przez lag » piątek, 26 sie 2011, 12:02
Powiem wam coś - błędnie odbieracie jazdę RWD w zimie i jazdę RWD z otwartym dyfrem w zimie. W tamtym roku jeździłem Sierrą z zespawanym dyferencjałem na 100% szperze - ruszałem pod górę zawsze i wszędzie, pod salmopol wyjeżdżałem (seryjny zawias był) jak były największe opady śniegu gdy żadnym FWD bym tam nie przejechał.
Wystarczy szpera wiskotyczna seryjna która spina tylko w pewnym stopniu i RWD zimą jest jak najbardziej używalne w naszych warunkach ... i nie trzeba dociążać tyłu. Mogę wam zagwarantować, bo miałem nawet odelżony tył w sierze (brak kanapy) + spawnięty dyfer i mimo wszystko szła wszędzie jak zła.
GP - nie wątpię, ze quattro da się latać grubo w zimie, ale to jednak zupełnie co innego niż RWD. W RWD masz taki naturalny balans - przód nadaje kierunek, tył napędza lub hamuje - bajka ... rekreacyjny poślizg.. świetne uczucie.
AWD ma pod tym względem więcej możliwości i trzeba się spinać jak w RWD na suchym, żeby kontrolować poślizg :]
troll bros