Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

sciąganie w lewo i prawo

Sprawy ważne i mniej ważne, zabawne i poważne, porady, opinie, dyskusje - wszystko o motoryzacji.

Postprzez Del_Rey » sobota, 22 wrz 2012, 15:04

Moja zona ostatnio marudziła , ze jej punciokiem zle sie jezdzi. Szczegolnie na deszczu.
I dziś miałem okazje to sprawdzić.
Auto na lekkim łuku zachowuje sie tak jakby chciało uciec do zewnętrznej, albo zacieśniać łuk. Zaczeło sie fatalnie prowadzic na mokrym.
Na suchym znow, przy mocnym nacisnieciu gazu ciagnie go raz z jedną raz w drugą.
Naciskając hamulec na puszczonej kierownicy czasem jedzie prosto, czyli ok, a czasem bardzo mocno go potrafi sciągnąć.
Miałem robić zbieżność, ale chyba lepiej ją zrobić po zakonczeniu tego tematu.
Teraz sie zastanawiam? Amortyzatory? Walnieta sprężyna gdzieś?
Wysocy urzędnicy - to ludzie, którzy za nasze pieniądze kradną nasze pieniądze.
Avatar użytkownika
Del_Rey
użytkownik
 
Posty: 2785
Na forum od: 14 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: B-B

Postprzez Piotrek » sobota, 22 wrz 2012, 16:14

Wróć do tematu http://www.bielsko.biala.pl/forum/viewt ... p?id=82689 - ustawianie zbieżności, właśnie to badanie wykaże dokładnie jakie są usterki i co trzeba naprawić. A może być wszystko, od zawieszenia po brak ciśnienia w oponie. pozdrawiam
Piotrek
użytkownik
 
Posty: 3140
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00
Lokalizacja: Mikuszowice Krakowskie pod lasem

Postprzez GrzegorzD » sobota, 22 wrz 2012, 18:05

najczęsciej tuleje wachaczy
Avatar użytkownika
GrzegorzD
użytkownik
 
Posty: 2029
Na forum od: 27 wrz 2009, 19:03
Lokalizacja: Hałcnów / Bujaków

Postprzez woznica67 » sobota, 22 wrz 2012, 19:04

Może byc wszystko,stacje diagnostyczna Odwiedz,mogą też byc skorodne podłużnice.
Umiesz liczyć? Licz na Siebie...
Avatar użytkownika
woznica67
użytkownik
 
Posty: 772
Na forum od: 30 cze 2010, 15:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez SG » sobota, 22 wrz 2012, 20:24

sprawdź opony czy kord nie jest popękany
SG
użytkownik
 
Posty: 224
Na forum od: 19 lip 2010, 19:47

Postprzez Del_Rey » sobota, 22 wrz 2012, 20:38

w poniedziałek się zajmę tym wynalazkiem. Dzięki za sugestie.
Wysocy urzędnicy - to ludzie, którzy za nasze pieniądze kradną nasze pieniądze.
Avatar użytkownika
Del_Rey
użytkownik
 
Posty: 2785
Na forum od: 14 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: B-B

Postprzez Tommy_ » poniedziałek, 24 wrz 2012, 07:17

Jeszcze zwróć uwagę czy to uciekanie pojawia się podczas operowania gazem (tzn. po mocnym dodaniu lub odpuszczeniu samochód zaczyna "iść" w lewo lub prawo) - jeśli tak to przed ustawieniem zbieżności masz do sprawdzenia tuleje zawieszenia i poduszki skrzyni/silnika.

Jeśli taki efekt nie występuje to najprawdopodobniej gumy będą ok i powinno pomóc samo ustawienie zbieżności.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy_
użytkownik
 
Posty: 200
Na forum od: 12 lip 2012, 11:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez kristoff » czwartek, 27 wrz 2012, 19:42

a mi to wyglada na zatarte łożyska amortyzatora (poduszki)
zwróc uwagę czy jak skrecisz np. w prawo do samego konca wyprostuj kierownice i dodaj gazu, jak pociagnie w prawo to zrob tak samo z lewa stroną wtedy bedziesz miał odpowiedź ale najszybciej to wjechac na podnosnik i poszukac luzów.

Pozatym Panowie, jeśli zbieżność jest rozjechaana to auto nie będzie jechało raz tak drugi raz tak...tylko cały czas w jedna stronę bedzie ściągało
kristoff
użytkownik
 
Posty: 182
Na forum od: 2 lip 2009, 15:01

Postprzez Tommy_ » piątek, 28 wrz 2012, 07:17

kristoff - przy zbieżności dodatniej pojawia się uciekanie w lewo lub prawo w zależności od tego, które koło jest bliżej prawidłowego kierunku poruszania się samochodu. Po prostu nie ma czegoś takiego jak neutralne położenie kierownicy - ze skrętu w lewo od razu przechodzisz do skręt w prawo...

Zatarte poduszki - jak najbardziej warto sprawdzić, choć łożyska musiały by być w stanie agonalnym żeby tak wpływać na zbieżności (padnięte poduszki/łożyska raczej działają na kąt pochylenia)
Ostatnio edytowano piątek, 28 wrz 2012, 07:18 przez Tommy_, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy_
użytkownik
 
Posty: 200
Na forum od: 12 lip 2012, 11:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Del_Rey » niedziela, 30 wrz 2012, 14:26

Wyszło na to że jestem totalną ..ipą :) Więc tak. Amory sprawdziłem i są w stanie bardzo dobrym. Zona pojechała zrobic zbieżność i się okazało że jest tragicznie dodatnia, stąd te dziwne zachowania na łukach na mokrym. Ale czemu jestem ...ipą? :) Bo nie sprawdziłem dokładnie opon. Co prawda patrzyłem na bieżnik itd, ale tak zawsze na odczepnego na ogół wieczorem itd. A opony mam scięte od wewnętrznej strony prawie do łysego i to tylko na góra 2-3 cm.Po prostu tego nie widziałem.Gdybym ty autem sam jeździł, to by mnie to męczyło, a tak podszedłem do sprawy w stylu: zdaje się babie ;). do zimy dojeżdże,a na wiosnę jeśli trup będzie jeździł to jakieś regenerowane wrzuce
Wysocy urzędnicy - to ludzie, którzy za nasze pieniądze kradną nasze pieniądze.
Avatar użytkownika
Del_Rey
użytkownik
 
Posty: 2785
Na forum od: 14 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: B-B

Postprzez Tommy_ » poniedziałek, 1 paź 2012, 07:08

Czyli miałem nosa z tymi plusami :} Nic tylko wymienić końcówki drążków i ustawić zbieżnośc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tommy_
użytkownik
 
Posty: 200
Na forum od: 12 lip 2012, 11:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Powrót do Motoryzacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron