Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Renault Megane III - Łowy czas zacząć!

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez sweeper » wtorek, 29 wrz 2009, 23:34

Przyszedł czas na przetestowanie Nowego Megane III które na polskim rynku pojawiło się w listopadzie 2008 roku. Co ciekawego oferuje nowy model? Jakie różnice znajdziemy w porównaniu do poprzedniej wersji? Czy jest samochodem godnym polecenia? Na te pytania spróbuje odpowiedzieć przeprowadzony test.
Artykuł nie będzie jednak utrzymany w konwencji klasycznej, ponieważ od obiektywnych dziennikarzy polskiej prasy różni mnie brak stosownego wykształcenia i subiektywna ocena marki Renault ;)
1. Czy kupiłbym nowe Megane?
Tak, ale… nie z silnikiem 1.5dCi 85KM. Chociaż trudno zarzucić coś tej jednostce napędowej, to jestem jednak za młody na podróżowanie w dostojnym tempie z muzyką usypiającą dzieci na tylnej kanapie. Pewnym plusem tej jednostki jest stosunkowo umiarkowany apetyt na paliwo (wg danych producenta średnie zużycie to 4,5 litra na 100km) i dynamika pozwalająca na sprawne opuszczenie skrzyżowania. Celowo napisałem o danych producenta ponieważ tej wartości nie udało mi się osiągnąć podczas testu – średnie zużycie wyszło na poziomie 6,8 litra oleju napędowego na100km.
Nie jest to mało dlatego decydując się na ten samochód warto zwrócić uwagę na model 105-konny.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Jak się prowadzi nowe Megane?
Odpowiem tak jak odpowiadają dyplomowani redaktorzy pytani o samochody koncernu VAG – znakomicie :)
Nowej Megance nie można niczego zarzucić jeżeli chodzi o precyzję prowadzenia.Elektryczne wspomaganie działa precyzyjnie i uległo poprawie w porównaniu z poprzednikiem. Teraz wiadomo co się dzieje z kołami nawet przy gwałtownym hamowaniu.
A skoro o hamowaniu mowa to odczuwam pewien dyskomfort. Być może jest to kwestia modelu który testowałem, ale przy zdecydowanym zwalnianiu (np. z 60km/h do40km/h) uruchamia się system wspomagania nagłego hamowania. Jest to dość zaskakujące tym bardziej, że ABS nawet nie zareagował. Dla pewności powtórzyłem kilkakrotnie takie hamowanie i za każdym razem było dokładnie tak samo – ABS się nie włączył, a system wspomagania nagłego hamowania tak. Teoretycznie w niczym to nie przeszkadza, ale kierujący za nami może być zdziwiony jak zobaczy włączające się światła awaryjne przy dojeżdżaniu np. do przejazdu kolejowego.

Obrazek

3. Nowe wnętrze dalej jak w samolocie?
W porównaniu z poprzednim modelem dźwignia hamulca ręcznego nie przypomina już akceleratora rodem z odrzutowca, jednak Megane III nie pozwoli nam szybko zapomnieć o lotniczych doznaniach.
Po otwarciu drzwi kierowcy samochód przywita się z nami, po włożeniu karty do czytnika przeprowadzi test systemów pokładowych. Co dość charakterystyczne dla nowych modeli koncernu Renault – samochód komunikuje się z nami po polsku!

Obrazek
Obrazek

Stylistyka deski rozdzielczej i konsoli centralnej jest przyjemna dla oka. Część elementów takich jak sterowanie klimatyzacją, klamki czy sterowniki szyb do złudzenia przypominają elementy z innych modeli marki ale przecież to tylko złudzenie :) Na szczęście mamy nowy zestaw zegarów z bardzo czytelnym prędkościomierzem oraz ekranem komputera pokładowego. Trzeba przyznać,że stylistyka deski rozdzielczej to duży atut nowego Megane.
Ergonomia wnętrza również nie pozostawia wiele do życzenia. Wszystkie instrumenty pokładowe są w zasięgu rąk kierowcy a pozycja za kierownicą jest bardzo dobra. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, regulacja wysokości fotela, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka to standard nawet podstawowej wersji Authetntique. Kolorystyka mogłaby być bardziej kontrastowa(niestety tylko wersja Privilege ma dwukolorową deskę rozdzielczą) ale całość jakoś ratują srebrne wstawki w konsoli środkowej.

Obrazek
Obrazek

Model Expression który otrzymałem do testu posiadał dodatkowo dwustrefową klimatyzację, lampki oświetlające otoczenie przy otwarciu drzwi,wszystkie szyby sterowane elektrycznie, konsolę środkową z podłokietnikiem,regulację podparcia lędźwiowego kierowcy oraz radio z CD i MP3.
Do ciekawostek wewnątrz samochodu należy z pewnością wyjście audio pozwalające na podłączenie własnego odtwarzacza mp3 (lub w modelach bogatszych pamięci flash i ipoda) oraz automatyczne dostosowywanie głośności odtwarzania do prędkości jazdy.

Obrazek
Obrazek

4. Czego nie widzi kierowca jak prowadzi.
Nowe Megane jest ładniejsze od poprzedniego i każdy kto twierdzi inaczej myli się :) Stylistka nadwozia stała się troszkę spokojniejsza, ale dzięki temu samochód zyskał szersze grono zwolenników - co w segmencie C jest dość ważnym atutem. Podczas całodniowego testu nie spotkałem żadnej kobiety która powiedziałaby, że ten samochód jej się nie podoba. W swojej opinii na temat stylistyki pójdę nawet o krok dalej – Nowe Megane budzi zazdrość wśród innych użytkowników drogi i próżno szukać godnej konkurencji w tej klasie.

Obrazek
Obrazek

Sylwetka jest płynna, wszystkie elementy są harmonijnie zespolone i tworzą zgrabną całość. Na pochwałę zasługuje stylistyka przednich reflektorów, tylnych lamp oraz przedni zderzak ze srebrnym obramowaniem osłony chłodnicy.

Obrazek
Obrazek

Żeby jednak nie było tak, że zaślepia mnie miłość do marki to przyznam, że są dwie rzeczy które przeszkadzają mi w stylistyce nowego Megane.Pierwsza to nieszczęsna imitacja dwóch rur wydechowych w tylnym zderzaku – nie wiem czy to ma być jakaś tańsza wersja Civica czy element pseudotuningu ale niemożna przejść obojętnie obok takiego faux pas. Drugi element to listwy boczne na drzwiach które poprowadzono przy dolnej krawędzi. Na szczęście w testowanym modelu nie rzucały się tak w oczy - być może ze względu na kolor.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

5. Podsumowania czas…
Kupno nowego Megane warto wziąć pod uwagę z co najmniej kilku powodów. Jest to samochód o najwyższych standardach w klasie, wersja Expression z pewnością zadowoli większość kierowców, a stylistyka przyciągnie uwagę niejednej kobiety.
Całości dopełni silnik 1.5dCi 105KM i duży rabat od ceny katalogowej dostępny u dealerów :)
Dziękuję firmieMador-Gadochaza udostępnienie samochodu do testu.
Ostatnio edytowano wtorek, 29 wrz 2009, 23:35 przez sweeper, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pan Kazimierz » środa, 30 wrz 2009, 06:21

To chyba nie jest najlepsze miejsce na reklamę :)
Pan Kazimierz
użytkownik
 
Posty: 4926
Na forum od: 9 cze 2008, 12:03

Postprzez sweeper » środa, 30 wrz 2009, 08:46

bo to nie reklama :P
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez celt » środa, 30 wrz 2009, 09:15

To jest reklama brzydkiego auta! A moderator i administratorzy jeszcze śpią
celt
użytkownik
 
Posty: 3384
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00

Postprzez Del_Rey » środa, 30 wrz 2009, 09:30

W porownianiu do porzedniej kaczki, to ten model wygląda o niebo lepiej.
A co do tych dwóch rur, to dzieki temu taka sportowsza jest ;)
O renówkach z ciekawością czytam,choć jedyną jaką jezdziłem,na tyle długo by cos mowić, to była Laguna z 98 V6.
Zawsze coś innowacyjnego wymyślą.
Dla mnie np. brzydkim autem jest Thalia, to jakaś masakra,ale uprzedzonym może.Stało mi cos takiego pod domem,(służbowe współdomowniczki) to musiałem garaż wysprzątać, by go chowac, zeby sąsiedzi nie widzieli :) i ten jej "cykacz" kierunkowskazów, jak się dłużej pojezdzi po ciasnym mieście ,to jakby ktoś młotkiem w łeb walił.
Wysocy urzędnicy - to ludzie, którzy za nasze pieniądze kradną nasze pieniądze.
Avatar użytkownika
Del_Rey
użytkownik
 
Posty: 2785
Na forum od: 14 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: B-B

Postprzez sweeper » środa, 30 wrz 2009, 10:21

Laguna I z silnikiem V6 była bardzo udanym egzemplarzem
i to brzmienie silnika...
Thalia to raczej kompromis pomiędzy ceną i jakością chociaż bagażnik 510 litrów robi wrażenie :)
miałem kiedyś takie autko - silnik 1.4 75KM jest nie do zajechania
nowa Thalia z kolei to dopiero jest porażka - bazuje na Dacii Sandero zamiast na Clio III
w moim odczuciu to krok wstecz w rozwoju tego modelu...

z resztą Renault ostatnio zaczyna kombinować z modelami - Megane III Sedan również nie będzie
pojawił się model Fluence - http://www.klubrenault.pl/index.php?opt ... 7&Itemid=1 który jest większy, ciekawie się prezentuje i uderza w target Octavii ;)

celt napisał(a):To jest reklama brzydkiego auta!

niech żyje Golf? ;)))))
na obecną chwilę w tej klasie nie ma ciekawszego stylistycznie samochodu ;P
Ostatnio edytowano środa, 30 wrz 2009, 10:23 przez sweeper, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » środa, 30 wrz 2009, 13:27

Jeździłem I. Jeżdżę II.
III nie kupię bo uważam, że II jest gorsza od I.
Jezeli postęp poszedł dalej w tym samym kierunku to .............
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez zuo » środa, 30 wrz 2009, 18:04

Ja Renault dziekuje tak dlugo jak dlugo beda w auto wsadzac kupe elektroniki z ktora sobie nie radza. W firmie mamy dwa, takie jajca jak sie z nimi dzieja to jeszcze z zadnym.
zuo
użytkownik
 
Posty: 2064
Na forum od: 23 sty 2008, 19:10

Postprzez staszeks » czwartek, 1 paź 2009, 16:46

sweeper
mam pytanie do Ciebie.
Czy sa prowadzone jakies badania na temat żywotności samochodów.
Czy chodzi tylko o to aby nowy samochód zachowywał się cacy ale wkrótce
po upływie okresu gwarancyjnego "było wskazane" samochód wymienić?
Nie chodzi mi tu o badania awaryjności w okresie gwarancji ale o koszty eksploatacji
(a raczej o koszty napraw przy średniej awaryjności) później, oraz okres czasu przez który jeszcze kalkuluje się samochód utrzymywać przy życiu.
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez sweeper » czwartek, 1 paź 2009, 18:27

pewnie, że są - prowadzi je każdy producent oraz niezależne serwisy typu ADAC
oczywiście im dłuższy okres eksploatacji tym mniej dokładne statystyki ponieważ mniej samochodów trafia do ASO a więcej do prywatnych warsztatów

koszty napraw - nie wiem jak w innych markach ale w przypadku Renault raczej są stałe
nie ma elementów które trzeba wymieniać poza serwisowymi wskazaniami pod jednym jednak warunkiem - eksploatacja samochodu jest właściwa
wg moich skromnych obliczeń samochody marki Renault nie wymagają ponadnormatywnego wkładu finansowego przez okres ok. 8 lat lub 170-180kkm

w Polsce wiadomo jak jest - średnia wieku powyżej 10 lat nie pozostawia złudzeń
do tego jeszcze dochodzi oszczędność w postaci - był wypadek, odpaliły poduchy to zamiast na złom to samochód trafia do blacharza i dostaje drugie życie

można przyjąć, że średni czas życia samochodu bez zwiększonego wkładu finansowego to okres gwarancji razy dwa (wyjątkiem jest KIA ;) )
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » czwartek, 1 paź 2009, 21:45

To może jeszcze jedno pytanie.
Obydwie Meganki pomimo, że to I i II miały wspólną wadę.
Sporadycznie(!) ciemna tablica przyrządów, poza tym samochód zachowuje się w porzadku. Czy w III też to występuje?
Często się zastanawiam co ja zrobię jeżeli zostanę kiedyś z otwartymi oknami wieczorem.
To tylko elektryczne zamykanie szyb ale też ma prawo się zepsuć a producent
nie przewidział mozliwości awaryjnego zamknięcia.Wystarczył jakiś otwór z zaślepką
dający dostęp do jakiegoś kółka.
Miełem kiedyś Sierrę z el. szyberdachem ale tam taką możliwość przewidziano.
A może w III przewidziano taką możliwość?
W III też nie widzę możliwości awaryjnego zamknięcia drzwi (nawet ze środka)
o ile dobrze patrzę na załączone zdjęcia.Jak to jest w innych samochodach
nie sprawdzałem.
Ostatnio edytowano czwartek, 1 paź 2009, 21:48 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez sweeper » piątek, 2 paź 2009, 07:29

podświetlenie deski padało tylko w MII i Scenicu II w fazie pierwszej
stara megi miała tradycyjne podświetlenie

co do szyb - Scenic II z produkcji 2003-2004 miał taką wadę :)
zamykałeś szybę a za chwile była na dole bo złamało się plastikowe mocowanie

nie żebym tak miał podczas wakacji, nie żeby padał wtedy deszcz...

w MII jak i w Scenicu II wkurza mnie elektryczne wspomaganie kierownicy - przy gwałtownym hamowaniu nie wiesz co się dzieje z kołami
w MIII poprawili to i teraz wspomaganie działa jak należy :)

co masz na myśli pisząc awaryjne zamykanie drzwi?
jeżeli chodzi o szyby to nie ma

jeżeli chodzi o zamykanie drzwi to możesz wyjąć kluczyk z karty i zrobić to ręcznie, ale po co jak jest karta?

kiedyś pamiętam jak w pierwszych modelach P307 padały mikrostyki w tylnej klapie - efekt był taki, że nie można było zamknąć w ogóle samochodu :D

z resztą Renault też zaliczyło wtopę z pierwszą wersją HandsFree które w zimie przestawało działać ;)
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez lag » piątek, 2 paź 2009, 07:54

sweeper napisał(a):można przyjąć, że średni czas życia samochodu bez zwiększonego wkładu finansowego to okres gwarancji razy dwa (wyjątkiem jest KIA ;) )

To znaczy, że datsun ma gwarancje na 7 lat. I Toyota. I Honda (;
troll bros
lag
użytkownik
 
Posty: 1623
Na forum od: 22 lip 2007, 21:01

Postprzez staszeks » piątek, 2 paź 2009, 08:40

1.Jeszcze nie miałem tak gwałtownych chamowań więc nie wiem co sie dzieje.
Natomiast czasami (!) gwałtowniejszy skręt kierownicą do oporu powoduje dość mocny stuk ale daleko nie zawsze.
2.Jednak w jedynce miałem takie objawy z tablicą.(może to była wada tylko mojego
egzemplarza) Gasły chyba wszystkie światełka diodowe, żaróweczki świeciły.
Jak pisałem samochód poza tym zachowywał się normalnie, łączniez wszystkimi światłami.
Pomagało tylko ponowne wyłączenie i włączenie silnika.
W II pomaga wyłączyć i włączyć swiatła.
3.Jedynka miała fatalne ustawienie wyłączników.pasażer niechcacy operował kolanami.
w II to poprawiono.
4.Co zrobisz jak siadzie elektronika i przestanie zamykać drzwi??
Kluczyk masz tylko w przednich lewych. Jak zamkniesz pozostałe?
Przyjeżdżasz późnym wieczorem, parkujesz na ulicy.
W tym miejscu trzeba by powiedzieć przyjemnych snów w samochodzie.
Ten guziczek koło szyby to nie była taka zła rzecz.

Pamiętaj drzwi mają to do siebie,że cały czas są otwierane i zamykane.
I podobnie jak laptopach stosunkowo często pada połączenie z ekranem
to tutaj też jest ruchome połączenie które też może zawieść i n.p. spowodować
zwarcie, które unieruchomi cału mechanizm.

P.S. Jakoś do tej pory nie zwracałem uwagi jak to jest u innych, ale teraz widzę
ze to przynajmniej zaczyna być ogólną bolaczką.
Może kwestia przyzwyczajenia ale mi tego brakuje.
Ostatnio edytowano piątek, 2 paź 2009, 10:53 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez flint » piątek, 2 paź 2009, 16:57

Bardzo fajny artukół. Sam mam Meganke II i przymierzam się powoli do tego nowego modelu. Troche mi ulatwiłeś decyzję:)
flint
nowicjusz
 
Posty: 14
Na forum od: 2 paź 2009, 16:56

Następna strona

Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron