Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Pilne zapytanie do kolegi sweeper

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez Bielszczanin1979 » piątek, 14 wrz 2012, 09:45

Witam,czy mam możliwość podpięcia auta Renault do kompa i wykasować błędy,ewentualnie jakiś serwis?Pytam dlatego bo wiem ze interesujesz sie Renault?
Bielszczanin1979
użytkownik
 
Posty: 179
Na forum od: 1 lip 2011, 23:04

Postprzez sweeper » piątek, 14 wrz 2012, 11:24

ja nie mam kompa, ale to zależy od błędów
są takie, które wykasujesz zwykłym kompem typu Bosch i kosztuje to 40-60 zł, a są błędy które tylko CLIP (oryginalny komputer Renault) da radę wykasować
możesz spróbować zrobić to u gościa Q-Service Auto-Reno-Service na ulicy Chałubińskiego (boczna od Czerwonej), tel. do nich: 691 524 566 lub 603 080 123
jak będziesz dzwonić to możesz podać, że namiary masz z Klubu Renault (zawsze to jakiś niewielki rabat generuje)
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez effs » piątek, 14 wrz 2012, 23:12

Renówka jest na Lipniku. Co prawda pocieszyłam sie Renówką tylko kilka miesięcy,ale obecnie jeżdżę do nich z Volviakiem... Zadzwoń,popytaj ;)
effs
użytkownik
 
Posty: 22
Na forum od: 12 wrz 2012, 00:25

Postprzez woznica67 » sobota, 15 wrz 2012, 00:14

Bielszczanin1979 napisał(a):Witam,czy mam możliwość podpięcia auta Renault do kompa i wykasować błędy,ewentualnie jakiś serwis?Pytam dlatego bo wiem ze interesujesz sie Renault?

Pisz na email do GrzegorzD. Powinien Ci pomóc.
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez mel_on » niedziela, 16 wrz 2012, 18:04

James napisał(a):...są takie, które wykasujesz zwykłym kompem typu Bosch i kosztuje to 40-60 zł, a są błędy które tylko CLIP...

Nieprawda. Gwarantuje że każdy zapamiętany "błąd" skasujesz jednym z wielu alternatywnych urządzeń. Tylko niektóre adaptacje/ustawienia/kodowania są dostępne tylko z poziomu CLIP`a.
Avatar użytkownika
mel_on
użytkownik
 
Posty: 129
Na forum od: 16 cze 2012, 07:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez sweeper » niedziela, 16 wrz 2012, 19:48

mel_on napisał(a):Nieprawda. Gwarantuje że każdy zapamiętany "błąd" skasujesz jednym z wielu alternatywnych urządzeń.

i przy kolejnym uruchomieniu silnika błąd pojawi się ponownie - tak to każdy potrafi...

mel_on napisał(a):Tylko niektóre adaptacje/ustawienia/kodowania są dostępne tylko z poziomu CLIP`a.

i "te nie które ustawienia" dostępne tylko w CLIPie pozwalają na usunięcie błędów związanych z takimi elementami jak np. sterownik EGR czy moduł wtryskiwaczy
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez mel_on » czwartek, 27 wrz 2012, 18:10

Czytaj ze zrozumieniem - każdy zapamiętany błąd.

Po za tym wiele ustawień można zrobić nie tylko CLIP`em.


PS. Sterownik EGR ? Moduł wtryskiwaczy ? Możesz wskazać gdzie fizycznie znajdują się sterownik EGR (nie zawór EGR), oraz moduł wtryskiwaczy (nie wtryskiwacze) ? :)
Avatar użytkownika
mel_on
użytkownik
 
Posty: 129
Na forum od: 16 cze 2012, 07:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez sweeper » czwartek, 27 wrz 2012, 18:56

sweeper napisał(a):... a są błędy które tylko CLIP (oryginalny komputer Renault) da radę wykasować

czy ja napisałem cokolwiek o zapamiętanych błędach?

mel_on napisał(a):Nieprawda. Gwarantuje że każdy zapamiętany "błąd" skasujesz jednym z wielu alternatywnych urządzeń.

i kto tu powinien czytać ze zrozumieniem?

napisałem, że są takie które potrzebują CLIPa - to ty wyskoczyłeś z "zapamiętanym błędem"
zapewne posiadasz jakąś definicję "zapamiętanego błędu" którą słyszą klienci wracający z tym samym komunikatem na desce :)
niemniej nigdzie nie pisałem o takowym, a dla przeciętnego użytkownika błąd to błąd i ma w du**e czy jest on zapamiętany czy nie - płaci za to żeby go nie było

co do modułu wtryskiwaczy - w układzie common rail np. silnika 1.5 dCi jest takie coś jak moduł elektroniczny wtrysku podający sygnał na siłownik niskiego ciśnienia po zebraniu danych z czujników m.in. pedału przyspieszenia, położenia wałka rozrządu, ciśnienia turbo

co do sterownika EGR to chodzi o część elektroniczną zaworu EGR która nim steruje więc nie doszukuj się ukrytej prawdy
Avatar użytkownika
sweeper
użytkownik
 
Posty: 2974
Na forum od: 12 sie 2008, 16:33
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez kristoff » czwartek, 27 wrz 2012, 19:37

tutaj sweeper ma racje, jesli chcesz, to podjedz do wash mastera(obok makro), bede w sobote od 8 do 16 takze mozemy zerknac ;)
kristoff
użytkownik
 
Posty: 182
Na forum od: 2 lip 2009, 15:01

Postprzez mel_on » niedziela, 7 paź 2012, 21:41

sweeper napisał(a):ty wyskoczyłeś z "zapamiętanym błędem"
zapewne posiadasz jakąś definicję "zapamiętanego błędu" którą słyszą klienci wracający z tym samym komunikatem na desce

Ta złośliwość jest dla mnie między innymi, wykładnią twojej niewiedzy.
Oczywiście masz prawo nie wiedzieć, ale w takim wypadku dyskutować ?

Na przyszłość wiedz, że błędy (wolę inne określenie, ale niestety to się przyjęło)
mają status, upraszczając do języka ojczystego - zapamiętane i stałe.


Pisałeś o wykasowaniu błędów, a usunąć da się błędy o statusie "zapamiętane",
czyli aktualnie nie występujące. Jeśli jest aktywny - nie da się skasować (lub natychmiast powraca). Nie ma w tym momencie znaczenia czy dedykowanym czy innym narzędziem.
Jeśli usterka wystąpi - błąd wróci. Nieważne czym kasowany.

Bywa że problem może rozwiązać adaptacja, ale to już nie "błąd" do skasowania,
tylko konieczność przeprowadzenia przewidzianej, serwisowej procedury.



sweeper napisał(a):dla przeciętnego użytkownika błąd to błąd i ma w du**e czy jest on zapamiętany czy nie - płaci za to żeby go nie było

I to jest zdrowe podejście. Proponuje się go trzymać.



sweeper napisał(a):jest takie coś jak moduł elektroniczny wtrysku podający sygnał na siłownik niskiego ciśnienia po zebraniu danych z czujników m.in. pedału przyspieszenia, położenia wałka rozrządu, ciśnienia turbo

To moduł sterujący całą pracą silnika (ECU), a nie moduł wtryskiwaczy.
W zasadzie steruje też czasem otwarcia wtryskiwaczy, więc można by go tak nazwać.
Równie dobrze modułem siłownika, modułem zaworu, itd, itd....


sweeper napisał(a):chodzi o część elektroniczną zaworu EGR która nim steruje

Zaworem steruje twój "moduł wtryskiwaczy" :) Zawór to element wykonawczy, co prawda niektóre zawierają wewnątrz nieco więcej niż tylko cewkę, ale nadal jest sterowany przez ECU.
Avatar użytkownika
mel_on
użytkownik
 
Posty: 129
Na forum od: 16 cze 2012, 07:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron