Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Wskaźnik temperatury

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez woznica67 » poniedziałek, 14 lis 2011, 09:27

Ma ktoś może dojście lub wie jakie temperatury sa na wskaźniku Laguny 1? Jest podziałka i nie moge nigdzie znaleźć przy ktorej kresce jaka temperatura:(
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GeN » poniedziałek, 14 lis 2011, 12:22

Temperatura? Traktuj to dokładnie tak, jak całą dokładność wykonania Lagun. Czyli po kolei masz: mało, coś jest lecz nie wiem czy może być, właściwie to chyba dobrze, o ja pier#$%$!
GeN
użytkownik
 
Posty: 1276
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00

Postprzez woznica67 » poniedziałek, 14 lis 2011, 15:00

GeN napisał(a):Temperatura? Traktuj to dokładnie tak, jak całą dokładność wykonania Lagun. Czyli po kolei masz: mało, coś jest lecz nie wiem czy może być, właściwie to chyba dobrze, o ja pier#$%$!

Dzieki. Wiesz tyle co ja. Bardzo śmieszne:(
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez thermalfake » poniedziałek, 14 lis 2011, 19:49

Sama skala aż tak istotna nie jest. Ważne jest aby po przejechaniu kilku km termostat się otworzył a czujnik odczytał prawidłową temperaturę. Jak chcesz poznać ją dokładnie to wepnij sobie interfejs diagnostyczny.

PS Nie znalazłem nic w sieci na temat skalowania. Poszukaj po klubowych forach "reni".
thermalfake
użytkownik
 
Posty: 577
Na forum od: 23 mar 2009, 21:36
Lokalizacja: B-B

Postprzez MakDrajwer » poniedziałek, 14 lis 2011, 19:59

Przeważnie w samochodach występuje 70/90/110 C.
"kobiety jak te kwiaty , kto żonaty ten wie,
powąchać - TAK , dotykać - NIE,
minęła pora godowa teraz tylko boli głowa ..."
Avatar użytkownika
MakDrajwer
użytkownik
 
Posty: 896
Na forum od: 22 maja 2010, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Pan Kazimierz » poniedziałek, 14 lis 2011, 20:10

Optimum jest przeważnie na środku skali - tak jest przeważnie ale to francuz więc ostrożnie ;)
Pan Kazimierz
użytkownik
 
Posty: 4926
Na forum od: 9 cze 2008, 12:03

Postprzez 10RONNIE10 » poniedziałek, 14 lis 2011, 23:10

nie no optimum to chyba zawsze w połowie ( 90C ) nawet u żabojada :P
Jak kolego działą ci podziałka temeratury to w połowie jest ok (jakięs kreski tam chyba muszą być zwłąszcza kilka czerwonych)
ANTY PO/PiS/SLD/PSL !!

NIE GŁOSUJE NA MNIEJSZE ZŁO !
10RONNIE10
użytkownik
 
Posty: 1521
Na forum od: 17 cze 2010, 20:57

Postprzez woznica67 » wtorek, 15 lis 2011, 02:55

Wymienilem Termostat,teraz mam na środku. Wiec powinno byc dobrze. Stary Termostat działał,tylko za szybko otwierał obieg. Dziwi mnie tylko to,że wiatrak włącza sie dużo pozniej. Na forum reni też Dokladnie nie wiedzą, mam założonego nowego Webera wiec powinno byc ok.
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » wtorek, 15 lis 2011, 12:45

Dla znających j. rosyjski
http://renault-megane.5go.ru/ - z prawej strony wybieramy markę i po rozwinięciy model.
(Wybór innej marki niż renault zmienia adres)
Oczywiście nie znajdziecie wszystkiego co jeździ po drogach, ale można spojrzeć.
Później z lewej można rozwijać menu. Przy opisie wymiany klocków w Megane nawet zdjęcia. Czegoś innego sprawdzałem.
http://automn.ru/renault-megane-2/autoc ... -5620.html
a tu jak sam adres wskazuje Renault.
Tu już nie biegałem więc nic wiecej nie powiem.

P.S. Tu n.p. demontaż, sprawdzenie , montaż termostatu (Megane)
http://renault-megane.5go.ru/html/4_3.htm
Ostatnio edytowano wtorek, 15 lis 2011, 13:18 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez woznica67 » środa, 16 lis 2011, 03:03

staszeks napisał(a):Dla znających j. rosyjski
http://renault-megane.5go.ru/ - z prawej strony wybieramy markę i po rozwinięciy model.
(Wybór innej marki niż renault zmienia adres)
Oczywiście nie znajdziecie wszystkiego co jeździ po drogach, ale można spojrzeć.
Później z lewej można rozwijać menu. Przy opisie wymiany klocków w Megane nawet zdjęcia. Czegoś innego sprawdzałem.
http://automn.ru/renault-megane-2/autoc ... -5620.html
a tu jak sam adres wskazuje Renault.
Tu już nie biegałem więc nic wiecej nie powiem.

P.S. Tu n.p. demontaż, sprawdzenie , montaż termostatu (Megane)
http://renault-megane.5go.ru/html/4_3.htm

Dzieki. Termostat to pikuś. Chodziło mi o rozpisana temperaturę na wskaźniku Laguny 1. Niby wskazówka na środku po wymianie,tylko nie wiem jaka to temperatura:(
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GeN » środa, 16 lis 2011, 08:39

woznica67 napisał(a):Dzieki. Wiesz tyle co ja. Bardzo śmieszne:(

Bo to w sumie jest śmieszne. Taka postawa "opiekuńcza" producenta samochodu, zapewniająca nam, użytkownikom, komfort niewiedzy. No bo po co mamy zastanawiać się czy 90 stopni to dobrze, czy też może jednak nieco zbyt dużo. Kociej mordki można dostać od zamyślenia. A gdzie czas na obserwację drogi?! Więc dostarczają jakieś szacunkowe dane i należy się cieszyć dokąd pole "ja pier$#%" nie zostaje osiągnięte :D

A tak serio to często wkurzający jest przerost designu nad czytelnością/funkcjonalnością. Ty masz problem z odczytem temperatury, jednak najczęściej ofiarą zabiegów "upiększania" wnętrza poda wskaźnik paliwa. Jeżeli już, to oznaczone ma zwykle pola 0, 1/2 i 1. Do jasnej pomalowanej! Na pewno nie domyśliłbym się, że wskaźnik w połowie skali, to połowa zbiornika. Obecnie mam toczydło, w którym zarówno wskazania temperatury, jak i paliwa są wyskalowane cyfrowo. Co prawda w tym drugim przypadku niezbyt przyjemne myśli nachodzą, gdy widzę jak z siedemdziesięciu litrów robi się sześćdziesiąt, jednak zawsze mogę zakleić plastrem nadmiarową "wiedzę". ;)

Tak, to germański pojazd. Dlatego mam też pewne podejrzenia. Poza designerskimi zapędami może chodzić o precyzję wskazań. Skoro producent deklaruje jakąś konkretną wartość liczbową, dajmy na to 90 stopni, to wskaźnik powinien ją wskazywać. Z pewną dopuszczalną tolerancją, lecz niezbyt dużą, czyli zapewne 88 lub 92, na pewno nie 95 stopni. Tu zaczynają się schody. Dokładność wykonania, stabilność w czasie (bez kalibracji długie lata eksploatacji) i temu podobne. O wiele prościej zastosować pomiar szacunkowy, taki na kilka kreseczek i patyczek. Nieprawdy nie da się zarzucić.

Tu dochodzimy do sedna problemu, czyli Twojej Laguny. Skoro masz wątpliwości, to zamiast spuszczać się na niepewną dokładność francuskiego producenta opomiaruj ustrojstwo. Termopara przyklejona na chłodnicy, kabelek gdzieś boczkiem i wskaźnik do kabiny. Proste kity do samodzielnego montażu bez problemu w Nowym Elektroniku znajdziesz, personel tez wiele może podpowiedzieć. Albo tutaj do wyboru i koloru. Po co komplikować proste rzeczy?
GeN
użytkownik
 
Posty: 1276
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00

Postprzez woznica67 » środa, 16 lis 2011, 09:01

GeN napisał(a):
woznica67 napisał(a):Dzieki. Wiesz tyle co ja. Bardzo śmieszne:(

Bo to w sumie jest śmieszne. Taka postawa "opiekuńcza" producenta samochodu, zapewniająca nam, użytkownikom, komfort niewiedzy. No bo po co mamy zastanawiać się czy 90 stopni to dobrze, czy też może jednak nieco zbyt dużo. Kociej mordki można dostać od zamyślenia. A gdzie czas na obserwację drogi?! Więc dostarczają jakieś szacunkowe dane i należy się cieszyć dokąd pole "ja pier$#%" nie zostaje osiągnięte :D

A tak serio to często wkurzający jest przerost designu nad czytelnością/funkcjonalnością. Ty masz problem z odczytem temperatury, jednak najczęściej ofiarą zabiegów "upiększania" wnętrza poda wskaźnik paliwa. Jeżeli już, to oznaczone ma zwykle pola 0, 1/2 i 1. Do jasnej pomalowanej! Na pewno nie domyśliłbym się, że wskaźnik w połowie skali, to połowa zbiornika. Obecnie mam toczydło, w którym zarówno wskazania temperatury, jak i paliwa są wyskalowane cyfrowo. Co prawda w tym drugim przypadku niezbyt przyjemne myśli nachodzą, gdy widzę jak z siedemdziesięciu litrów robi się sześćdziesiąt, jednak zawsze mogę zakleić plastrem nadmiarową "wiedzę". ;)

Tak, to germański pojazd. Dlatego mam też pewne podejrzenia. Poza designerskimi zapędami może chodzić o precyzję wskazań. Skoro producent deklaruje jakąś konkretną wartość liczbową, dajmy na to 90 stopni, to wskaźnik powinien ją wskazywać. Z pewną dopuszczalną tolerancją, lecz niezbyt dużą, czyli zapewne 88 lub 92, na pewno nie 95 stopni. Tu zaczynają się schody. Dokładność wykonania, stabilność w czasie (bez kalibracji długie lata eksploatacji) i temu podobne. O wiele prościej zastosować pomiar szacunkowy, taki na kilka kreseczek i patyczek. Nieprawdy nie da się zarzucić.

Tu dochodzimy do sedna problemu, czyli Twojej Laguny. Skoro masz wątpliwości, to zamiast spuszczać się na niepewną dokładność francuskiego producenta opomiaruj ustrojstwo. Termopara przyklejona na chłodnicy, kabelek gdzieś boczkiem i wskaźnik do kabiny. Proste kity do samodzielnego montażu bez problemu w Nowym Elektroniku znajdziesz, personel tez wiele może podpowiedzieć. Albo tutaj do wyboru i koloru. Po co komplikować proste rzeczy?

Ale sie rozpisałeś. Zbyt niska temperatura w zimie to szkoda dla silnika i portfela. Może kumasz przekaz? Wymienilem Termostat i mam nadzieje,że ten nowy osiąga temp. Producenta.
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GeN » środa, 16 lis 2011, 09:22

Za dużo słów? Kłopot z odbiorem? Mózg przetwarza tylko podstawowe bodźce? Może zdania złożone zbyt trudne? Wybacz, że chciałem być uprzejmy i przesadziłem, więcej nie będę. Obiecuję też zapamiętać, że niektórym słownik ogranicza się do kilku co częściej powtarzanych słów, niekoniecznie we właściwym kontekście. Ot tak sobie "kumają przekazy". Mimo wszystko życzę powodzenia.
GeN
użytkownik
 
Posty: 1276
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00

Postprzez woznica67 » środa, 16 lis 2011, 11:32

GeN napisał(a):Za dużo słów? Kłopot z odbiorem? Mózg przetwarza tylko podstawowe bodźce? Może zdania złożone zbyt trudne? Wybacz, że chciałem być uprzejmy i przesadziłem, więcej nie będę. Obiecuję też zapamiętać, że niektórym słownik ogranicza się do kilku co częściej powtarzanych słów, niekoniecznie we właściwym kontekście. Ot tak sobie "kumają przekazy". Mimo wszystko życzę powodzenia.

Widzę,że nie kumasz przekazu. Poprosiłem o pomoc,nie o prace doktorską. Dla Ciebie to widać zakodowane przekazy. Milego dnia.
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Colin » środa, 16 lis 2011, 12:17

A najlepsze jest to, że w nowych samochodach producenci powoli zaczynają rezygnować ze wskaźnika na rzecz.... kontrolki ostrzegawczej gdy zrobi się już za gorąco.
Avatar użytkownika
Colin
użytkownik
 
Posty: 31
Na forum od: 6 sty 2010, 19:33
Lokalizacja: B-B

Następna strona

Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości