Forum Bielsko.Biala.pl
http://www.bielsko.biala.pl/forum/

Polikarpow
http://www.bielsko.biala.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=84947
Strona 1 z 1
Autor:  staszeks [ wtorek, 10 lip 2012, 21:27 ]
Tytuł: 

Aby dalej nie robić b.... na wątku z Bartkiem.
http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
cztery zdjęcia pozwalające na jakieś porównanie I-15 i I-16

Moim zdaniem jawnie widać, że I-16 to przeróbka dwupłatowego I-15 na jednopłat,
A całość (łącznie z tym co pisałem w wątku o Bartku) pięknie obrazuje drogę rozwoju konstrukcji.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98-15_ ... 0%B8%D1%81 -piękne zdjęcie I-15bis
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html - kilka zdjęć różnych pękatych kadłubów
jednym słowem widać, że pękaty kadłub I-16 nie spadł z nieba a przechodził jakąś drogę rozwoju.
Wszystkie te kadłuby są o wiele bardziej podobne do siebie niż do Bee-Gee.
(tu z kolei ja nie mogę odszukać rzutów)

http://www.airpages.ru/ru/i15_1.shtml tu rzuty z boku i z góry.


P.S. W przytaczanym już http://lapti.tv/zvezda-online.html kanale telewizyjnym
jest kilka serii filmów dokumentalnych.
Gdzieś tam już przytaczałem serię tylko o lotnictwie, ale cą i bardziej ogólne
jak:
- Оружие ХХ века -broń XX wieku
- Фронтовой бомбардировщик Су-24 -bombowiec frontowy SU-24 (to nie seria)
- Броня России -pancerz Rosji (raczej o broni pancernej)
- Оружие Победы broń zwycięstwa
- Стрелковое оружие Второй мировой broń strzelecka II WŚ
- Крылья России skrzydła Rosji

Często w tych nawet nie lotniczych filmach są ciekawe rzeczy o lotnictwie.
albo całe odcinki po.święcone lotnictwu (broń XX w)
Ciekawym jest to, że w wielu wypadkach bardzo szczerze mówią o tym co, kiedy i jak
skopiowali.
W tej chwili nie powiem o jakim samolocie mowa, ale główny konstruktor
opowiada jak na salonie w Paryżu chodził z aparatem i fotografował amerykański analog.
W pierwszym dniu z daleka, w drugim bliżej a w trzecim już nachalnie z minimalnej
odległości robiąc przy tym notatki w notesie.

10 ИЮНЯ 2012 (ВС)
17:00Крылья России
Już pierwszych kilku minutach pada zdanie:
Zacząwszy od kopiowania zachodnich wzorów rosyjscy konstruktorzy szybko doiszli
do tworzenia własnych konstrukcji.

Tak więc można by się spodziewać, że nie ukrywaliby faktu kopiowania Bee Gee w czasie
konstruowania I-16. I moim zdaniem tu rzeczywiście widać kolejne kroki które prowadziły
do powstania tego samolotu.
Inna sprawa, ze dawno stwierdzono, że postawienie podobnych wymagań zazwyczaj
prowadzi do pojawienia się podobnych choć NIEZALEŻNYCH rozwiązań.
Autor:  staszeks [ czwartek, 12 lip 2012, 18:05 ]
Tytuł: 

Ponieważ nikt nie chce dyskutować na temat samolotów Polikarpowa to może inny temat.
Kto od kogo:
Czy konstruktorzy RWD-18 zrzynali od konstruktorów samolotu Vought F4U Corsair czy na odwrót?.

P.S. Chodzi mi o skrzydła w kształcie litery W.
http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/2585/106/RWD-182
Autor:  staszeks [ sobota, 14 lip 2012, 17:11 ]
Tytuł: 

Kolejna propozycja:
Poszukajcie sobie zdjęcia samolotu THK-11 (później MKEK-11)
http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/2990/87/THK-11
konstrukcji między innymi S.Rogalskiego i porównajcie:
http://www.airliners.net/photo/SECAN-SU ... 1682695/M/
Autor:  staszeks [ niedziela, 22 lip 2012, 20:08 ]
Tytuł: 

Tym o tytułowym Polikarpowie:
http://lapti.tv/zvezda-online.html?star ... 1342943700
Autor:  GeN [ poniedziałek, 23 lip 2012, 09:14 ]
Tytuł: 

Przepraszam za ciszę w eterze, lecz ostatni tydzień okazał się dość trudnym. Niby nic, lecz szereg drobiazgów i nie ma GeNa na forum ;)
Zaraz zabieram się za czytanie i pisanie.
Autor:  staszeks [ wtorek, 24 lip 2012, 23:06 ]
Tytuł: 

GeN
W takim razie specjalnie dla ciebie link serialu o SU-27.
Tu trzeci odcinek.
http://lapti.tv/zvezda-online.html?star ... =undefined
Dla informacji.
Przy każdej pozycji programu jest rysunek lupki.
Jeżeli klikniesz lupkę przy interesującym cię tytule komutper pokaże tylko odcinki danego tytułu.
Powtórne kliknięcie (tym razem przekreślonej lupki) powraca do standardowego
sposobu wyświetlania programu.
Autor:  staszeks [ sobota, 11 sie 2012, 10:55 ]
Tytuł: 

Film dokumentalny o Polikarpowie.
http://lapti.tv/zvezda-online.html?star ... 1344621600
Autor:  staszeks [ poniedziałek, 20 sty 2014, 14:13 ]
Tytuł:  Re: Polikarpow

Aby nie mnożyć wątków umieszczam tu.
Rosjanie publikują materiał na temat swojego myśliwca 5 pokolenia.
http://lapti.tv/zvezda-online.html?star ... 1389985800
To link do drugiego odcinka.
Trochę wcześniej był pierwszy.
Autor:  tom.tom [ wtorek, 11 lut 2014, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Polikarpow

Kurde, wszedłem przypadkiem na ten wątek i teraz siedzę i oglądam jak leci zvezda-online

Skądrześ to wytrzasnął staszeks ?
Autor:  tom.tom [ wtorek, 11 lut 2014, 20:58 ]
Tytuł:  Re:

staszeks napisał(a):Czy konstruktorzy RWD-18 zrzynali od konstruktorów samolotu Vought F4U Corsair czy na odwrót?.


hmmm... jestem pewien, że twórcy Corsaira, jednego z najlepszych myśliwców II WŚ, nie zrzynali z RWD. Sam układ skrzydeł w Corsairze (W) wynikał z bardzo prozaicznej przyczyny. Mianowicie samolot miał potężny silnik napędzający ogromne śmigło, co spowodowało problem z długością goleni głównego podwozia. Żeby skrócić golenie (krótkie są bardziej sztywne, żeby nie łamały się podczas lądowania na pokładzie), zdecydowano się na załamanie skrzydeł i zamontowanie podwozia w najniższych punktach skrzydeł.
Autor:  tom.tom [ wtorek, 11 lut 2014, 21:16 ]
Tytuł:  Re:

staszeks napisał(a):Moim zdaniem jawnie widać, że I-16 to przeróbka dwupłatowego I-15 na jednopłat

I-16 to jednak była osobna konstrukcja. I-15 był rozwinięciem myśliwca I-5. Natomiast I-16 był opracowywany równolegle z I-15, posiadał chowane podwozie, był jednym z pierwszych (jak nie pierwszym) myśliwców dolnopłatów.

staszeks napisał(a):Wszystkie te kadłuby są o wiele bardziej podobne do siebie niż do Bee-Gee


Tak, I-16 był nieco wzorowany na Gee-Bee, jak wiele samolotów w tym okresie. Była to jednak "ślepa uliczka" awiacyji :)

staszeks napisał(a):Inna sprawa, ze dawno stwierdzono, że postawienie podobnych wymagań zazwyczaj
prowadzi do pojawienia się podobnych choć NIEZALEŻNYCH rozwiązań.


Dokładnie. Popatrz na płaskie Su-27 czy F-22. Celem jest manewrowość, doskonała aerodynamika, zmniejszenie echa radarowego itd... A popatrz na poprzednią generację myśliwców - okrągło-kwadratowe MiG-31, F-15 itd... gdzie liczyła się zajebcza prędkość i masa przenoszonego uzbrojenia. Wiadomo że konstruktorzy się wzorują na sobie, jednak fizyki oszukać się nie da i koniec końców dochodzą do podobnych wniosków, a wzorując się na sobie jedynie upewniają się że idąw dobrym kierunku.
Autor:  staszeks [ wtorek, 11 lut 2014, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Polikarpow

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=123&t=11569
http://www.sklejmy.com/printview.php?t=2695&start=0
porównaj rysunki z linków i rysunki, które zamieściłem i czy dalej uważasz, że są wzorowane Polikarpowy na tych?
Jak przypuszczam do takiego wniosku doszedł autor artykułu chyba w Wikipedii i tam umieścił zdanie o wzorowaniu Polikarpowa
na gee-bee i teraz takie zdanie pokutuje.
Wzorowanie oczywiście jest :
każdy ma silnik, skrzydła, kabinę (nie ważne czy otwartą, czy zamkniętą), podwozie ale patrząc na takie podobieństwa to wszystkie są wzorowane na tym, który pierwszy przeleciał kanał


Mniej więcej w tym czasie było sporo takich konstrukcji, choćby Grummany.

natomiast sądząc po rysunkach, które dołączyłem ...............
Przecież sam kadłub jest niemal identyczny.
A że jeden pozbawiono jednego płata, albo dorobiono chowane podwozie?
Gdyby na podstawie tego, że jeden ma chowane podwozie a drugi nie twierdzić, że to różne samoloty
to różnymi byłyby I-15 oraz I-153
Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1