Aby dalej nie robić b.... na wątku z Bartkiem.
http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
cztery zdjęcia pozwalające na jakieś porównanie I-15 i I-16
Moim zdaniem jawnie widać, że I-16 to przeróbka dwupłatowego I-15 na jednopłat,
A całość (łącznie z tym co pisałem w wątku o Bartku) pięknie obrazuje drogę rozwoju konstrukcji.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98-15_ ... 0%B8%D1%81 -piękne zdjęcie I-15bis
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html - kilka zdjęć różnych pękatych kadłubów
jednym słowem widać, że pękaty kadłub I-16 nie spadł z nieba a przechodził jakąś drogę rozwoju.
Wszystkie te kadłuby są o wiele bardziej podobne do siebie niż do Bee-Gee.
(tu z kolei ja nie mogę odszukać rzutów)
http://www.airpages.ru/ru/i15_1.shtml tu rzuty z boku i z góry.
P.S. W przytaczanym już http://lapti.tv/zvezda-online.html kanale telewizyjnym
jest kilka serii filmów dokumentalnych.
Gdzieś tam już przytaczałem serię tylko o lotnictwie, ale cą i bardziej ogólne
jak:
- Оружие ХХ века -broń XX wieku
- Фронтовой бомбардировщик Су-24 -bombowiec frontowy SU-24 (to nie seria)
- Броня России -pancerz Rosji (raczej o broni pancernej)
- Оружие Победы broń zwycięstwa
- Стрелковое оружие Второй мировой broń strzelecka II WŚ
- Крылья России skrzydła Rosji
Często w tych nawet nie lotniczych filmach są ciekawe rzeczy o lotnictwie.
albo całe odcinki po.święcone lotnictwu (broń XX w)
Ciekawym jest to, że w wielu wypadkach bardzo szczerze mówią o tym co, kiedy i jak
skopiowali.
W tej chwili nie powiem o jakim samolocie mowa, ale główny konstruktor
opowiada jak na salonie w Paryżu chodził z aparatem i fotografował amerykański analog.
W pierwszym dniu z daleka, w drugim bliżej a w trzecim już nachalnie z minimalnej
odległości robiąc przy tym notatki w notesie.
10 ИЮНЯ 2012 (ВС)
17:00Крылья России
Już pierwszych kilku minutach pada zdanie:
Zacząwszy od kopiowania zachodnich wzorów rosyjscy konstruktorzy szybko doiszli
do tworzenia własnych konstrukcji.
Tak więc można by się spodziewać, że nie ukrywaliby faktu kopiowania Bee Gee w czasie
konstruowania I-16. I moim zdaniem tu rzeczywiście widać kolejne kroki które prowadziły
do powstania tego samolotu.
Inna sprawa, ze dawno stwierdzono, że postawienie podobnych wymagań zazwyczaj
prowadzi do pojawienia się podobnych choć NIEZALEŻNYCH rozwiązań.