne i inne), oferując wysoko specjalistyczne raporty analityczne. TGI Smart umożliwia łączenie i krzyżowanie zebranej wiedzy w dowolny sposób, oferując unikalną elastyczność analityczną. 

Jak to działa?

Próba badania jest reprezentatywna dla populacji Polski w wieku 15-75 lat i dostarcza wiedzę o pełnej populacji ponad 30 mln osób w tym wieku w naszym kraju. Badanie konsumenckie ma charakter tzw. próby mixed-mode. Oznacza to, że na model TGI składają się wywiady prowadzone za pomocą ankiet wspieranych komputerem lub ankiet wypełnianych przez respondentów w ich domach (CAPI lub PAPI), a częściowo za pomocą wywiadów realizowanych przez ankietę internetową przez panelistów Kantar (CAWI). W ten sposób od początku działania modelu TGI zebranych zostało ok. 700 tys. wywiadów.

Zakres bazy wyników badania konsumenckiego TGI umożliwia tworzenie bardzo szerokich charakterystyk wybranej grupy docelowej w wielu wymiarach. Marketerzy mogą je katalogować ze względu na profil demograficzny (wiek, płeć, stan cywilny, sytuacja zawodowa), profil konsumencki (robienie zakupów w wybranych punktach dystrybucji), profil lifestyle’owy i psychograficzny (aktywność sportowa, sposób spędzania wolnego czasu) oraz profil mediagraficzny (m.in. badane jest oglądanie telewizji, korzystanie z internetu czy ankietowany korzysta z programów lojalnościowych).

TGI Smart jest w gruncie rzeczy prostym w obsłudze narzędziem analityczno-badawczym. Za pośrednictwem platformy m.in. domy mediowe wspierane są w procesie tworzenia kampanii reklamowych. Dzięki urządzeniu marketerzy mają możliwość analizy badań konsumenckich na podstawie technologii wizualizacji i analiz danych z podziałem na kategorie i marki. Dane dostarczone do platformy pochodzą z badania konsumenckiego TGI. Na polskim rynku są one uznawane za standard pomiaru konsumpcji, dóbr i usług. Zweryfikowana metodologia badania zapewnia rzetelność i trafność pomiaru.

Co z dostępnością i bezpieczeństwem danych?

Twórcy platformy zadbali o te aspekty narzędzia. Zastosowane tu algorytmy analityczne są opracowane autorską metodą przez EDL. Usługa oferowana jest w chmurze AWS (Amazon Web Services), jej silnik został zbudowany na podstawie otwartego oprogramowania szeregu innowacyjnych technologii informatycznych. Dzięki temu gwarantowane są jej skalowalność i bezpieczeństwo danych. Taka technologia zapewnia również sprawność ich przetwarzania. To dlatego TGI Smart dla swoich użytkowników zapewnia szybki dostęp do danych. Mogą z nich swobodnie korzystać nie tylko wysoko wykwalifikowani specjaliści. Do korzystania z narzędzia nie jest wymagana specjalistyczna wiedza o sposobach analiz.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych zilustrowanie wyników i wygenerowanie raportu jest bardzo proste. Z kolei fakt, iż dane przechowywane są w chmurze AWS sprawia, że z narzędzia TGI Smart możemy skorzystać praktycznie wszędzie tam, gdzie mamy dostęp do komputera, laptopa, tablety czy nawet smartfona z dostępem do sieci. System płatniczy zintegrowany z platformą umożliwia rozliczenie za pozyskane dane z poziomu naszej przeglądarki.

Artykuł sponsorowany