Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Co Wy na to

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez necia55 » sobota, 17 gru 2011, 21:35

Ostatnio edytowano sobota, 17 gru 2011, 21:35 przez necia55, łącznie edytowano 1 raz
necia55
użytkownik
 
Posty: 2445
Na forum od: 16 paź 2008, 13:49

Postprzez GP » sobota, 17 gru 2011, 22:32

W nawiązaniu do powyższego pliczku/tekstu, odniosę się do wodorowej technologii, za którą cały czas trzymam kciuki.

Otóż sama idea jest bardzo dobra, wszystko działa, w przypadku wspomnianego BMW silnik w zasadzie nie jest poddany większym modyfikacjom (nadal jest to typowy silnik "spalinowy"), ma jedynie niższe osiągi, niż w przypadku tej samej jednostki zasilanej benzyną.
Problemem jest jednak kosztowność technologii utrzymania wodoru w odpowiednio niskiej temperaturze, by ów wodór nie stanowił zagrożenia. Gdyby ta technologia stała się prostsza i tańsza, to wierzę w to, że miała by szansę na sukces.

Na razie jednak się na to nie zanosi, bo koncerny wolą pracować nad produkcją "melexów", niż pozostać przy produkcji prawdziwych samochodów, zasilanych zdrowym paliwem :/
Fotograf z pasji, fotograf z zawodu.
Avatar użytkownika
GP
użytkownik
 
Posty: 3386
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez tomi308 » sobota, 17 gru 2011, 23:00

Samochody wspomagane wodorem już są.HHO jest coraz modniejsze a tak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=tYFDTVFF ... re=related
Ostatnio edytowano sobota, 17 gru 2011, 23:01 przez tomi308, łącznie edytowano 1 raz
tomi308
użytkownik
 
Posty: 324
Na forum od: 11 lut 2011, 10:02

Postprzez necia55 » niedziela, 18 gru 2011, 11:17

GP napisał(a):W nawiązaniu do powyższego pliczku/tekstu, odniosę się do wodorowej technologii, za którą cały czas trzymam kciuki.

Otóż sama idea jest bardzo dobra, wszystko działa, w przypadku wspomnianego BMW silnik w zasadzie nie jest poddany większym modyfikacjom (nadal jest to typowy silnik "spalinowy"), ma jedynie niższe osiągi, niż w przypadku tej samej jednostki zasilanej benzyną.
Problemem jest jednak kosztowność technologii utrzymania wodoru w odpowiednio niskiej temperaturze, by ów wodór nie stanowił zagrożenia. Gdyby ta technologia stała się prostsza i tańsza, to wierzę w to, że miała by szansę na sukces.

Na razie jednak się na to nie zanosi, bo koncerny wolą pracować nad produkcją "melexów", niż pozostać przy produkcji prawdziwych samochodów, zasilanych zdrowym paliwem :/

A dlaczego nie "popracują" nad tym problemem?
W wyobraźni już widzę czyste powietrze,zieleń,marchew z własnej grządki usytuowanej w centrum miasta,truskawki jedzone "prosto z krzaczka"-och wyobraźnio-ty mnie kiedyś wyprowadzisz ....... :D
necia55
użytkownik
 
Posty: 2445
Na forum od: 16 paź 2008, 13:49

Postprzez zbożowy » niedziela, 18 gru 2011, 13:16

necia55 napisał(a):http://www.vismaya-maitreya.pl/www_obrazki_duzo_zajmujace/alternatywa_dla_samochodow_na_benzyne.jpg

O ile pamiętam to koszt produkcji tych samochodów EV1 szedł w setki tysięcy dolarów i to głównie za sprawą akumulatorów które i tak starczały tylko na parę lat.
zbożowy
użytkownik
 
Posty: 1585
Na forum od: 1 cze 2009, 14:53

Postprzez staszeks » niedziela, 18 gru 2011, 13:55

Wszystko to ładnie brzmi, a w rzeczywistości wcale nie musi być takie różowe.
Oprócz wspomnianego problemu z perzechowywanie wodoru pamiętajcie,
że ten wodór tez nie jest kopaliną i trzeba go japierw otrzymać.
To tez powoduje mniejsze lub większe zanieczyszczenie srodowiska.
Podobnie z akumulatorami.Ich żywotność stosunkowo mała a utylizacja
kłopotliwa i zawieraja też tyle różnego świństwa, że być może już lepiej spalać
konwencjonalne paliwo (szczególnie, że do ich naładowania jest potrzebny prąd,
produkcja którego.....)
Wszystko to ładnie brzmi ale jeżeli wgłębić się w temat to czesto nie jest tak różowo.
Powyższe oczywiście nie jest równoważne twierdzeniu, że koncerny paliwowe
chcą się pozbawić dochodów i same w te pędy będą forsować napęd elektryczny
czy wodorowy. Natomiast pewnym jest, że po dopracowaniu technologii
będą chciały uszczknąć możliwie największy kawałek z tego tortu.
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez lag » niedziela, 18 gru 2011, 16:43

Samochody elektryczne ładowane z gniazdek to farsa. Jedyna opcja to samochód taki jak Honda Clarity : http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity
Cały syf który jest podłączany do kontaktu nie powinien nawet powstać, bo nie mamy baterii które nadawałyby się do samochodów.
troll bros
lag
użytkownik
 
Posty: 1623
Na forum od: 22 lip 2007, 21:01

Postprzez staszeks » niedziela, 18 gru 2011, 17:00

Pierwsze co należałoby dobrze opanować to odzysk energii przy hamowaniu.
(patrz podany wyżej przez laga link)
W tejc chwili cała energia hamowania idzie w ciepło i rozpylanie klocków hamulcoych i tarcz
co też nie jest obojętne dla srodowiska.
Ostatnio edytowano niedziela, 18 gru 2011, 17:00 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez zbożowy » poniedziałek, 19 gru 2011, 01:44

lag napisał(a):Cały syf który jest podłączany do kontaktu nie powinien nawet powstać, bo nie mamy baterii które nadawałyby się do samochodów.

Mamy, ale nie na nasze warunki klimatyczne.
zbożowy
użytkownik
 
Posty: 1585
Na forum od: 1 cze 2009, 14:53

Postprzez lag » poniedziałek, 19 gru 2011, 01:54

Jakie? Pokaż.
troll bros
lag
użytkownik
 
Posty: 1623
Na forum od: 22 lip 2007, 21:01

Postprzez zbożowy » poniedziałek, 19 gru 2011, 13:43

lag napisał(a):Jakie? Pokaż.

Nissan Leaf ma fajne.
zbożowy
użytkownik
 
Posty: 1585
Na forum od: 1 cze 2009, 14:53

Postprzez ZIZ » poniedziałek, 19 gru 2011, 15:34

staszeks napisał(a):Pierwsze co należałoby dobrze opanować to odzysk energii przy hamowaniu.
(patrz podany wyżej przez laga link)
W tejc chwili cała energia hamowania idzie w ciepło i rozpylanie klocków hamulcoych i tarcz
co też nie jest obojętne dla srodowiska.

KERS w F1 jest stosowany od 2009r ale odzysk energii w samochodach hybrydowych był projektowany i i stosowany właściwie od wielu lat. Problemem w pojazdach spalinowych jest dodatkowa waga tych urządzeń - montaż dodatkowych prądnic. W hybrydzie tego problemu chyba nie ma; wydaje mi się, że silniki elektryczne napędzające koła wykorzystuje się jako prądnice w trakcie hamowania.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziz

Choćbym nawet szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę! ...bo ja jestem ciemnością i złem tej doliny ;)
ZIZ
użytkownik
 
Posty: 2346
Na forum od: 30 wrz 2010, 19:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez lag » poniedziałek, 19 gru 2011, 19:25

zbożowy napisał(a):
lag napisał(a):Jakie? Pokaż.

Nissan Leaf ma fajne.

Ssą jaja. Nie umożliwiają normalnej eksploatacji tego pojazdu jak zwykłego auta.
troll bros
lag
użytkownik
 
Posty: 1623
Na forum od: 22 lip 2007, 21:01

Postprzez sweeper » poniedziałek, 19 gru 2011, 20:23

lag napisał(a):
zbożowy napisał(a):
lag napisał(a):Jakie? Pokaż.

Nissan Leaf ma fajne.

Ssą jaja. Nie umożliwiają normalnej eksploatacji tego pojazdu jak zwykłego auta.

a co oznacza wg Ciebie słowo normalna eksploatacja?
ścinanie słupów na rondzie Niemena bemeką?

ZIZ napisał(a):KERS w F1 jest stosowany od 2009r ale odzysk energii w samochodach hybrydowych był projektowany i i stosowany właściwie od wielu lat. Problemem w pojazdach spalinowych jest dodatkowa waga tych urządzeń - montaż dodatkowych prądnic.

wybrane modele marki Renault Z.E. mają system KERS :)
Ostatnio edytowano poniedziałek, 19 gru 2011, 20:42 przez sweeper, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez 10RONNIE10 » poniedziałek, 19 gru 2011, 23:35

sweeper napisał(a):
lag napisał(a):
zbożowy napisał(a):Nissan Leaf ma fajne.

Ssą jaja. Nie umożliwiają normalnej eksploatacji tego pojazdu jak zwykłego auta.

a co oznacza wg Ciebie słowo normalna eksploatacja?
ścinanie słupów na rondzie Niemena bemeką?

Nie wiem ale dla mnie normalne użytkowanie to takie że jak chce to wsiadam i jadę, a nie po całodniowej jeździe auto rozłądowane i musze je 8h ładować i jak mi cośna prawde pilnego wyskoczy to tylko TAXI zostaje albo samochód stricte spalinowy.


Co do tego co GP napisał:

Wodór wcale nie musi być w niskiej temperaturze to nie jest ciekły azot ;)

I to co wkleił Lag a i ja wklejałem wczesniej w innym temacie o Hondzie Clarity,

Jak to łądnie przedstawił redaktor J.May, Wodór jest najczęściej występującym pierwiastkiem na naszej planecie wiec nigdy go nie zabraknie, ale problemem jest to że przykleja się do wszystkiego i to stwarza problemy, aczkolwiek odzyskanie go w postaci czystej do zasilania samochodu nie bylo by droższe od wydobycia Ropy naftowej a pamiętajmy ze na samej ropie samochody nie jeżdżą.


Co do ekologii to farmy bydła w USA produkują więcej CO2 niz wszystkie samochody swiata wiec ja bym prosil ekologii w to nie mieszać, bo to co nam wmawiają to ekoterroryzm i gigantyczna kasa a nie "dbanie o nasza planete".
ANTY PO/PiS/SLD/PSL !!

NIE GŁOSUJE NA MNIEJSZE ZŁO !
10RONNIE10
użytkownik
 
Posty: 1521
Na forum od: 17 cze 2010, 20:57

Następna strona

Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron