Możliwości konferencyjne i turystyczne w Polsce


2014-02-01  |  komentarzy (2)

Dynamika rynku usług konferencyjnych, a także najróżniejszych typów turystyki w naszym kraju jest ogromna, a cały szereg inwestycji infrastrukturalnych przyczynił się do wyodrębnienia najbardziej rozwijających się pod tym względem punktów na mapie Polski.

Jakie obecnie miasto zasługuje na miano ?najlepszego w Polsce pod względem rozwoju infrastruktury komunikacyjnej dla turystyki biznesowej?? Dużo wskazuje na to, że Katowice. Dlaczego? Jak podaje dr Krzysztof Cieślikowski w swoim raporcie ?Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2013 roku? ? to miasto jest:

  • nowoczesne i dynamicznie rozwijające się, a do tego w środku największej w Polsce aglomeracji miejskiej (prawie 2 500 000 mieszkańców w sąsiadujących ze sobą miastach),
  • największe miasto w Górnośląskim Związku Metropolitalnym ?Silesia? (powszechnie nazywany Metropolią Silesia, tworzy go 14 miast),
  • stolica administracyjna województwa śląskiego,
  • miasto prężnie rozwijające się gospodarczo i otwarte na współpracę z inwestorami,
  • jedno z najbardziej zielonych obszarów administracyjnych w Polsce (42% powierzchni całkowitej miasta to tereny zielone),
  • miasto akademickie (80 000 studentów w Katowicach, a dodatkowo 134 000 studentów w Metropolii Silesia)
  • duży ośrodek naukowy,
  • miasto, w którym nowoczesność nawiązuje do tradycji.

Różnorodność obiektów konferencyjnych i hoteli w całym województwie śląskim jest ogromna i rośnie z roku na rok, to miasto zwyczajnie ma się czym pochwalić w tym temacie. Oprócz Katowic najlepszymi regionami dla runku usług konferencyjnych są również Warszawa, Poznań czy chociażby Kraków, na wspomnienie zasługuje również Wrocław czy całe Trójmiasto.

Natomiast stolica Małopolski, razem ze słowackimi partnerami, stara się o organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w 2022 roku, bo dzięki temu miasto zyska i finansowo i wizerunkowo ? turystyka dla tego regionu jest przecież bardzo ważna. Ta jedna z największych imprez sportowych na świecie to znakomita szansa na promocję całego regionu, a także dynamiczny rozwój turystyki i biznesu na Podhalu. Jak widać wiele miast dostrzega potencjał finansowy płynący z organizacji wielkich wydarzeń biznesowych, sportowych czy turystycznych.

Wiele miast w naszym kraju w sposób naturalny może łączyć i łączy usługi konferencyjne z usługami typowo turystycznymi (np. Sopot, Gdańsk, Gdynia), inne starają się promować swój region pod kątem turystyki religijnej (Częstochowa) czy górskiej (Zakopane, Karpacz) i to także podnosi zainteresowanie potencjalnych delegatów względem uczestnictwa w kongresach czy konferencjach w tym czy innym mieście. Obecnie wytworzył się także nowy trend konferencyjny, a mianowicie turystyka zakupowa w miastach konferencyjnych, z której bardzo chętnie korzystają zaproszeni goście na biznesowe czy naukowe spotkania branżowe. Możliwość skorzystania z pobliskich galerii handlowych, jako ważny elementem podczas wyjazdów konferencyjnych ? kto by o tym pomyślał jeszcze kilka lat temu.  

Rozwój turystyki i usług konferencyjnych stał się naturalnym procesem, z którym mamy do czynienia w ostatnich latach, a stało się tak, dlatego, że rynek tych usług to produkt mówiąc banalnie - produkt, który przynosi ogromne zyski.

Nasz kraj jest bardzo różnorodny i ma bardzo dużo do zaoferowania, dlatego w połowie ubiegłego roku Polska Organizacja Turystyczna rozszerzyła intensywną kampanię promocyjną na tak zwane nowe rynki (Chiny, Japonia, Indie). Hasłem promocyjnym dla wszystkich działań realizowanych na rynkach zagranicznych jest:? Przyjedź do Polski i znajdź swoją historię?. Powodem, który uwiarygodnia ten przekaz jest właśnie różnorodność polskich ofert (morze, góry, jeziora, sanktuaria, ośrodki kulturowe, ośrodki biznesowe). Linia kreacyjna kompani opiera się na konwencji bajkowej, która ma wywoływać u odbiorców pozytywne emocje i wspomnienia z dzieciństwa i zachęcać do przyjazdu do Polski, by przeżyć wspaniałe chwile i znaleźć wyjątkowe dla siebie miejsca.

Promocję usług konferencyjnych natomiast na arenie międzynarodowej wspaniale wykonuje Poland Convention Bureau POT, które rok rocznie promuję nasz kraj, jako miejsce spotkań i wydarzeń podczas największych Targów Przemysłu Spotkań EIBTM, wsparciem są oczywiście przedstawiciele Regionalnych Convention Bureaux.

Przemysł spotkań w Polsce nadal kształtuje się, a przez to także zmienia się, bo przecież każde miasto chce czerpać zyski z organizacji wielkich wydarzeń. Wykonywane raporty z ostatnich lat podawały na przykład, że to Kraków zorganizował najwięcej kongresów, konferencji czy zjazdów szkoleniowych w 2011 roku, ale przecież nie oznacza to wcale, że inne miasta chcą pozostawać w tyle w kolejnych latach. W maju 2014 roku dowiemy się, jak przemysł spotkań kształtował się w 2013 roku, a zostanie to przedstawione w trzech raportach ? jednym ogólnopolskim ?Raport Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce? oraz dwóch międzynarodowych publikowanych przez wiodące stowarzyszenia branżowe ICCA oraz UIA. Polska już od lat widnieje w rankingach obu stowarzyszeń, co daje możliwość porównania się z innymi państwami. Miejmy nadzieję, że wzrost liczby spotkań i wydarzeń w naszym kraju będzie godny uznania, a jednocześnie zachęcający innych do odwiedzania naszego państwa i wykorzystywania jego zasobów konferencyjnych i turystycznych.

Źródło użyte w materiale: Raport: Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2013 roku. Badanie rynkowe uczestników spotkań konferencyjnych, dr Krzysztof Cieślikowski.
Źródło grafiki: Wikipedia (Aotearoa)

 

Poleca portal hoteli i sal konferencyjnych
Artykuł został przygotowany przez portal www.e-konferencje.pl specjalizującej się w promocji hoteli i obiektów konferencyjnych.

 

Polecamy firmy z kategorii: Hotele i motele
Artykuł wyświetlono 5195 razy
Komentarze:


  

Ukryty 2015-09-10 09:15
Komentarz został ukryty, ponieważ naruszał regulamin portalu.
niezarejestrowany - karol astrowski 2014-05-05 23:00
zobaczcie 12 slajd !!! w prezentacji tego samego autora:
http://www.convention.katowice.eu/cms/File/konferencje/MICE_30.03.2011/cieślikowski%20-%20turystyka%20biznesowa%20-%20ślaskie%202011%20-%20end.pdf

przecież tam widać duży potencjał miasta Bielska i powiatu bielskiego!!! - to są dane z GUS i z terenu - warto o nich rozmawiać ... a może też podziałać w kierunku koordynacji rozwoju tego produktu (turystyka biznesowa w Beskidach) i promocji?
Inne porady:
2013-05-13
Samochód w firmie

2013-04-29
Ulga na złe długi



Katalog Firmy »
Turystyka
Gastronomia
Uroda i moda
Reklama, poligrafia
Usługi
Handel detaliczny i hurtowy
Budownictwo
Motoryzacja
Doradztwo, finanse, podatki
Komputery, internet
Kursy i edukacja
Nieruchomości
Śluby i wesela
Medycyna i zdrowie
Przemysł i produkcja
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2012-2014
Wykonanie: Tomasz Kwaśny      Grafika: Mateusz Godzic