Reklama zewnętrzna była z nami od zawsze i mimo że czasem - zwłaszcza jej nielegalne przykłady - budzą sprzeciw i czasem szpecą krajobraz, nic nie wskazuje na to by miała zniknąć z naszego otoczenia. Podobnie jak każda inna forma reklamy narażona jest na wzrost "odporności" odbiorców, którzy z czasem przyzwyczajają się do billboardów i zwyczajnie ich nie zauważają. Jak sobie z tym radzić?

Razem z ekspertami z agencji reklamowej AkDevision, dla których dużą część codziennej pracy stanowią właśnie kampanie reklamowe prezentowane światu na świeżym powietrzu, zebraliśmy najskuteczniejsze formy reklamy zewnętrznej.

Billboardy

A jednak billboardy... Korzystając z tej formy jeszcze ważniejsze niż zwykle jest wyróżnienie się formą - tylko billboard wyjątkowy, krzykliwy, kontrowersyjny, zawierający nietypowe kolory lub dziwny kształt ma szansę zostać dostrzeżony przez przechodnia.Trzeba jednak przyznać, że duży natłok tego typu reklam w ostatnim czasie nie sprzyja reklamodawcom. Odbiorcy coraz rzadziej zwracają na nie uwagę.

Reklamy na nieruchomościach

Jak nie trudno się domyślić tego typu reklamy umieszczane są na nieruchomościach. Bardzo ważne jest tutaj to, aby były dobrze zgrane z tłem oraz umieszczone na budynkach zlokalizowanych w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Dodajmy jeszcze, że takie reklamy często przykrywają remontowane budynki, co dodaje estetyki danej nieruchomości.

Oklejanie środków komunikacji miejskiej

Ciekawą formą reklamy jest oklejanie środków komunikacji miejskiej, a więc wszelkich pociągów, autobusów czy tramwajów. Jako że krążą one po danej miejscowości, czy nawet konkretnym okręgu z pewnością zapozna się z nimi wielu potencjalnych klientów. Oczywiście taka reklama musi przede wszystkim wyróżniać się na tle konkurencji, a więc być odpowiednia od strony graficznej.

City lighty

Innowacyjną formą reklamy są także city lighty. Jest to zazwyczaj niewielkich gabarytów podświetlana tablica, która ustawiona jest na deptakach i innych często odwiedzanych przez ludzi miejscach.

Reklamy w bankomatach

Jako że mało kto trzyma pieniądze w domu, a zamiast tego przetrzymuje je w banku, nie trudno dziwić się temu, że przedsiębiorcy także i bankomaty, w których pobieramy pieniądze, uznali za atrakcyjne miejsce na reklamę. I rzeczywiście jest to świetna forma reklamy, ponieważ nie dość, że klient sam do niej podchodzi, to następnie nie odrywa od niej wzroku, ponieważ skupiony jest na przeprowadzanej transakcji.

Ekrany LCD

Do stosunkowo nowych form zaliczymy także reklamę na ekranach LCD, które w zasadzie możemy dziś spotkać niemal wszędzie. Głównie spotkamy je w miejscach takich jak dworce, autobusy czy tramwaje, ale również w pizzeriach czy nawet zakładach fryzjerskich są one coraz częściej zlokalizowane.

Jak w związku z tym widzimy form reklam, przynajmniej jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, nie brakuje. Inną kwestią jest natomiast dobór odpowiedniej formy do dziedziny prowadzonej działalności. Poza tym decydujący może być i na pewno jest czynnik finansowy.