Każdy, nawet początkujący, przedsiębiorca wie, że dobry pomysł na biznes to jedno, jego realizacja to drugie, ale bez odpowiedniej reklamy i promocji nawet znakomita inwestycja może zakończyć się fiaskiem. Dobrze, by była ona prowadzona na wielu płaszczyznach i w różnorodnych, ale jednolitych wizualnie formach, gdyż dzięki temu marka, którą właśnie tworzymy od początku będzie rozpoznawalna (logo, kolory, hasła przewodnie, charakterystyczne typy czcionek, ikony).

W jakie formy reklamy i promocji warto zainwestować?

Dzisiaj dostępne są różnorodne formy dotarcia do odbiorców. Obejmują one outdoor marketing, marketing w internecie oraz w innych mediach (telewizji, radiu, prasie), programy lojalnościowe dla klientów, gadżety reklamowe oraz formy reklamy zapewniające lepszą widoczność (billboardy, ulotki, wizytówki, naklejki z logo, materiały POS).

Reklama w internecie

W obecnych czasach niemalże każda firma posiada swoją stronę w internecie. Jest to nowoczesny i bardzo ważny kanał promocji firmy. Strona internetowa, do której odsyłani są klienci z innych miejsc w sieci jest jak realny punkt sprzedaży. Na innych platformach - media społecznościowe (Facebook, Instagram), forach branżowych oraz blogach warto umieścić odsyłacze właśnie do naszej strony. Dobrze jest również zainwestować we własny blog, na którym poruszane będą tematy branżowe bezpośrednio dotyczące naszej działalności. Jeśli brak nam czasu i lekkiego pióra - można zlecić ten temat doświadczonemu copywriterowi, który być może zajmie się również tematem social media marketingu.

Dzięki inwestycji w pozycjonowanie stron internetowych poprawiające ich widoczność w wyszukiwarkach internetowych, e-mail marketing, czyli przesyłanie informacji reklamowych przez wiadomości e-mail można uzyskać szybkie efekty w stosunkowo krótkim czasie.

Firma widoczna na zewnątrz

Jeśli nasza firma posiada stacjonarny punkt sprzedaży warto również zainwestować w reklamę outdoorową (zewnętrzną). Mamy tu do dyspozycji szeroką gamę metod wizualnych. Przyciągające wzrok banery reklamowe, plakaty, ulotki, materiały POS - wszystko to ma za zadanie utrwalić wśród otoczenia wizerunek marki i zapewnić nam rozpoznawalność, a co za tym idzie klientów i zlecenia. Wśród nowych i skutecznych sposobów promocji outdoorowych znajdują się również naklejki z logo firmy.

Naklejki z logo jako skuteczny sposób promocji firmy

Naklejki z logo to stosunkowo tani, skuteczny i oryginalny sposób promocji firmy. Naklejki są ważnym elementem identyfikacji wizualnej firmy. Warto stworzyć indywidualny projekt ze spójnym wizerunkiem marki - zwiększa to jej rozpoznawalność wśród otoczenia. Naklejki z logo można wykorzystać do oznaczania dokumentów firmowych, paczek i innych produktów. To także atrakcyjny gadżet i doskonały sposób na skuteczną reklamę podczas szkoleń, targów czy konferencji branżowych.

Warto zainwestować w atrakcyjny i innowacyjny efekt wizualny. Wysyłając przesyłkę dobrze jest oznaczyć ją nakleją z logo, a drugą dołączyć w prezencie - jeśli będzie ciekawa i oryginalna klient zechce umieścić ją na przedmiotach codziennego użytku i tym samym stanie się ona dodatkowym źródłem reklamy. Będzie również przypominać klientowi o firmie i zwiększy prawdopodobieństwo, że zamówi on ponownie.

Oprócz logo firmy można umieścić na naklejce zabawne hasło, które wywoła uśmiech na twarzy obdarowanych. Warto systematycznie nagradzać tych klientów, którzy w ciekawy sposób pochwalą się kolekcją naklejek w mediach społecznościowych. To oryginalny sposób na zwiększenie zasięgu strony i firmy w sieci. Zadowoleni klienci zachęceni akcjami promocyjnymi - udostępniając zdjęcia naklejek i tagując post nazwą firmy, przyczynią się do dodatkowej promocji.

Drukując naklejki z logo warto przyjrzeć się również ich jakości. Dobrze wykonana naklejka nie zniszczy się po chwili od jej naklejenia, klej będzie trwały a nadruk wyraźny i przez długi czas przypominający klientom o miejscu, w którym zrobili (lub mogliby zrobić) zamówienie. Zamawiając naklejki foliowe sprawdźmy, czy drukowane są w technologii solventowej, natomiast naklejki z logo papierowe powinny być wydrukowane technologią laserową, która zapewni im wyraźny wzór i wysoką jakość.

Aby upewnić się, że zamówiony wzór nam odpowiada, a naklejki są odpowiedniej jakości dobrze jest dopytać firmę, w której je zamawiamy o możliwość wysłania naklejek próbnych. Wyeliminuje to ryzyko błędu i pozwoli osobiście sprawdzić ich jakość przed wręczeniem klientowi.

Materiały POS - dodatkowa i skuteczna promocja

Materiały POS (Point of Sale) to szeroka gama materiałów reklamowych wspierających sprzedaż i zwiększających rozpoznawalność marki. Ze względu na to, że jest to najszybciej docierająca do klientów forma reklamy, materiały POS mają ogromne znaczenie w sprzedaży i marketingu.

Jakie materiały POS można wyróżnić?

a. Materiały przeznaczone na ladę:

  • stand
  • bilownica
  • dyspender

b. Materiały przeznaczone na półkę:

  • wobblery
  • toppery
  • listwy półkowe
  • stoppery

c. Materiały przeznaczone na półkę:

  • flagery
  • hanger

d. Materiały przeznaczone na podłogę:

  • owijki paletowe
  • displaye
  • bociany (pole sign)
  • naklejki podłogowe
  • stoisko degustacyjne

e. Materiały promocyjne innego typu:

  • naklejki
  • ulotki
  • broszury
  • infokiosk
  • lightbox.

Dzięki wykorzystaniu różnych nośników reklamowych, a także bezpośredniemu kontaktowi z klientem materiały te mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe klienta. Aby materiały POS spełniały swoją rolę powinien charakteryzować je ciekawy i przykuwający uwagę oraz pozytywny w odbiorze design odzwierciedlający profil firmy.

Wymienione powyżej sposoby promocji i reklamy własnej firmy to jeszcze nie wszystkie możliwości. Aby reklama była skuteczna i zapewniła rozpoznawalność na rynku oraz nowe zlecenia, powinna być przede wszystkim "szyta na miarę" - dopasowana do profilu działalności firmy i skonstruowana zgodnie ze schematem AIDA. Dobrze przemyślana, spójna i korzystająca z odpowiednich nośników strategia marketingowa to podstawa skutecznej promocji firmy.