Zielone światło dla 3,5 mld euro
Komisja Europejska zatwierdziła ostateczny kształt Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego 2014-2020. Jest to zielone światło do dalszych prac związanych z przygotowaniem wytycznych oraz dokumentów niezbędnych do sprawnego ubiegania się o środki.
Podczas wielomiesięcznych prac nad dokumentem i fazie konsultacyjnej przeanalizowano kilkaset uwag wysłanych w trybie roboczym pomiędzy zespołem negocjacyjnym a Komisją Europejską. Obecnie szczególnie ważne jest dopracowanie szczegółów dokumentu niezbędnego dla beneficjentów. Istotne jest także to, by zostały przyjęte przez Komitet Monitorujący (którego powołanie jest uzależnione od wytycznych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju) kryteria oceny projektów.
Do priorytetowych celów programu zalicza się inwestycje związane z efektywnością energetyczną oraz rozwojem infrastruktury transportu publicznego, zwiększenie środków na gospodarkę odpadami oraz transport szynowy, wsparcie dostępności usług społecznych i zdrowotnych, w tym kształcenia zawodowego osób dorosłych. Szczegółowe informacje o RPO znajdziesz tutaj.
Jak poinformowano nas w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach, priorytetem jest teraz jak najszybsze doprowadzenie do uzgodnienia i przyjęcia harmonogramu konkursów. Prawdopodobnie uda się to do końca pierwszego kwartału przyszłego roku.
bb
Komentarze 4
Przecież ty chłopie przeczysz sam sobie. Pisać żeby pisać - żałosne.
Z takim myśleniem jak Twoje to pewnie jeszcze nie jeden kierowca straci prace .I zlikwiduja kilkakursów . A może i linii.
Jakie dasz perspektywy kierowcom MZK że nie stracą pasazerów czyli pieniędzy i udziałów na rynku na rzecz rozwoju transportu szynowego? A poza tym tam gdzie działa transport szynowy PKP już od dawna zmodernizowała lub rozbudowała szlaki kolejowe za setki i miliardy złotych. Gdzie Ty chcesz rozwoju kolejowgo skoro na lini do Cieszyna teoretyczna predkośc wynosi około 20km/h a w kierunku Wadowic 33km/h na czym ty chcesz opierać rozwój transportu na torach? Nie wiadomo czy do 2020 roku przebudują trasę Katowice-Zwardoń... . Czemu Pendololino nie dojechało do BB? Z powodu kiepskiej infrastruktury kolejowej! Na Podbeskidziu można powiedzieć, ze w tym przpadku jesteśmy w kategorii B/C klasy. Jedynie Pomorskie ma standardy klasy A! Ale tam działają wpływowe i ważne osobistości ze świata polityki i biznesu.
Klauzula informacyjna ›