Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Coś się kończy

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez 10RONNIE10 » niedziela, 24 cze 2012, 23:45

Takie pytanko, może ktoś mi wcześniej poda przyczynę niż ASO.
A mianowicie:
Nie zawsze ale co jakiś czas przy odpaleniu auta z tyłu zasłona dymna koloru czarnego
obroty falują oraz też czasami przy odpaleniu słychać jak by coś zgrzytnęło ... ciężko to opisać.
Oleju nie bierze nic a zapach teżnie pasuje do tego związanego z przepalaniem oleju.

Objawy ustają jak doda się gazu i że tak powiem przedmucha wszystko, potem już jest wszystko ok, auto równo pracuje nie dymi itd ... WTF ?

A no i jeszcze jedno, jak się mu tak dziej to auto jakby dostawało mocy, np na dwu pasie czuć jak by auto mialo z 50 km więcej, po prostu idzie lepiej, no i tez sam sobie dodaje gazu, tzn dotkniesz tylko na ułamek sekundy pedału gazu a on jeszcze 2-3 sekundy sam przyspiesza mimo ściągniętej nogi z pedału.

pompa leje ? Za duzo podaje paliwa ? Turbina się kończy ?
A może to tylko wina syfu który zassał ze zbiornika ?
miałem kilka dni takich gdzie na oparach nim przejeździłem.
ogólnie dziwne i wku*****ce
dodam że ma tak już od lat więc to nie nowo nabyta dolegliwość.

Auto Hyundai H1 2000 rok 2.5 TD (prawdopodobnie silnik Mercedesa)
przebieg 160 tysiecy tylko ...
Ostatnio edytowano niedziela, 24 cze 2012, 23:49 przez 10RONNIE10, łącznie edytowano 1 raz
ANTY PO/PiS/SLD/PSL !!

NIE GŁOSUJE NA MNIEJSZE ZŁO !
10RONNIE10
użytkownik
 
Posty: 1521
Na forum od: 17 cze 2010, 20:57

Postprzez lag » niedziela, 24 cze 2012, 23:59

Jest tam DPF (filtr czasteczek stalych) ? Pewnie nie, ale objawy moglyby do zapchanego DPFa pasowac.
troll bros
lag
użytkownik
 
Posty: 1623
Na forum od: 22 lip 2007, 21:01

Postprzez 10RONNIE10 » poniedziałek, 25 cze 2012, 00:01

raczej nie ma, tzn na bank nie ma bo to stara jednostka,ale to dziwne, w Dieslach nie siedze i sie na tym nie znam a ASO kosztuje niestety sporo za diagnostyke.
Mechanicy których znam jak i ja siedza tylko w benzynie nie lubiac klepaków (tez nie wiem co ja zrobilem kupujac to) no i nie mają kompa który zdiagnozuje H1 z tego roku chyba że ktoś z was ma takiego i poda mi adres i przypuszczalne koszty diagnozy
Ostatnio edytowano poniedziałek, 25 cze 2012, 00:05 przez 10RONNIE10, łącznie edytowano 1 raz
ANTY PO/PiS/SLD/PSL !!

NIE GŁOSUJE NA MNIEJSZE ZŁO !
10RONNIE10
użytkownik
 
Posty: 1521
Na forum od: 17 cze 2010, 20:57

Postprzez GP » poniedziałek, 25 cze 2012, 07:55

Ja bym się przyjrzał rozrządowi, kątom wtrysku i ewentualnie świecom żarowym (choć te raczej nie dają efektu "chip-tuningu" ;) ).

Ale to takie wróżenie z kuli... trzeba podpiąć pod kompa i wszystko powinno wyjść, jak na dłoni.
Fotograf z pasji, fotograf z zawodu.
Avatar użytkownika
GP
użytkownik
 
Posty: 3386
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GrzegorzD » poniedziałek, 25 cze 2012, 09:26

nie ma czegoś tam na wzor boostera z silników td forda?

Czyli coś co zwiększa dawkę w momencie pompowania przez turbo?
Avatar użytkownika
GrzegorzD
użytkownik
 
Posty: 2029
Na forum od: 27 wrz 2009, 19:03
Lokalizacja: Hałcnów / Bujaków

Postprzez thermalfake » poniedziałek, 25 cze 2012, 16:13

lag napisał(a):Jest tam DPF (filtr czasteczek stalych) ? Pewnie nie, ale objawy moglyby do zapchanego DPFa pasowac.

Na zapchanym filtrze auto ledwo się toczy - na mokrych filtrach typu FAP/DPF nie ma już co auta przeganiać tylko regeneracja/wycięcie+emulator. W suchym DPFie o ile filtr nie jest skatowany na amen zabieg "przedmuchania" może ocalić tyłek. Powszechnie filtry weszły do produkcji wraz z pojawieniem się normy euro4 mniej więcej okolice 2005r jak pamiętam.

Do sprawdzenia także przepływomierz (przy odpalaniu obroty właśnie mogą falować), nieszczelności kolektora.

Jeśli chodzi o interfejs nie wiem czym to można rozgryźć - elm327 czy coś innego na obd2. I czy w ogóle będą jakieś błędy. W obrębie jednego kodu dtc może zachodzić różnica w interpretowaniu pomiędzy różnymi producentami pojazdów.
thermalfake
użytkownik
 
Posty: 577
Na forum od: 23 mar 2009, 21:36
Lokalizacja: B-B

Postprzez woznica67 » wtorek, 26 cze 2012, 05:50

Tak jak GP. Masz cos z kątem wyprzedzenia wtrysku. Kiedyś były mechaniczne i podciśnieniowe regulatory. Nie wiem jak u Ciebie. Może poszukaj gdzieś czujnika,koło wieńca? Tak jak w benzynie? Może tylko cos przeczyścisz i bedzie ok? Ale bez kompa to chyba lipa:-(
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez 10RONNIE10 » wtorek, 26 cze 2012, 21:06

tylko że teraz mam z nim 4 dni spokój, nic się nie dzieje, pali normalnie, nic nie dymi ... wiec to troche dziwne takie okresowe przypadlosci.
ANTY PO/PiS/SLD/PSL !!

NIE GŁOSUJE NA MNIEJSZE ZŁO !
10RONNIE10
użytkownik
 
Posty: 1521
Na forum od: 17 cze 2010, 20:57

Postprzez woznica67 » środa, 27 cze 2012, 12:15

10RONNIE10 napisał(a):tylko że teraz mam z nim 4 dni spokój, nic się nie dzieje, pali normalnie, nic nie dymi ... wiec to troche dziwne takie okresowe przypadlosci.

Najgorsze są wlasnie takie usterki. Rok bawiłem sie z ABS. Raz bylo raz nie. Aż w koncu padło i wiedziałem co:)
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez 10RONNIE10 » środa, 27 cze 2012, 23:43

znowu coś zaczyna ale wystarczy dać w pi...e i wydmuchuje wszystko i jest ok, znajomy coś burknął że się nagar na turbinie mógł zrobić i trzeba dać autu trochę w dupę i powinno przejść ... ale ... ale ;)
(fakt faktem że autem raczej pyrkam niż jeżdzę bo nie ma czym pogonić więc po co męczyć)
Po co mi był ten Diesel :P
ANTY PO/PiS/SLD/PSL !!

NIE GŁOSUJE NA MNIEJSZE ZŁO !
10RONNIE10
użytkownik
 
Posty: 1521
Na forum od: 17 cze 2010, 20:57

Postprzez woznica67 » czwartek, 28 cze 2012, 05:11

10RONNIE10 napisał(a):znowu coś zaczyna ale wystarczy dać w pi...e i wydmuchuje wszystko i jest ok, znajomy coś burknął że się nagar na turbinie mógł zrobić i trzeba dać autu trochę w dupę i powinno przejść ... ale ... ale ;)
(fakt faktem że autem raczej pyrkam niż jeżdzę bo nie ma czym pogonić więc po co męczyć)
Po co mi był ten Diesel :P

Może przepływomierz wali w klipy?
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GP » czwartek, 28 cze 2012, 10:47

10RONNIE10 napisał(a):znowu coś zaczyna ale wystarczy dać w pi...e i wydmuchuje wszystko i jest ok, znajomy coś burknął że się nagar na turbinie mógł zrobić i trzeba dać autu trochę w dupę i powinno przejść ... ale ... ale ;)
(fakt faktem że autem raczej pyrkam niż jeżdzę bo nie ma czym pogonić więc po co męczyć)
Po co mi był ten Diesel :P

No tak, w przypadku diesla, to są pewne zalecenia, że raz na jakiś czas należy go porządnie przedmuchać na wysokich obrotach, no i przede wszystkim zrobić jakąś dłuższą traskę...

Kiedyś miałem Golfa 1.9TDI i faktycznie, jak się nim pyrkało, to potem się gorzej zbierał, ale jak się go trochę przetrenowało na trasie (szybszej), to odżywał :D
Fotograf z pasji, fotograf z zawodu.
Avatar użytkownika
GP
użytkownik
 
Posty: 3386
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości