Zapewne każdy z Was posiada jakiś prywatny ranking filmów ważnych i niezapomnianych. A może macie filmy, do których lubicie wracać? Pomyślałam, że moglibyśmy podzielić się tu swoimi fascynacjami, może ktoś akurat się zarazi:)
Na początek wklejam moją listę. Kolejność przypadkowa.
1. "Piknik nad wiszącą skałą" Weir
2. "Spis cudzołożnic" Stuhr
3. Dekalog (zwłaszcza cz. I i V) Kieślowski
4. "Podwójne życie Weroniki" Kieślowski
5. "Ofiarowanie" Tarkowski
6. "Tam, gdzie rosną poziomki" Bergman
7. "Godzina wilka" Bergman
8. "Melancholia" von Trier
9. "Zelig" Allen
10. "Oczy uroczne" Szulkin
11. "Pora umierać" Kędzierzawska
12. "Tatarak" Wajda
13. "Panny z wilka" Wajda