tomi308 napisał(a):Chodzi mi o:
II generacja Quattro
Kolejna generacja pojawiła się w 1988. Była zastosowana między innymi w: Audi 100 C3, Audi 100 C4, Audi Quattro, Audi 80, Audi S2.
System posiadał:
* Dyferencjał centralny: TorSen Typ 1. W warunkach normalnej przyczepności system przekazuje moment na koła osi przedniej i tylnej w stosunku 50 – 50. Niespodzianką jest natomiast, że w warunkach złej przyczepności system może automatycznie przekazać nawet do 80% (od 67do 80% w zależności od modelu) momentu obrotowego na oś, która posiada lepszą przyczepność kół do podłoża. W praktyce TorSen niestety słabo się sprawdza w lżejszym terenie off-road’owym,
* Dyferencjał tylnej osi – Otwarty, blokowany manualnie za pomocą przycisku na konsoli (ten sam system, co w pierwszej generacji),
* Dyferencjał przedniej osi – Otwarty, bez możliwości kontroli,
A czy BMW ma silniki mniej wysunięte do przodu hmmm chyba nie bo taka 740 V8 gdzieś się musi pomieścić.
Akurat seria 7 to skrajny przykład, lecz:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... engine.jpgvs
http://0.tqn.com/d/cars/1/0/s/o/S8Engine.jpgA chodzi mi raczej o segment serii 3 i A4
Audi:
http://image.eurotuner.com/f/9244608+w7 ... e_view.jpgBMW:
http://bmw-sport.net/linkedimages/m3_csl_engine_bay.jpgW BMW silnik zaczyna się w przedniej ćwiartce kół przednich i idzie do tyłu.
W Audi silnik kończy się tam gdzie jest przednia oś, a zaczyna zaraz za przednimi światłami.
To jest główna przyczyna takiego stanu rzeczy.
A LPG to jestem zwolennikiem wrzucania do wszystkiego co służy do jazdy codziennej, chyba, że silnik wybitnie tego nie znosi. Oraz nie do aut typowo sportowych, bo to bez sensu.
Co do właścicieli beemek - na szczęście sporo z nich wybiera te samochody ze względu na dobre właściwości jezdne i możliwość chodzenia zamaszystymi bokami, a nie "BO TO BUMA! JEEE"
Ostatnio edytowano niedziela, 21 sie 2011, 01:57 przez
lag, łącznie edytowano 1 raz