kristoff napisał(a): zuo owszem jest taka, ale czy poddawałes kiedys probie cisnieniowej nagrzania azotu, a zwyklego powietrza?
Pozdrawiam
Lapa_Christi napisał(a):...a czy to nie azot jest głównym składnikiem powietrza? (jakieś 70 procent o ile pamiętam)
Bo ja to taki jestem niezorientowany w temacie tego pompowanie ? w sensie nie mam doświadczenia z azotem.
kristoff napisał(a):No to może szczelność klimatyzacji niech mechanicy sprawdzają zwykłym powietrzem z kompresora skoro tyle w tym azotu ? a nie azotem
popatrzcie jaka oszczędność hehe
Jedno sprawdzenie i oszuszacz do wymiany
kristoff napisał(a):nie ja nie zaprzeczam temu że coś jej nie zaszkodzi lub zaszkodzi, mi chodzi tylko o różnice ciśnien, na czystym azocie a na powietrzu
kristoff napisał(a):AZot nie zmienia swej objętości pod wplywem temperatur.
zuo napisał(a):Osuszasz psuje sie od cisnienia?
davnbb napisał(a):zuo napisał(a):Osuszasz psuje sie od cisnienia?
Osuszaczowi szkodzi ekspozycja na wolne powietrze (absorbuje wilgoć z niego). To miał na myśli Kristoff pisząc, że jedno sprawdzenie powietrzem atmosferycznym i osuszacz do wymiany. Inna sprawa, że wydawało mi się do tej pory iż szczelność klimy sprawdza się wytwarzając podciśnienie.
Del_Rey napisał(a):To ciekawe. pewnie masz racje. Ale zastanawia mnie wizualna różnica w kształcie opony przy niskich temperaturach. Sam widziałem. Czyżbym był tak poddatny na sugestie? Rany. Niedługo uwierzę w magnetyzery
zuo napisał(a):Z tego co wiem to gaz pod cisnieniem + olej + barwnik i szukamy wycieków.
GP napisał(a):zuo napisał(a):Z tego co wiem to gaz pod cisnieniem + olej + barwnik i szukamy wycieków.
Konkretniej, to sprawa wygląda tak - czynnik wraz z olejem są wysysane z układu do "urządzenia", którym serwisujemy klimę. Wtedy w układzie klimatyzacji panuje podciśnienie. Jeśli układ nie utrzymuje stałego podciśnienia, to znaczy, że jest nieszczelność i wtedy układ jest napełniany czynnikiem wraz z barwnikiem, w celu ustalenia miejsca nieszczelności. Natomiast jeśli układ nie traci podciśnienia, to uzupełniany jest czynnik i olej, no i sprawa zamknięta
zuo napisał(a):GP napisał(a):zuo napisał(a):Z tego co wiem to gaz pod cisnieniem + olej + barwnik i szukamy wycieków.
Konkretniej, to sprawa wygląda tak - czynnik wraz z olejem są wysysane z układu do "urządzenia", którym serwisujemy klimę. Wtedy w układzie klimatyzacji panuje podciśnienie. Jeśli układ nie utrzymuje stałego podciśnienia, to znaczy, że jest nieszczelność i wtedy układ jest napełniany czynnikiem wraz z barwnikiem, w celu ustalenia miejsca nieszczelności. Natomiast jeśli układ nie traci podciśnienia, to uzupełniany jest czynnik i olej, no i sprawa zamknięta
Jak rozumiem wtedy do układu dostanie się powietrze, osuszacz do wymiany ?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości