Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Co Wy na to

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez necia55 » piątek, 30 gru 2011, 14:24

Czytałam w necie,że Wa-wa przygotowuje się na zakup taksówek ekologicznych
http://www.motofakty.pl/artykul/ekologi ... zawie.html
czyli jakby coś drgnęło- tylko nie wiem czy w ekologii,mózgach,portfelach?-trudno wnioskować :D
necia55
użytkownik
 
Posty: 2445
Na forum od: 16 paź 2008, 13:49

Postprzez Kolanko » środa, 11 sty 2012, 15:51

Problem z wodorem jest taki, że nie udało się opracować technologii bezpieczeństwa podczas wypadku kiedy następuje rozstrzelnienie zbiornika. Wodór to taki materiał wybuchowy w formie gazowej.
Przyszłość to auta elektryczne z bardzo pojemnymi bateriami.
Kolanko
nowicjusz
 
Posty: 9
Na forum od: 11 sty 2012, 15:32

Postprzez staszeks » środa, 11 sty 2012, 21:45

A nie prościej coś takiego wozić w bagażniku?
http://prawdaxlxpl.wordpress.com/2012/0 ... -za-5-400/
;)
(tylko znowu ten wodór - ale może go będzie mniej?)
A może jego ilość będzie taka , że nie będzie stanowić zagrożenia?
Jeszcze jako efekt uboczny można będzie od czasu do czasu pojechać
do punktu skupu złomu i sprzedać trochę miedzi.
Ostatnio edytowano środa, 11 sty 2012, 22:00 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez necia55 » piątek, 13 sty 2012, 10:55

Ostatnio edytowano piątek, 13 sty 2012, 10:55 przez necia55, łącznie edytowano 1 raz
necia55
użytkownik
 
Posty: 2445
Na forum od: 16 paź 2008, 13:49

Postprzez ZIZ » piątek, 13 sty 2012, 12:32

@necia55 / Generatory HHO i kilkudziesięcioprocentowe oszczędności na paliwie - próba rozwoju tego rynku spowoduje zmasowany kontratak lobbystów światowej mafii paliwowej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziz

Choćbym nawet szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę! ...bo ja jestem ciemnością i złem tej doliny ;)
ZIZ
użytkownik
 
Posty: 2346
Na forum od: 30 wrz 2010, 19:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » piątek, 13 sty 2012, 17:17

Szczerze mówiąc ja podałem linka z przymrużeniem oka.Dosyć dawno trochę szumu wywołała wiadomość o "zimnej syntezie jądrowej".
Następnie bardzo szybko wiadomość została wyśmiana.
Od tej pory nic na ten temat nie słyszałem i tu nagle "gotowy produkt"?
Wydało mi się to trochę dziwne i dlatego zamiesciłem link licząc, że znajdętu kogoś
dobrze zorientowanego, kto mnie oświeci.

Natomiast generatory HHO?
Nie wierzę w możliwość czegoś takiego.
Aby rozłożyć wodę na tlen i wodów trzeba włożyć "trochę" energii
i to napewno nie mniej niż uzyskamy z ponownego połączenia tlenu z wodorem.
Jedyna szansa moim zdaniem to być może większa sprawność silnika
przy spalaniu tradycyjnego paliwa jeżeli do tego dodamy trochę wodoru/tlenu
albo jednego i drugiego równocześnie.
Inaczej byłoby to perpetum mobile.


Toż dlaczego ograniczać się tylko do samochodu?
Kupuję agregat i mam dzięki spalaniu wody prąd czyli wszystko co potrzebuję
(światło, ciepło.....) w domu. W dodatku nie muszę robić corocznego przeglądu
instalacji (jak przeglądu samochodu) a i pan policjant nie stanie za rogiem
i nie zatrzyma mnie aby sprawdzić stan techniczny mojego.......budynku.
Czyżby pan mechanik był tak mądry, że starczyło go tylko na samochód?
Ktoś kiedyś puścił że tak mozna i znalazło się kilku, którzy postanowili
spróbować o czym nie omieszkali zapewne pochwalić się znajomym.
Teraz niestety ale trzeba twierdzić, że auto jeździ prawie za darmo.
Ostatnio edytowano piątek, 13 sty 2012, 17:22 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez ZIZ » sobota, 14 sty 2012, 09:48

@staszeks / To nie jest kwestia wiary ale kasy- 519 euro plus vat i jedziesz:

http://aukcjewp.wp.pl/instalacja-wodoro ... 98427.html

Oczywiście żadne perpetum mobile (chwilowo :D ) nie istnieje, więc nie jedziesz autem "na wodę" ale masz urządzenie "oszczędnościowe" do zastosowania zarówno przy silniku na etylinę, dieslowskim czy benzynowym z zasilaniem na gaz!

Gdzie tkwi tajemnica zaoszczędzenia 20 - 50% benzyny, ropy lub gazu przy podłączeniu instalacji HHO?

@staszeks/ Proszę nie wpuszczać kogokolwiek "w maliny", to nie jest agregat, który spala wodę i wytwarza energię do oświetlenia czy ogrzania domu. Generator HHO jest (w sporym uproszczeniu) wytwornicą gazu w drodze elektrolizy. Pobiera na ten cel energię elektryczną wytworzoną w alternatorze. Sam generator HHO żadnej energii do napędzania pojazdu nie wytwarza. Na pytanie, gdzie tkwi oszczędność odpowiedzcie sobie sami :P

Hasło "samochód na wodę" ma znaczenie marketingowe dla producenta generatorów HHO, odpędzi 90% konkurentów w branży moto bo machną ręką i nie spróbują wytworzyć urządzeń konkurencyjnych cenowo, odstąpią od tego tematu na zasadzie myślenia typu:> panie, to naciągacz i wariat, auto na wodę nie pojedzie<. Hasło "samochód na wodę" ma przyciągnąć również szerokie rzesze klientów kierujących się emocjami a nie kalkulujących oszczędności wg przyszłych przebiegów auta.
Ostatnio edytowano sobota, 14 sty 2012, 10:06 przez ZIZ, łącznie edytowano 1 raz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziz

Choćbym nawet szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę! ...bo ja jestem ciemnością i złem tej doliny ;)
ZIZ
użytkownik
 
Posty: 2346
Na forum od: 30 wrz 2010, 19:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » sobota, 14 sty 2012, 15:28

nie sieję fermentu
Napisałem jezeli raczysz zobaczyć:
"Jedyna szansa moim zdaniem to być może większa sprawność silnika
przy spalaniu tradycyjnego paliwa jeżeli do tego dodamy trochę wodoru/tlenu
albo jednego i drugiego równocześnie.
Inaczej byłoby to perpetum mobile."
Samo wytworzenie i później spalenie tego gazu musi przynisić stratę.
Reszta jak pisałem wyzej.

Jest jeszcze jedna alternatywa, ale ona nie wymaga wytwarzania żadnego gazu.
Wtrysk do cylindra w trakcie spalania wody.
Na skutek wysokiej temperatury woda gwałtownie paruje powodując dodatkowy
wzrost ciśnienia a co za tym idzie wzrost efektywności pracy silnka.

P.S. a dlaczego tak wyposażonych silników nie stosować w agregatach?
Dlaczegop tylko w samochodach?
Ostatnio edytowano sobota, 14 sty 2012, 15:30 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez ZIZ » sobota, 14 sty 2012, 16:50

@staszeks / Tu gdzieś leży żródło sukcesu - właśnie jednoczesne spalanie mieszanki gazowej HHO wraz z innym paliwem. dodanie tego łatwopalnego gazu być może zmniesza nieco ilość podawanego powietrza a w nim bezużytecznego azotu. Ubytek tlenu zrekompensuje tu z nadwyżką tlen w mieszance HHO. Samochód pali mniej drogiego paliwa a więc skąd ten dodatkowy "kop" - mechanicy twierdzą o wzroście mocy. Przecież w czasie gdy spala się HHO i wydziela się energia to alternator zużywa jej więcej na wytworzenie gazu HHO z wody. (Chyba, że jestem głąbem z chemii i przemiana wody w mieszankę gazową drogą elektrolizy oraz proces odwrotny drogą spalania daje nadwyżkę energetyczną). Wydaje mi się, że te oszczędności na paliwie są spowodowane kilkoma czynnikani, w tym: znakomity wzrost prędkości spalania mieszanki paliwo + HHO i wydzielenie energi z "wybuchu" w najkrótszym i optymalnym dla silnika momencie. Drugim czynnikiem, ktory mi sie nasuwa, jest dużo dokładniejsze spalenie całej mieszanki w cylindrze i mniejsze obłożenie katalizatorów bezużytecznym dla pozyskania energii "dopalaniem" spalin. Może jacyś samochodziarze się w końcu wypowiedzą?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziz

Choćbym nawet szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę! ...bo ja jestem ciemnością i złem tej doliny ;)
ZIZ
użytkownik
 
Posty: 2346
Na forum od: 30 wrz 2010, 19:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » sobota, 14 sty 2012, 19:42

Jeszcze jedno.
Po jaką cholerę doposażać autoi w skomplikowaną aparaturę, która może być źródłaem wielu kłopotów.
Nie prościej sprzedawać gaz w nabojach jhak do syfonu? Po wyczerpaniu jednego wyrzucasz (utylizujesz) wykorzystany i wkręcasz nowy?.
Jak sądzisz dlaczego wojsko do tej pory nie zainteresowało się wynalazkiem?
(Chyba żadne łącznie z armią USA)
Przecież dodatkowa moc albo oszczędności paliwa liczą się na polu walki.
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez ZIZ » sobota, 14 sty 2012, 23:37

Ale tu się chyba grubo mylisz. Wojska takie głupie wynalazki nie interesują, jest od wygrywania wojen, tfu (pomyłka) misji pokojowych i stabilizacyjnych. Sprzęt ruchomy ma pomieścić odpowiednią liczbę uzbojenia, ludzi i wyposażenia koniecznego do wykonania zadania.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziz

Choćbym nawet szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę! ...bo ja jestem ciemnością i złem tej doliny ;)
ZIZ
użytkownik
 
Posty: 2346
Na forum od: 30 wrz 2010, 19:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez staszeks » niedziela, 15 sty 2012, 00:29

To poczytaj trochę historię II WŚ a dowiesz się jaki wpływ na wynik może
mieć brak paliwa.
Dowództwo patrzące trochę dalej niz koniuszek własnego nosa powinno na takie rzeczy zwracac uwagę.

I dlaczego to nagle wynalazek zrobił się głupi?
Ostatnio edytowano niedziela, 15 sty 2012, 00:37 przez staszeks, łącznie edytowano 1 raz
staszeks
użytkownik
 
Posty: 7458
Na forum od: 13 lis 2006, 19:20

Postprzez ZIZ » poniedziałek, 16 sty 2012, 00:30

@staszeks / Miałem dać cudzysłów przy słowie głupi; dla wojska oszczędność jest głupia. Brak paliwa w czasie wojny chyba niczego przegranych nie nauczył. Obecnie tym bardziej dla "zwycięskich" amerykanów ( posiadających paliwa tańsze niż u nas) oszczędności nie są sprawą priorytetową.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziz

Choćbym nawet szedł ciemną doliną zła się nie ulęknę! ...bo ja jestem ciemnością i złem tej doliny ;)
ZIZ
użytkownik
 
Posty: 2346
Na forum od: 30 wrz 2010, 19:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia strona

Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości