Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Renault Megane III - Łowy czas zacząć!

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez Pan Kazimierz » piątek, 2 paź 2009, 22:18

flint napisał(a):Bardzo fajny artukół.

To zainwestuj jeszcze w słownik ortograficzny i będzie super.
Pan Kazimierz
użytkownik
 
Posty: 4926
Na forum od: 9 cze 2008, 12:03

Postprzez staszeks » sobota, 3 paź 2009, 12:13

sweeper
pytań ciąg dalszy
(cóż avartar zobowiązuje)
Jak wiadomo w II (III może też a raczej napewno) blokada kierownicy następuje
na drodze elektrycznej.
Aby odblokować kierownicę należy uruchomić silnik.
Wyobraźmy sobie, że na srodku ruchliwego skrzyżowania następuje awaria silnika,
którego nie daje się uruchomić i konieczne jast zholowanie.
Czas dojazdu pomocu jest jakiś tam, w miedzyczasie samochód należy zepchnąć na pobocze aby odblokować ruch. Jak to wykonać z zablokowaną kierownicą?
I drugie:
Czy nie istnieje możliwość awarii instalacji elektrycznej powodującej blokadę kierownicy podczas jazdy?
To narazie tyle jak sobie przypomnę to będą następne.

P.S.Czy się mylę czy na zdjęciach które pokazałeś widzę aktywne zagłówki.
Ostatnio edytowano sobota, 3 paź 2009, 12:34 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez paputek25 » sobota, 3 paź 2009, 19:12

sweeper napisał(a):1. Czy kupiłbym nowe Megane?
Tak, ale… nie z silnikiem 1.5dCi 85KM. .[/b]

Jesli ta jednostka, to ta sama, która była montowanaa w poprzednim modelu Meganki, to zdecydowanie nie kupiłbym auta z taką jednostką , Common Rail - awaryjne oraz bardzo czułe jednostki na tankowane paliwo, zawór Egr, o kłopotach mozna by było tu nawijać do rana, dla zainteresowanych polecam lekture w googlach . Bardzo czesto auta te są sprzedawane z uszkodzonymi silnikami ,przy przebiegach rzędu 100 tyś. Czuje niesmak do tego silnika , jak również silnika 2.2 Dci montowanego w Renault Espace IV , dla przykładu chociażby Allegro , modele z 2003 roku można nabyć już w cenie 20 tys, oczywiscie z tłokiem na wierzchu, a koszty napraw w serwisie rzedu 10 tys :(:(
Silniki Dci to silniki z pewnością nie dla Pana Romka w podblokowym garażu, czesto w przypadku awarii silnika, usunięcie usterki , wiąże sie z kilkakrotą wizytą na serwisie i obserwowaniu auta.
paputek25
użytkownik
 
Posty: 758
Na forum od: 19 sty 2009, 19:56

Postprzez Del_Rey » sobota, 3 paź 2009, 19:35

staszeks napisał(a):sweeper
pytań ciąg dalszy
(cóż avartar zobowiązuje)
Jak wiadomo w II (III może też a raczej napewno) blokada kierownicy następuje
na drodze elektrycznej.
Aby odblokować kierownicę należy uruchomić silnik.

Poruszyłeś ciekawą kwestię wszechobecnej elektryko-elektroniki w Renówkach.
Wydaje mi się,że chyba przy jazdach testowych nie jezdzili po polskich drogach,wszechobecnych dziurach i głębokich kałużach i ich wpływom na elektryke. Poza tym dziwne "połacznia bezpiecznikowe". Znajomemu w Lagunie II 2.2 dCi (wg niego z pełną opcją) zrobiło się gdzieś zwarcie. Xenony nie chciały swiecic. W autoryzowanym bielskim serwisie poltora m-ca sie bawili z diagnozą, bo światła raz sie świeciły, raz nie. Okazało sie,że wilgoc gdzieś dostaje sie do silniczka od tylnej wycieraczki.Tak ma na protokole reklamacji napisane.Co to ma wspolnego z lampami?Nie wiem.Wg mnie powinno być to na osobnym bezpieczniku ... Gasnąca deska rozdzielcza, pomagało walniecie z pięści.
Szczytem wszystkiego było brak mozliwości wyłączenia silnika (dostał obrotów jak odrzutowiec),jak mu turbina walneła w akurat po gwarancji :),przy próbie zdławienia go na biego coś zgrzytło i jak sie to mowi, był sobie silnik. Sprowadził silnik z Francyji i sprzedał grubo ponizej wartości byleby sie go pozbyć.
A teraz jezdzi E-classe i .... zaczely mu światła gasnąć. Gość jak to zobaczył, to mało nie zemdlał :)
Co do tych dzyndzli w drzwiach, by je z palucha zamknać,to niestety musisz siedzieć w aucie, bo go nie zamkniesz niestety.
Ostatnio edytowano sobota, 3 paź 2009, 19:37 przez Del_Rey, łącznie edytowano 1 raz
Wysocy urzędnicy - to ludzie, którzy za nasze pieniądze kradną nasze pieniądze.
Avatar użytkownika
Del_Rey
użytkownik
 
Posty: 2785
Na forum od: 14 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: B-B

Postprzez sweeper » niedziela, 4 paź 2009, 07:03

staszeks napisał(a):sweeper
Aby odblokować kierownicę należy uruchomić silnik.

w MIII jest troszkę inaczej - po włożeniu karty do czytnika zaczynają wykonywać się pewne "procedury" i tutaj (chociaż nie mam pewności) kierownica się już odblokowuje
a w MII nie trzeba uruchamiać silnika do odblokowania kierownicy - wystarczy włożyć kartę i nacisnąć START

szczerze mówiąc to nie zwróciłem uwagi na procedurę odblokowania kierownicy

staszeks napisał(a):Czy nie istnieje możliwość awarii instalacji elektrycznej powodującej blokadę kierownicy podczas jazdy?

tak, ryzyko jest takie same jak samoistne odpalenie poduszek powietrznych

staszeks napisał(a):P.S.Czy się mylę czy na zdjęciach które pokazałeś widzę aktywne zagłówki.

tak - są standardem od wersji Expression

paputek25 napisał(a):Jesli ta jednostka, to ta sama, która była montowanaa w poprzednim modelu Meganki, to zdecydowanie nie kupiłbym auta z taką jednostką

jednostka ta sama, ale konstrukcyjnie poprawiona (już od MII ph II) wiec strachu nie ma

paputek25 napisał(a):zawór Egr, o kłopotach mozna by było tu nawijać do rana, dla zainteresowanych polecam lekture w googlach .

zapychający się EGR to była domena pierwszego 1.5dCi oraz 2.2dCi

A co do Espace to większym problemem od 2.2dCi był 3.0dCi - fajna jednostka od nissana, ale zmiana miski olejowej spowodowała przegrzewanie się silnika

paputek25 napisał(a):Silniki Dci to silniki z pewnością nie dla Pana Romka w podblokowym garażu

a który silnik jest dla Pana Romka? 1.9D, 1.6D na olej z biedronki?
z resztą zapewne wiesz, że nawet cudowne pompowtryskiwacze w 1.9tdi okazały się jeszcze większym badziewiem niż pierwsze konstrukcje dCi

a silnik 2.0dCi? przecież jednostka ta jest majstersztykiem wprowadzającym Niemców w zakłopotanie

Del_Rey napisał(a):Znajomemu w Lagunie II 2.2 dCi

niestety LII phI z 2.2dCi była chyba najsłabszym modelem marki
mocno awaryjna elektronika, silnik z awaryjnym EGR oraz jak wspomniałeś już turbiną, padające czytnik kart, czujniki ciśnienia w kołach, etc.
Ostatnio edytowano niedziela, 4 paź 2009, 07:10 przez sweeper, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Alinoe » niedziela, 4 paź 2009, 08:49

czytniki kart z tego co pamiętam padały we wszystkich modelach Renault które miały takowe.
trzeba dopisać jeszcze o "fachowości" bielskich dealerów - choćby z racji oszczędzania na reklamie i wrzucania całej opisówki ze zdjęciami na forum Bielskim...

kolega Sweeper pracuje pewnie w Renault w Wapienicy (chyba że u Setli ale to mało prawdopodobne - bo kto by chciał :D :D )

porównywać nowego modelu do starego nie ma po co, stary poza tym, że miał dobrą szerokość (przez co trzymanie się drogi na zakrętach było bardzo przyjemne) ogólnie było mało udanym eksperymentem.
choćby pomysł z pionową tylną szybą (która podczas deszczu była wiecznie brudna), kosmicznie drogimi częściami, wiecznymi stukami przy zawieszeniu itp

nawiązywanie w odpowiedzi do pytania o mozliwość awarii blokady kierownicy do samoczynnych eksplozji poduszek powietrznych też nie trafiona, skoro często pojawiały się problemy ze stacją dokującą (czytnikiem kart) - który właśnie za to m.in. odpowiada.

i jak to wszystko ma się do tekstu z początku:
Artykuł nie będzie jednak utrzymany w konwencji klasycznej, ponieważ od obiektywnych dziennikarzy polskiej prasy różni mnie brak stosownego wykształcenia i subiektywna ocena marki Renault
czyli tekst skopiowany z jakiegoś artykułu nt tego modelu, tu pytanie czy Sweeper jest jego autorem, bo jeżeli tak to jest z branży i ocena nie jest subiektywna ... :P
a jezeli nie to chyba trzeba by podać autora skoro się go cytuje.
Ostatnio edytowano niedziela, 4 paź 2009, 08:50 przez Alinoe, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Alinoe
użytkownik
 
Posty: 1433
Na forum od: 23 lut 2009, 21:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » niedziela, 4 paź 2009, 09:58

Kolejne pytanie:
Czy firma Renault ma zamiar udostepnić te najbardziej podstawowe czynności obsługowe
samemu uzytkownikowi.
Przykład:
Aby wymienić żarówkę należy odpowiednio skręcić koła i bez podnoszenia maski
robimy to spod nadkola.
Teraz wyobraźmy sobie pada nam zarówka w terenie .
Z niesprawnym oświetleniem o ile wiem jechać mi nie wolno.
A my właśnie jedziemy wystrojeni na ślub.
W pięknym garniturze kładł sie nie będę (właśnie padało).
Wypada do wymiany głupiej żarówki wołać pomoc drogową.
Może zapytamy tu kolegę ile kosztuje u nich dojazd za 1km i wymiana żarówki.
W takim maluchu a nawet w Megane I ubrudziłbym tylko trochę ręce.

Poza tym do kolegi nie mam pretensji(zresztą te powyżej to nie do niego).
Pracuje zapewne w dziale sprzedaży i stara się jak może.W końcu też chce żyć jak kazdy z nas.
Co do jego tekstu, to pisał, że udostępniono samochów........czyli przynajmniej część
jest jego.
Chwała mu za to, że stara się na pytania odpowiadać, być może zaciagając porady
współpracowników ale zawsze i za to go cenię.

P.S.
1.Właśnie sprawdziłem. Przynajmniej u mnie samo włożenie karty i naciśnięcie
startu nie powoduje odblokowania kierownicy
2.Spróbuj zamknąć szyby po wyłączeniu silnika. (jak zamnkąć uszkodzone auto
a jest taka potrzeba bo chwilowo nie mam gotówki na naprawy???)
Ostatnio edytowano niedziela, 4 paź 2009, 10:47 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez sweeper » niedziela, 4 paź 2009, 11:27

staszek wspomaganie u mnie tak działa - być może kwestia wersji :)
szyby jak masz otwarte to zamykasz samochód raz, a naciskając na pilota drugi raz zamykają się szyby
powinniście z Alinoe pracować jako wróżki na teleaudio - wasze przewidywania co do mojego miejsca pracy są równie trafne...

Gadocha udostępnia mi samochody do testu - to jedyny mój związek z tym salonem (poza serwisowaniem swojego auta, ale to już inna para kaloszy)
i tylko Gadocha bo Wektor ma to w d**** - a po ostatniej wizycie u nich na salonie stwierdzam, że generalnie to mają wszystko w d****

tekst i zdjęcia są mojego autorstwa :)
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » niedziela, 4 paź 2009, 12:37

sweeper napisał(a):staszek wspomaganie u mnie tak działa - być może kwestia wersji :)
szyby jak masz otwarte to zamykasz samochód raz, a naciskając na pilota drugi raz zamykają się szyby
powinniście z Alinoe pracować jako wróżki na teleaudio - wasze przewidywania co do mojego miejsca pracy są równie trafne...

Gadocha udostępnia mi samochody do testu - to jedyny mój związek z tym salonem (poza serwisowaniem swojego auta, ale to już inna para kaloszy)
i tylko Gadocha bo Wektor ma to w d**** - a po ostatniej wizycie u nich na salonie stwierdzam, że generalnie to mają wszystko w d****

tekst i zdjęcia są mojego autorstwa :)

1.nie mówię o wspomaganiu a o blokadzie kierownicy.
Jeżeli mowa o wersji programu to niedawno wymieniana (podobno miało to być
remedium na zaniki podświetlania tablicy przyrzadów)
2.zamykanie szyb sprawdzę.
Sprawdziłem -też nie działa.
3.Jeżeli to co robisz, robisz z czystej miłosci do Renault to chwała Ci za to.
A czy jesteś pracownikiem tej firmy, czy innej jest w sumie bez znaczenia.
Dla mnie waznym jest, że czegoś się dowiedziałem. Gdybyś był pracownikiem
moglibyśmy dowiedzieć się więcej,że tak powiem u źródła.

Mam nadzieję,że nie obrzydziłem Ci samochodu swoimi marudzeniami.
Zdaję sobie sprawę , że wiele tych zastrzeżeń dotyczy tez innych marek
ale jeżdżę tym czym jeżdżę i tutaj widzę niedoróbki .
Często odnoszę wrażenie, że konstruktorów Renault ma bardzo dobrych,
tylko że oni sami nie jeżdżą samochodami a wyobraźnię mają słabą i nie umieją albo
nie chcą przewidywać możliwych sytuacji oraz stać ich na wymianę samochodu
co dwa lata.
P.S.
Swoja drogą w międzyczasie pozaglądałem przez szybki w innych samochodach.
Jak widzę brak guziczków, korbek to epidemia.Tylko czy można je później zamknąć
Ostatnio edytowano niedziela, 4 paź 2009, 17:26 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez sweeper » niedziela, 4 paź 2009, 18:43

staszeks napisał(a):Mam nadzieję,że nie obrzydziłem Ci samochodu swoimi marudzeniami.
Zdaję sobie sprawę , że wiele tych zastrzeżeń dotyczy tez innych marek
ale jeżdżę tym czym jeżdżę i tutaj widzę niedoróbki .

spokojnie :)
Megane III hatchback nie jest moim targetem jako następne Renault ;)
zasadniczo żadne z Megane, a z Renault jest jak z innymi markami - zawsze się coś zepsuje pytanie tylko czy będzie to na tyle uciążliwe i kosztowne, że budżet domowy na tym ucierpi w okresie eksploatacji 5-8 lat

na razie sąsiad obrzydził mi moje własne autko kiedy z jego balkonu spadła doniczka na maskę, ale to już na inną historię jest...

staszeks napisał(a):Dla mnie waznym jest, że czegoś się dowiedziałem. Gdybyś był pracownikiem
moglibyśmy dowiedzieć się więcej,że tak powiem u źródła.

zapraszam do PIKURa - tam z pewnością dowiesz się więcej :)
najbliższe spotkanie za tydzień w sobotę w ustroniu :)
Ostatnio edytowano niedziela, 4 paź 2009, 18:45 przez sweeper, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez nemon » niedziela, 4 paź 2009, 21:32

prezentuje się ciekawie, szczególnie mi się licznik podoba ;). Ciekawe jak będzie wyglądać wersja CC. Mówicie, że żarówki się będzie łatwo wymieniało? Może w końcu:), ja obecnie mam II CC jakbym miał nieco potężniejszą rękę, to bym za Chiny sam nie mógł wymienić, i tak mi mechanicy musieli pokazać jak to robić.
Ostatnio edytowano niedziela, 4 paź 2009, 21:32 przez nemon, łącznie edytowano 1 raz
nemon
nowicjusz
 
Posty: 4
Na forum od: 4 paź 2009, 21:22

Postprzez sweeper » niedziela, 4 paź 2009, 22:17

w MIII jest dużo prościej - demontujesz cały reflektor :D
liczniki to pewnego rodzaju haczyk na klienta - wersja Expression ma zegary ze zwykłymi ramkami oraz wstawkę w desce w paski
ale wersja dynamique ma już ramki zegarów lakierowane na czarno (wysoki połysk) opraz wstawkę w desce na styl aluminium
wygląda to świetnie
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » wtorek, 13 paź 2009, 15:55

watek tak zamarł, że aż szkoda.
Dlatego nieobowiązkowe pytanie.
Nie pokazujac palcem liczę na odpowiedx od s... jak najbardziej zorientowanego
w tamacie Renault na tym forum
Jak zaznaczyłem pytanie nieobowiązkowe.
Czym podyktowane jest że Logan w Polsce jest sprzedawany jako Dacia a w Rosji jako Renault?
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez SP&C » wtorek, 13 paź 2009, 16:33

Żeby nie deprecjonować wizerunku marki Renault, zdecydowano się kilka lat temu, na wprowadzenie odrębnej (przejętej przez Renault) marki Dacia (by Renault). Nawiasem mówiąc, Dacia robiona jest na płycie starego Megane + inne podzespoły - ekonomizacja kosztów. A że w Rosji sprzedawana jest pod nazwą Renault - dziki kraj ;)
SP&C
użytkownik
 
Posty: 518
Na forum od: 10 lis 2007, 23:00

Postprzez sky » wtorek, 13 paź 2009, 16:46

Nie mam pojęcia :) Ale w mojej ocenie,thalia się nie umwya :)
Wszyscy wielcy odeszli dwudziestego trzeciego dnia jakiegos miesiaca,dwudziesty trzeci to dobry dzien na smierc..
sky
użytkownik
 
Posty: 271
Na forum od: 29 kwi 2009, 08:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości