Na stronie internetowej Ratusza pojawił się projekt nowego regulaminu utrzymania czystości w Bielsku-Białej, który wprowadza m.in. obowiązek kompostowania odpadów zielonych lub dostarczanie ich do PSZOK. Projekt podlega konsultacjom społecznym, które potrwają pięć dni.

Konsultacje ogłosił prezydent Bielska-Białej zarządzeniem z 15 października 2014 r. Dotyczą one projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym nowego regulaminu utrzymania czystości. Akcja informacyjna o konsultacjach przeprowadzona była od 17 do 23 października przez ogłoszenie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, rozplakatowanie na terenie miasta, opublikowanie w Magazynie Samorządowym, a także na tablicy ogłoszeń w ratuszu.

Nowy Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta zakłada m.in., że odbiór odpadów mokrych, w tym zielonych będzie się odbywał nie rzadziej niż cztery razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października (dotychczas nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu kalendarzowym przez cały rok). Wprowadza się obowiązek kompostowania odpadów zielonych we własnym zakresie lub dostarczanie ich do PSZOK.

Celem tych działań ma być ograniczenie ilości odpadów mokrych w strumieniu odpadów komunalnych, co ma doprowadzić do zredukowania obciążenia kompostowni, a w konsekwencji zmniejszenia uciążliwości zapachowej ZGO. Zgodnie z projektem uchwały, właściciele nieruchomości mają obowiązek zbierać w sposób selektywny i gromadzić w wydzielonych miejscach odpady pochodzące z gospodarstw domowych, a następnie dostarczyć do PSZOK. Dotyczy to m.in. mebli, materiałów budowlanych, sprzętu AGD, lekarstw i zużytych baterii.

Konsultacje przeprowadzone będą w okresie od 24 do 28 października 2014 r. Uwagi  przyjmowane są wyłącznie na formularzu, w którym konsultowany powinien wpisać swoje imię i nazwisko (nazwę), PESEL, adres, mail oraz numer telefonu. Regulamin wejdzie w życie od początku 2015. Projekt regulaminu znajdziesz tutaj.

bb