I właśnie o to chodzi, że odjeżdża prawie puste. To jest jedyna okazja dla wielu osób, aby spokojnie wsiąść do autobusu i zająć miejsce siedzące. Nie każdy lubi i nie każdy może jechać na stojąco, przepychając się na dodatek w ruszającym pojeździ do kasownika. Do tego trzeba jeszcze dodać, że nie każdy potrafi też z chodnika szybko dolecieć do stającego przy ulicy, z dala od chodnika autobusu i później podnieść jeszcze wysoko nogę. Celt, pogadamy jak będziesz 70-cio letnim, zniedołężniałym, znudzonym do granic możliwości emerytem. Zdówka życzę. A zapomniałem, że tacy starszy emeryci to w ogóle nie powinni z domu wychodzić i w ogóle powinno się ich zagazować. A wracając do linii 2, to taka pustawa jedzie tylko do Hulanki, bo tam już wcale nie jest pusto i trzeba wziąć pod uwagę, że każda linia ma gdzieś swój początek i że najczęściej na początku nie jest jeszcze wypełniona po brzegi, ale to nie jest powód, aby wydłużać ją w nieskończoność.
Jako ciekawostkę to powiem jeszcze, że ten sam pan, który tak zawzięcie zabiega o wydłużenie linii 2, rok temu w MZK zaproponował też, aby linię 15 puścić ul. Piekarską bo tam do pracy z osiedla Wojska Polskiego jeździ tyle ludzi. W momencie w którym zwrócono mu uwagę, że tamtędy jedzie przecież linia 9, zmienił swój front działania i zaproponował dla odmiany, aby linia 9 jechała z osiedla Polskich Skrzydeł, przez osiedla Wojska Polskiego i Kopernika. Teraz 2, później 9, a co będzie następne? To są kaprysy jakiegoś znudzonego emeryta, który chce się za wszelką cenę komuś przypodobać, tylko czemu wszyscy muszą za to płacić? Przecież miasto dopłaca do każdego kilometra i to z pieniędzy podatnika. Wiem, że każdy by chciał wszędzie dotrzeć na jednym bilecie i mieć pod nosem mnóstwo autobusów, ale czemu to się ma odbywać czyimś kosztem? W sumie to celt dziwię Ci się, że tak podchodzisz do sprawy. Przecież wydłużenie linii 2 spowoduje zmniejszenie częstotliwości jej kursowania, a linia ta już w chwili obecnej nie kursuje zbyt często. Biorąc pod uwagę, że w chwili obecne w tygodniu kursuje co 20 min, to po wydłużeniu częstotliwość spadnie do około 30 min, bo przejazd w jedną stronę z Kopernika na Polskich Skrzydeł to jest jakieś 4 min, więc 4+4=8. Znając życie MZK zaokrągli to do 10 min. Na dodanie dodatkowego autobusu i zachowanie częstotliwości raczej bym nie liczył, bo na wszystkich liniach następują cięcia, a tu nagle na 2 takie poważne inwestycje związane z wydłużeniem i dostawieniem autobusu, jakoś nie wydaje mi się to realne, chyba, że odbędzie się to kosztem innej linii, ale wtedy znów ktoś na tym straci. Tylko kto? Może zdjąć jakiś pojazd z 10, albo może z 6? Kto wie skąd można coś zdjąć? Mam też jeszcze pytanie. Gdzie ta linia 2 będzie zawracała na Polskich Skrzydeł? Bo z tego co mnie wiadomo to tam już nie ma gdzie w niektórych godzinach poustawiać autobusów, a co dopiero jak doda się tam „dwójkę”.