Jesienią br. bielszczanie otrzymają do dyspozycji kolejne centrum handlowe. Mają się w nim znaleźć m.in. sklepy znanych europejskich marek oraz trzygwiazdkowy hotel. Oficjalnie inwestor nie martwi się, że wcześniej uruchomiony Gemini Park mógł zabrać Sferze 2 tę część klientów, która przywiązuje się do miejsca cotygodniowych zakupów. Nowa Sfera chce znów pełnić rolę regionalnego centrum handlowego.
 
Mieszkańcy Bielska-Białej nie mogą narzekać na brak przestrzeni handlowej w swoim mieście. U zbiegu Leszczyńskiej i Bora-Komorowskiego kilka tygodni temu otwarto molocha na 35 tys. m2. W Gemini Park znajduje się m.in. ponad 86 sklepów, a do dyspozycji zmotoryzowanych klientów oddano parking na 1,1 tys. samochodów. Obiekt dołączył do Sfery 1 (38 tys. m2), galerii handlowej Tesco (14 tys. m2), centrum Sarni Stok (35 tys. m2) oraz kilku hipermarketów znanych marek.
 
Jak poinformował nasz portal członek zarządu Bielsko Business Center 2 Ireneusz Hendel, część sklepowa nowej galerii zostanie oddana do użytku na przełomie października i listopada br. Podobno prace budowlane przebiegają sprawnie i nie ma żadnych opóźnień. Nieco później natomiast będzie otwarta część hotelowo-mieszkaniowa nowej Sfery. W dniu, kiedy pierwsi klienci wejdą do sklepów, trwać tam będą jeszcze roboty wykończeniowe.
 
Inwestor pertraktował z kilkoma sieciami hotelowymi w sprawie warunków najmu. W końcu umowę podpisano z siecią Qubus. Będzie to 14 obiekt tej sieci w Polsce. Trzygwiazdkowy hotel ze 122 pokojami i trzema salami konferencyjnymi jest przeznaczony dla średnio zamożnego gościa. W placówkach tej sieci nocleg kosztuje ok. 300 zł. Obok Qubusa powstanie 100 mieszkań i apartamentów.
 
Jesienią Sferze przybędzie ok.120 sklepów. Łącznie będzie ich blisko 250. Całkowita powierzchnia handlowa nowego obiektu wyniesie 24 tys. m kw. Inwestor chwali się, że miejsca w nowej galerii wynajęły m.in. takie tuzy, jak KappAhl, Stradivarius (moda dla kobiet), Bershka (odzież damska i męska), Smyk (art. dziecięce), Time Trend (zegarki), Salamander, Pierre Cardin, Penny Black (moda młodzieżowa), Duka (wyposażenie wnętrz), Salomon, Lavard (odzież męska), Pretty One (elegancka odzież damska), Zara, Pull and Bear, Caterina. W biurze Bielsko Business Center powiedziano nam, że placówki te prawdopodobnie nie przeprowadziły jeszcze akcji rekrutacyjnej dla osób, które chciałyby podjąć pracę np. na stanowiskach ekspedientek.
 
Nowy obiekt wyposażony zostanie w parking na 1400 aut. – Warunki techniczne nie pozwoliły nam na wybudowanie większego obiektu – podkreśla Hendel. Miejsca postojowe powstaną na dwóch kondygnacjach podziemnych oraz sześciu naziemnych. Zarząd spółki nie wyklucza rozbudowy infrastruktury parkingowej w najbliższej przyszłości. W tym celu parking istniejący przy starej Sferze zostanie być może rozbudowany o kilka pięter wzwyż.
 
W przeciwieństwie do Gemini Park, obiekt będzie przyjazny dla dzieci. Projektant pomyślał bowiem o miejscach, gdzie mogą się wyszumieć najmłodsi. W starej części Sfery funkcjonuje figlopark, gdzie rodzice zostawiają swoje pociechy na czas robienia zakupów.
 
Prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu rozpoczną się prace związane z modernizacją i budową dróg dojazdowych do nowej Sfery. Za pieniądze spółki Bielsko Business Center powstaną m.in. dwa ronda. Inwestor zdaje sobie sprawę z tego, że prace będą się łączyły z dodatkowymi utrudnieniami dla kierowców i pieszych, którzy już obecnie narzekają na spiętrzenie robót prowadzonych na ulicach przez MZD. Aby prace przy przebudowie systemu komunikacyjnego w okolicach centrum nie zaskoczyły bielszczan, spółka zamieści odpowiednie komunikaty w lokalnych mediach.
 
Inwestor odgraża się, że takiego otwarcia, jakie zaplanowano na tegoroczną jesień, na Podbeskidziu jeszcze nie było. Dzięki rozbudowie galerii Sfera, łączna powierzchnia kompleksu wyniesie ponad 140 tys. m2. Będzie to największy obiekt handlowo-rozrywkowo-mieszkalny w województwie. Spółka liczy, że stanie się on regionalnym centrum handlowym, do którego na zakupy przyjeżdżać będą klienci nawet z dalszej okolicy, np. ze Śląska. Bielszczanie już dziś mają przecież gdzie wydawać swoje pieniądze.
 
Kołdra jest więc przykrótka i dlatego inwestorzy przy pomocy różnych chwytów marketingowych i atrakcji starają się przyciągnąć klienta do siebie. W tzw. wielkopowierzchniowym handlu nie widać kryzysu światowego. W przyszłym roku zaplanowane jest otwarcie Koniczynki przy ul. Warszawskiej. Na 30 tys. m2 powstanie grubo ponad sto sklepów różnych marek i naziemny parking na 850 aut.
 
   Robert Kowal