Forum Bielsko.Biala.pl

Miasto tworzą ludzie

Od dwóch dni w godzinach wieczornych jakiś nawiedzony a

Wasze wpisy od dnia 01.01.2006 do dnia 01.09.2006 roku.

Postprzez Niezarejestrowany » poniedziałek, 28 sie 2006, 12:49

Swoją drogą czy można latać samolotem nad blokami na niskiej wysokości??? Czy to zgodne z prawem???
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez Niezarejestrowany » poniedziałek, 28 sie 2006, 14:50

Awionetka z pilotem z Bielska rozbita w Bygoszczy, następnego dnia kolejna w Warszawie. Czy długo będzie trzeba czekać na taką kolejną katastrofę u nas. W ostatnim okresie były już i u nas takie sytuacje, na całe szczęście bez ofiar ( AN2 rozbity na ul. św. Pawła, motoszybowiec na Zapłociu, awionetka na domkach letniskowych na działkach, szybowiec na domu mieszkalnym w Kamienicy). Wcześniej były tez śmiertelne. A Techniczne zasady prowadzenia lotów zabraniają szkolenia, akrobacji i oblatywania prototypów nad terenami zabudowanymi. Maszyny jednosilnikowe muszą utrzymywac odpowiednią wysokość. To wszystko jest na naszym lotnisku martwym, papierowym prawem. Odpukujmy w niemalowane drewno, za każdym razem gdy nad lotnisko wzlatuje jakaś archaiczna lub oblatywana po raz pierwszy maszyna, aby nam nie spadła na głowę.
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez Niezarejestrowany » poniedziałek, 28 sie 2006, 15:23

prawda
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez GeN » środa, 30 sie 2006, 12:35

A ja się tylko zapytam - co to jest awionetka? Pomijając podniecający bełkot dziennikarski.
GeN
użytkownik
 
Posty: 1276
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00

Postprzez Niezarejestrowany » środa, 30 sie 2006, 13:56

Awionetka to historyczna polska nazwa samolotu lekkiego o niskiej mocy silnika. Wykorzystywany jest głównie do celów rekreacyjnych, czasem do transportu osób na stosunkowo krótkie odległości. Nazwa pochodzi od francuskiego słowa avion (samolot) i jego zdrobnienia avionette (samolocik).
A w przyszlosci nie pytaj tylko sam poszukaj gdzie trzeba zamiast pisac bełkotliwie acz nie podniecająco.
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez Niezarejestrowany » środa, 30 sie 2006, 14:06

Koniec dyskusji! Pretensje zgłaszać do zarzadzajacego lotniskiem w Aleksandrowicach. Patrz niżej!
http://www.bielskobiala.naszemiasto.pl/ ... 40869.html
W tym roku władze miejskie przewidziały wydanie 100 tys. zł na przygotowanie dokumentacji budowy betonowego pasa startowego. Bielskiemu Aeroklubowi od dawna na nim zależy, bo dzięki niemu loty uniezależnią się od pogody, same starty będą też cichsze. Mieszkańcy z kolei obawiają się tej inwestycji, bo może ona oznaczać większy ruch na niebie.

- Zrezygnowaliśmy z tego pomysłu, a pieniądze przeznaczamy na szkoły - wyjaśnia prezydent Jacek Krywult. - Przypominam jednak, że jeszcze niedawno były plany rozbudowy lotniska do rangi portu lotniczego. To dopiero za mojej kadencji zrezygnowano z nich - dodaje prezydent.
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez GeN » środa, 30 sie 2006, 15:50

Nowszy - nie ucz ojca dzieci robić. I nie dziw się mojej irytacji (oraz innych ludzi) z używania terminu awionetka. To może jeszcze zaczniemy mówić automobil czy welocyped? Że z niezrozumiałych przyczyn dziennikarstwo stosuje ten termin to już wystarczający powód do irytacji, a małpie powtarzanie przez różnej masci domorosłych ekspertów doprowadza do białej gorączki. Zresztą od pewnego czasu jeżeli się wspomina o lotnictwie to tylko w negatywnym kontekście. Że jakiemuś kargulowi po jego niebie lata i warczy, że spadło, że strach się bać. A jakieś tytuły mistrzowskie zdobywane na międzynarodowych zawodach, czy pobite rekordy świata, są pomijane całkowicie, nazwiska Centki, Kawy czy Najfield nie są znane poza grupą wariatów. Zamiast tego serwowany jest wysoce niesmaczny dwugodzinny szoł z Wa-wy, okraszany wiatkami typu "spadła awionetka" właśnie lub "kręciał się i wirował" czy "spadł najprawdopodobniej samolot lub szybowiec". Zwyczajnie krew zalewa. Natomiast co do samego pasa, to akurat ABB jest średnio zainteresowany. Bardziej biznesowi użytkownicy lotniska. Dlaczego? Bowiem jakoś trudno znaleźć bezpośrednie przełożenie pomiędzy uniezależnieniem od pogody a betonką. Owszem, jak trawa jest mokra i wysoka można wywieść, że jest gorsza od suchej. Tyle że bardziej tu chodzi o uniezależnienie się od trawy, co jest istotne dla pewnych typów samolotów. Akurat jakoś tak przypadkowo stosowanych w biznesie, a nie w lotnictwie sportowym. Wydumany jest też argument o redukcji hałasu - moc startowa, to moc startowa. Emisję dźwięków od toczących się opon można pominąć. A już z punktu widzenia szybowników to taki pas jest zwyczajnie szkodliwy. Bo jak bedą wyglądać starty na falowe loty? Z silnym bocznym wiatrem? Dlatego decyzję JK przyjmuję z duż ulgą. Pierwszy raz od dawna dla nie robienia czegoś.
GeN
użytkownik
 
Posty: 1276
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00

Postprzez Niezarejestrowany » czwartek, 31 sie 2006, 09:58

[GeN] Problem leży nie w istnieniu lotniska, lecz w jego położeniu. Tereny na przedłużeniu kierunków startów i lądowań są na razie niezabudowane, ale są terenami na których mozna budować. Co będzie, jeśli któryś z właścicieli postanowi wybudować tam 10 czy 15 piętrowca? Żadne prawo mu tego nie zabroni. Czas nie stoi w miejscu. Było ono kiedyś daleko za miastem. Teraz miasto go połknęło. I jak wszystko na tym świecie ma początek i koniec, tak i przyszedł koniec na nie. Czy się to komuś podoba czy nie, [w tym miejscu lotnisko nie ma racji bytu]. Tradycja włókiennicza w Bielsku i Białej jest o wiele starsza niż lotnisko, to historyczne zakłady znikają jeden po drugim, a życie płynie dalej. Skoro już wyznaczono nowe lotnisko w drugim końcu od miasta, to jak najszybciej trzeba go uruchomić. I za kilka lat nikt już nie będzie płakał nad rozlanym mlekiem.
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez Pedros » czwartek, 31 sie 2006, 10:42

Swoją drogą jak by zamknąć lotnisko to powstało by dużo miejsca pod zabudowe mieszkalną. Właściciel ziemii nieźle by zarobił:)))
Pedros
użytkownik
 
Posty: 948
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GeN » czwartek, 31 sie 2006, 11:34

Przezorny - akurat prawo zabroni :) Wydawanie zgody na określoną zabudowę obwarowane jest szeregiem warunków, które projektowany obiekt musi spełniać. I tak w okolicy lotnisk jest ściśle definiowana wysokość obiektów w funkcji odległości. Nie ma więc obaw, dokąd lotnisko lotniskiem. Oczywiście faktem jest, że wzajemna relacja lotnisko-miasto dramatycznie się zmieniła. Doskonale pamiętam czasy, gdy z dziadkiem wysiadałem na pętli tramwajowej Hulanka i dalej były już tylko zboża, ziemniaki i siano, a hen daleko powarkiwały samoloty. Tylko pojawia się pytanie czy koniecznie trzeba zawsze podporządkowywać absolutnie wszystko krótkoterminowym interesom? Czy zawsze bierzące problemy muszą być ważniejsze? Bo jakoś mam obawę, że konsekwentnie stosując takie wartościowanie pewnego dnia się ockniemy z ręką w nocniku. Na przykład stada drwali będą biegać po Dębowcu, przygotowując teren pod kolejne zyski deweloperki. Bo kiedyś Dębowiec był poza miastem, a teraz ono go pochłonęło.
GeN
użytkownik
 
Posty: 1276
Na forum od: 1 wrz 2006, 07:00

Postprzez Niezarejestrowany » piątek, 1 wrz 2006, 20:31

no i co nie miałem racji ? Są tu "dwa dna".
1) Jeżeli nie będzie betonowego pasa to miasto - czyli któryś z nowych oszołomiastych Prezydentów to dobrze wykorzysta dla swojej kieszeni (och jakie piekne tereny do zabudowy !!)
2) Jeżeli jednak pozwolą na lotnisko sportowe to dalej będą protesty tych, którzy sie pobudowali w jego pobliżu (nie widziały gały gdzie sie budowały) - to dotyczy znanego (ponoć) lekarza nie wiem od czego,który wybudował wielki dom na skraju lotniska, a teraz jest najwiekszym krzykaczem! A dlaczego nie wybrał np. Kóz na swoje siedzisko
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez Niezarejestrowany » poniedziałek, 4 wrz 2006, 07:31

w dyskusji mieszane są tematy:
- istnienia lub nie istnienia lotniska aeroklubu-i tu wszyscy są za istnieniem w rozmiarze normalnej działalności aeroklubu
- działalności usługowej aeroklubu polegającej na umożliwieniu lotniczego"wyżywania" się nielicznym kosztem okolicznych mieszkańcom (dotyczy ewolucji śmigłowcami i "zabytkowym" złomem w czasie ogólnie pzyjętym jako wypoczynkowym na miejscami gęsto zamieszkałymi-niech ludziska widzą).
Ci którzy już płaczą za betonowym pasem wiedzą przecież, że dla lotów szybowcowych taki pas bardziej przeszkadza niż pomaga.
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Postprzez Niezarejestrowany » poniedziałek, 4 wrz 2006, 07:32

w dyskusji mieszane są tematy:
- istnienia lub nie istnienia lotniska aeroklubu-i tu wszyscy są za istnieniem w rozmiarze normalnej działalności aeroklubu
- działalności usługowej aeroklubu polegającej na umożliwieniu lotniczego"wyżywania" się nielicznym kosztem okolicznych mieszkańców (dotyczy ewolucji śmigłowcami i "zabytkowym" złomem w czasie ogólnie pzyjętym jako wypoczynkowym na miejscami gęsto zamieszkałymi-niech ludziska widzą).
Ci którzy już płaczą za betonowym pasem wiedzą przecież, że dla lotów szybowcowych taki pas bardziej przeszkadza niż pomaga.
Niezarejestrowany
użytkownik
 
Posty: 19340
Na forum od: 31 sie 2006, 14:10

Poprzednia strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron