Praca firmy pozycjonerskiej nie należy do najłatwiejszych. Dobrzy SEO-wcy, czyli osoby zajmujące się pozycjonowaniem, doskonale wiedzą, o czym mowa. Z drugiej strony jest klient, który oczekuje efektów. Jak to pogodzić?

Idąc do sklepu narciarskiego wybieramy sprzęt, kupujemy, płacimy, wracamy do domu, a na następny dzień możemy jechać na stok. Budując dom wybieramy projekt, zatrudniamy ekipę budowlaną, czeka nas jeszcze m.in. wybór kafli, paneli, drzwi itd. Wybraliśmy, zapłaciliśmy, ale na efekt wciąż czekamy. W branży pozycjonerskiej jest podobnie – potrzebny jest czas, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość, tak, aby agencja SEO spokojnie mogła działać na Twój sukces.

Krótka rzecz o pozycjonowaniu

Paradoksalnie dobry SEOwiec niekoniecznie wywinduje Twoja firmę na sam szczyt. Dlaczego? Większość firm uważa, że najlepszym sposobem na rozliczenie z firmą pozycjonerską jest rozliczenie za pozycje. Na skutek takiego rozliczenia, agencja SEO w praktyce pracuje za darmo do momentu wprowadzenie fraz do pierwszej dziesiątki. I tutaj zaczynają się przysłowiowe schody, o których nie wszyscy wiedzą. Za darmo nikt z nas nie chce pracować. Co więc robi przykładowa agencja SEO? W kilka albo kilkanaście dni sprawia, że jesteś na samym szczycie.

Można rzecz „wilk syty i owca cała”. Niekoniecznie jednak tak jest, bo sukces niejedno ma imię, a w tym przypadku trudno o jakiekolwiek. O co chodzi? Powyższe podejście do tematu sprawia, że firma SEO szuka rozwiązań tanich i szybkich. Aby to zrobić korzysta z „systemów” i „programów” wspomagających pozycjonowanie. Doprowadziło to do sytuacji, że wiele firm tytułuje się, jako renomowane agencje SEO, a w rzeczywistości z rzetelnym pozycjonowaniem nie mają nic wspólnego. Tak, czy siak, SEOwiec musi za coś żyć – tanim kosztem doprowadza do tego, że lądujesz w TOP10. Sęk w tym, że najczęściej słowa kluczowe są rzadko występujące, bardzo mało popularne. Nie tędy droga.

 

Zmiany, zmiany, zmiany…

Z czasem okazuje się, że TOP10 sprzed kilku tygodni dziś zagubiło się w gąszczu wyników wyszukiwań, a o Twojej wysokiej pozycji w Google można zapomnieć. Tłumaczenia agencji zazwyczaj są takie same: chwilowy dołek, zmiana algorytmu Google, jakiś filtr od Google, w rzeczywistości jednak chodzi o fakt, że wybraliśmy złą firmę pozycjonerską.

O wiele lepszym i bardziej skutecznym rozliczeniem są płatności abonamentowe. Miesięczny abonament oraz dodatkowa premia za ruch daje agencji SEO gwarancję bezstresowej, ciężkiej, wydajnej i skutecznej pracy prowadzącej do wzrostu pozycji marki w Google. W interesie klienta jest, aby z rozliczenia wykluczyć tzw. frazy brandowe, związane z nazwą firmy czy marką własną ponieważ te zazwyczaj nie wymagają pozycjonowania. 

Zmień nawyki. Chciwy dwa razy traci. Kupując najtaniej, prawdopodobnie zapłacisz dwa razy. W branży SEO tanio może oznaczać niebezpiecznie. W najgorszym wypadku będziesz musiał zmienić domenę, pod którą widoczna jest Twoja strona. Aby tego uniknąć wybierz dobre firmy pozycjonerskie. Jedną z takich firm najczęściej polecanych, jest  Agencja Interaktywna WhiteNet, która działa głównie na rynku śląskim, ale posiadają również kilku dużych klientów z pozostałej części Polski. Być może zapłacisz więcej, ale więcej też zarobisz, a efekt utrzyma się przez dłuższy czas. Czysty zarobek jest, więc o wiele wyższy.