GP napisał(a):W nawiązaniu do powyższego pliczku/tekstu, odniosę się do wodorowej technologii, za którą cały czas trzymam kciuki.
Otóż sama idea jest bardzo dobra, wszystko działa, w przypadku wspomnianego BMW silnik w zasadzie nie jest poddany większym modyfikacjom (nadal jest to typowy silnik "spalinowy"), ma jedynie niższe osiągi, niż w przypadku tej samej jednostki zasilanej benzyną.
Problemem jest jednak kosztowność technologii utrzymania wodoru w odpowiednio niskiej temperaturze, by ów wodór nie stanowił zagrożenia. Gdyby ta technologia stała się prostsza i tańsza, to wierzę w to, że miała by szansę na sukces.
Na razie jednak się na to nie zanosi, bo koncerny wolą pracować nad produkcją "melexów", niż pozostać przy produkcji prawdziwych samochodów, zasilanych zdrowym paliwem :/
necia55 napisał(a):http://www.vismaya-maitreya.pl/www_obrazki_duzo_zajmujace/alternatywa_dla_samochodow_na_benzyne.jpg
staszeks napisał(a):Pierwsze co należałoby dobrze opanować to odzysk energii przy hamowaniu.
(patrz podany wyżej przez laga link)
W tejc chwili cała energia hamowania idzie w ciepło i rozpylanie klocków hamulcoych i tarcz
co też nie jest obojętne dla srodowiska.
lag napisał(a):zbożowy napisał(a):lag napisał(a):Jakie? Pokaż.
Nissan Leaf ma fajne.
Ssą jaja. Nie umożliwiają normalnej eksploatacji tego pojazdu jak zwykłego auta.
ZIZ napisał(a):KERS w F1 jest stosowany od 2009r ale odzysk energii w samochodach hybrydowych był projektowany i i stosowany właściwie od wielu lat. Problemem w pojazdach spalinowych jest dodatkowa waga tych urządzeń - montaż dodatkowych prądnic.
sweeper napisał(a):lag napisał(a):zbożowy napisał(a):Nissan Leaf ma fajne.
Ssą jaja. Nie umożliwiają normalnej eksploatacji tego pojazdu jak zwykłego auta.
a co oznacza wg Ciebie słowo normalna eksploatacja?
ścinanie słupów na rondzie Niemena bemeką?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości