Branża motoryzacyjna jest bardzo wymagającym rynkiem, a rozwiązania IT wprzęgnięte w jej tryby to nie tylko komputery pokładowe, ale także szereg rozwiązań usprawniających produkcję, systemy gwarancyjne czy sprzedaż. Okazuje się, że jesteśmy świadkami bardzo ciekawych czasów, kiedy podejście do idei samochodu diametralnie się zmienia. Przestaje on być wyłącznie środkiem transportu, a staje się przedłużeniem domu czy biura, dając możliwości nie tylko wygodnej jazdy, ale także wykonywania innych - prywatnych lub służbowych - czynności.

Z czym się łączy connected car?

Najprościej rzecz ujmując, chodzi o możliwość połączenia samochodu ze smartfonem lub tabletem. Pozwala to na wykorzystanie aplikacji mobilnych w ramach pokładowego systemu infotainment oraz wygodne użycie internetu w samochodach czy łączenie między sobą dwóch lub kilku pojazdów czy samochodu z elementami infrastruktury drogowej.

Takie rozwiązania dla branży automotive nie tylko sprawiają, że życie jest wygodniejsze (np. dzięki możliwości zaawansowanego planowania podróży czy personalizowaniu auta ustawienia zostaną zapisane do każdego kierowcy i zmieniane automatycznie), ale przede wszystkim - bezpieczniejsze. Smartfon trzymany w dłoni stanie się przeżytkiem. Najważniejsze informacje dla kierowcy będą wyświetlane na szybie auta, a przyciski staną się dużo poręczniejsze dzięki umiejscowieniu na kierownicy. Bezpieczeństwo podniosą także powiadomienia o zbliżających się pojazdach uprzywilejowanych, zmianach pogodowych czy utrudnieniach na drodze.

Na urządzenia przenośne projektowane są już nie tylko usprawnienia przygotowane dla kierowców, ale także te dla producentów i sprzedawców. Dzieje się to za sprawą nowego interfejsu SAP Fiori, czyli mobilnej wersji popularnych systemów SAP.

System SAP bity na cztery koła

Przemysł motoryzacyjny wymaga wsparcia systemowego i właśnie taką pomoc oferuje SAP Automotive. Celem wdrożeń, migracji i aktualizacji systemów SAP jest wspieranie procesów biznesowych, dzięki którym możliwy jest wzrost sprzedaży oraz udoskonalenie jej procesów, ograniczenie błędów ludzkich spowodowanych ręcznym wprowadzaniem lub powielaniem danych oraz ulepszenie procesów zarządzania obsługą, lojalnością i zaufaniem klienta.

Doświadczonym i docenionym partnerem SAP w sektorze motoryzacyjnym jest polska firma Hicron, która w swoim portfolio posiada już ponad 50 klientów w przemyśle automotive i prowadzi projekty na pięciu kontynentach. Hicron oprócz wdrażania systemów SAP może pochwalić się także własnymi rozwiązaniami. Dzięki jednemu z nich, Hicron Recall App, akcje serwisowe samochodów mogą być przeprowadzone nawet kilkukrotnie szybciej, oszczędzając czas, a co za tym idzie, także pieniądze producentów i dealerów.

Jak widać, branża motoryzacyjna na każdym poziomie wspierana jest przez coraz nowocześniejsze rozwiązania informatyczne. Rozwój tego obszaru jest wyjątkowo dynamiczny i wymaga wsłuchania się w panujące i dopiero nadchodzące trendy. Dla producentów i sprzedawców najważniejsze w tym wyścigu jest, by nie wystartować z opóźnieniem, bo straty mogą być już nie do nadrobienia!

Artykuł sponsorowany