Forum Bielsko.Biala.pl
http://www.bielsko.biala.pl/forum/

Wypalenie filtra DPF
http://www.bielsko.biala.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=88961
Strona 1 z 1
Autor:  roman23 [ wtorek, 6 sty 2015, 11:13 ]
Tytuł:  Wypalenie filtra DPF

Witam,znacie jakiegoś szpeca co ma możliwość podpięcia kompa do samochodu i wypalenie filtra DPF?
Mam to coś w samochodzie a robię krótkie trasy,w sumie cały czas miasto.
Wiem ze jest taka możliwość wypalenie filtra na postoju.
Chodzi o punto 1.3 multijet.
Pozdrawiam.
Autor:  Pan Kazimierz [ wtorek, 6 sty 2015, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

roman23 napisał(a):Mam to coś w samochodzie a robię krótkie trasy,w sumie cały czas miasto.
Wiem ze jest taka możliwość wypalenie filtra na postoju.


A kolega nie widział że diesle z DPF na miasto raczej średnio się nadają???

Kolega mój pojechał kiedyś z podobnym problemem do serwisu, pan mechanik zabrał go na S1 na przejażdżkę a po powrocie skasował kilka stówek :) Chodziło tylko o to aby przegnać auto na obrotach trochę w trasie - nic innego.
Może spróbuj sam ???
Autor:  Del_Rey [ wtorek, 6 sty 2015, 13:22 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

Kumplowi pomoglo przegonienie citroena do Cieszyna i w druga stronę z obrotami 3,5-4,2 tys. Ale nie zawsze to pomaga, jak filtr mocno zaniedbany.
Autor:  roman23 [ wtorek, 6 sty 2015, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

No wiedziałem ze na miasto raczej sie nie nadaja diesle,ale kupiłem.Pojechałem kiedyś na wycięcie tego filtra do Bystrej,ale jak goscu zobaczył ze auto ma przejechane 15tys.km. :D to mnie wrócił do domu i powiedział żebym przyjechał jak na liczniku będę miał powyżej 100tys.km.
Spróbuje przejechać się na Cieszyn,zawsze cos sie wypali.
Autor:  Pan Kazimierz [ wtorek, 6 sty 2015, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

roman23 napisał(a):No wiedziałem ze na miasto raczej sie nie nadaja diesle,ale kupiłem.Pojechałem kiedyś na wycięcie tego filtra do Bystrej,ale jak goscu zobaczył ze auto ma przejechane 15tys.km. :D to mnie wrócił do domu i powiedział żebym przyjechał jak na liczniku będę miał powyżej 100tys.km.


Komentował nie będę.
Autor:  roman23 [ wtorek, 6 sty 2015, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

I tak trzymaj :lol:
Autor:  GrzegorzD [ niedziela, 11 sty 2015, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

Oprócz wycięcia DPF-a trzeba go wyciąć z programu. Przy okazji robisz nową mapę i będzie się fajnie odpychać.

A jeśli nie wypalasz... sprawdzaj olej. I bardzo często go wymieniaj. Przy nie wypalanym dpfie wogóle skróciłbym wymiane do jakiś 5kkm
Autor:  kjs40 [ środa, 1 lip 2015, 11:20 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

Pan Kazimierz napisał(a):
roman23 napisał(a):Mam to coś w samochodzie a robię krótkie trasy,w sumie cały czas miasto.
Wiem ze jest taka możliwość wypalenie filtra na postoju.


A kolega nie widział że diesle z DPF na miasto raczej średnio się nadają???



Jakoś mój się nadaje.
Autor:  davnbb [ środa, 1 lip 2015, 17:31 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

kjs40 napisał(a):
Pan Kazimierz napisał(a):
roman23 napisał(a):Mam to coś w samochodzie a robię krótkie trasy,w sumie cały czas miasto.
Wiem ze jest taka możliwość wypalenie filtra na postoju.


A kolega nie widział że diesle z DPF na miasto raczej średnio się nadają???



Jakoś mój się nadaje.

Ciekawe jak długo. Aby wypalić filtr jest potrzebne osiągnięcie odpowiedniej temperatury prze pewien okres czasu. W mieście jest to niewykonalne nawet dla tzw. mokrych filtrów.
Autor:  kjs40 [ piątek, 21 kwi 2017, 14:19 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

Mineło parę lat - i mój diesel dalej do miasta się nadaje - z dpf wszystko w porządku rury mozna wacikiem czyścic:)
Widocznie ktoś kupił trupa i cóż śmierdzi trupem taki klimat, że ludzi na nowe czy używane w dobrym stanie nie stać.
Autor:  tom.tom [ czwartek, 27 kwi 2017, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Wypalenie filtra DPF

kjs40 napisał(a):Mineło parę lat - i mój diesel dalej do miasta się nadaje - z dpf wszystko w porządku rury mozna wacikiem czyścic:)
Widocznie ktoś kupił trupa i cóż śmierdzi trupem taki klimat, że ludzi na nowe czy używane w dobrym stanie nie stać.


... a to że pali Ci litr - dwa litry więcej na 100 km nie ma znaczenia ? Wiesz jak działa wypalanie DPFa kiedy samochód jeździ tylko po mieście ? Raz na 120-150 km komputer podaje przez 10 minut dodatkową, ogromną dawkę paliwa w każdej fazie wydechu, która zapalając się w układzie wydechowym rozgrzewa go i powoduje zapłon sadzy w DPFie. Podczas takiej procedury (o której pewnie nawet nie wiesz) idzie w cholerę z dwa litry paliwa. Zakładając że jeździsz osobówką z silnikiem 1.6 czy 1.9, Twoje średnie spalanie po mieście powinno oscylować w granicach 6-6,5 litra / 100. A zapewne masz 7,5 - 8,5 /100. Teraz już wiesz dlaczego Twój diesel tyle żre. A no i podczas każdego wypalania DPFa trochę paliwa przedostaje się poprzez pierścienie do oleju smarującego silnik, rozrzedzając go (olej zupełnie traci swoje właściwości smarne). Jeżeli silnik działa prawidłowo i nie żre oleju, powinno Ci przybywać około 0,3 - 0,5 litra oleju co roku pomiędzy wymianami. Jeśli nie przybywa - oznacza to, że silnik już go spala, czyli już powoli zamienia się w trupa. Zamiast przejechać 400 - 500 tys. km, taki silnik będzie się nadawał do remontu po 200 - 300 tys. i tyle w temacie.
Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1