Reklama dźwignią handlu? ? to powiedzenie, które doskonale znają właściciele mniejszych i większych firm. Doskonała jakość produktu i stosunkowo niska cena nie wystarczą, aby osiągnąć oczekiwane zyski.  Dotarcie do klienta teoretycznie powinno być proste ? świat marketingu i reklamy opracował do tej pory niezliczoną ilość technik, narzędzi  i kanałów, w których można przebierać do woli. Problem pojawia się jednak, kiedy te tysiące narzędzi, wykorzystane na tysiąc sposobów dociera tysiącem kanałów do odbiorcy. Nic dziwnego, że zmęczony rozróżnianiem wartościowej informacji od spamu woli po prostu przełączyć kanał, przerzucić stronę gazety, zamknąć okno przeglądarki. Na pomoc przychodzi nam Content Marketing.

Więcej niż reklama

Przed osobami odpowiedzialnymi za promocję firmy stoi nie lada wyzwanie. Jak przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, zainteresować i skłonić do działania przynoszącego zysk?  Które z tysiąca narzędzi wybrać i jak umiejętnie je wykorzystać? Jednym z ostatnich trendów jest marketing treści, w oryginalnym brzmieniu content marketing. To technika, w której główną rolę odgrywa merytoryczna wartość przekazu. Marketing treści sprawdza się w dobie rozwoju nowych technologii, wykorzystuje media społecznościowe, jest także przydatny w pozycjonowaniu stron internetowych.

Zgodnie z definicją content marketing to tworzenie oraz udostępnianie istotnych i wiarygodnych treści w celu zainteresowania docelowej grupy odbiorców i skłonienia jej do pewnych działań. Założeniem tej strategii nie jest wyłącznie zysk, ale także budowanie zaufania do.  Dlaczego działania content marketingowe są bardziej skuteczne niż tradycyjna reklama? Przede wszystkim dlatego, że opierają się na zaangażowaniu odbiorcy. Użytkownik mediów wybiera tylko takie informacje, które są dla niego przydatne. Najlepiej więc stworzyć treść, odpowiadającą jego wymaganiom. Więcej o content marketingu - whitepress.pl/content-marketing.

Składniki strategii

Wszelkie porady, instrukcje, teksty oparte na badaniach statystycznych, a także wartościowe infografiki to elementy, które pozwolą zbudować fundamenty content marketingu.

Na fundamentach jednak budowa się nie kończy. Aby ciekawa treść trafiła do grupy docelowej należy znaleźć odpowiedni kanał. Wskazówek dotyczących pielęgnacji ogrodu zainteresowani będą szukać na portalu ogrodniczym, a przepisów na blogu kulinarnym. To tutaj należy umieścić wartościowe porady sygnowane nazwiskiem eksperta z danej firmy.

Także dla małych

Nie każda firma, zwłaszcza mała, posiada specjalistę ds. marketingu czy PR-u. Profesjonaliści branżowi, których zatrudnia, nie mają zaś wystarczającego warsztatu, by tworzyć teksty eksperckie. Takie firmy mogą skorzystać z internetowych narzędzi wspomagających content marketing. Jednym z kompleksowych rozwiązań jest platforma WWW.whitpress.pl, oferująca napisanie tekstu reklamowego (sponsorowanego), a także eksperckiego. Dla gotowych artykułów można tutaj wyszukać portale tematyczne i zamówić ich publikację.

 

Wszechobecny content

Dbałość o treść powinna towarzyszyć wszystkim działaniom promocyjnym firmy. Na wstępie należy zwrócić uwagę na własną stronę internetową. Powinna ona być czytelna i bogata w informacje branżowe. To pod ten adres kierować będą linki z innych stron, dlatego też trzeba zadbać o to, aby klient znalazł pod nim to, czego szuka.

Kolejnym narzędziem, którego nie można pomijać są media społecznościowe. Na Facebookowej tablicy zainteresowaniem cieszą się tylko oryginalne, śmieszne lub wartościowe posty. A co ze stronami, na których umieszcza się płatne artykuły? Samo uiszczenie opłaty nie gwarantuje jednak sukcesu, bo to klient klika w odnośnik, nie osoba u której kupiło się reklamę. Właśnie dlatego zawsze przed publikacją należy zadać sobie kilka pytań. Czy portal, na którym zostanie zamieszczony artykuł odwiedzają osoby zainteresowane tematem? Czy przygotowany tekst jest przydatny z punktu widzenia odbiorcy, czy jest profesjonalny, co wnosi ? Czy tekst nie zniechęca zbyt dużą ilością linków i treści reklamowych?