Nagroda jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi używanych w budowaniu relacji biznesowych opartych na lojalności. Ma to związek z naturą człowieka, który będąc nagradzany, stara się w jakiś sposób odwdzięczyć temu przez kogo został obdarowany. W biznesie oznacza to przywiązanie się do danej marki i bycie jej lojalnym.

Lojalność przejawia się nie tylko w większych zakupach usług czy też produktów danej firmy, ale również w jej promowaniu poprzez pozytywne opinie, które - podobnie jak w życiu prywatnym - mają największą moc przekazu. Aby zasłużyć sobie na tego typu lojalność klientów, przedsiębiorcy stosują różne metody, które niekoniecznie spełniają pokładane w nich nadzieje. Jak więc nagradzać, aby zdobyć i zatrzymać lojalność klientów?

Skuteczna pomoc - Sodexo

Z pomocą przychodzi firma Sodexo i opracowane przez nią jedne z najskuteczniejszych, według badań rynkowych, kompleksowe programy lojalnościowe. Bazując na latach własnych doświadczeń zdobywanych w krajach całego świata, przedsiębiorstwo to pod względem osiąganych wyników wciąż pozostaje liderem. W swoich działaniach firma kieruje się solidnymi zasadami.

Należą do nich oparta na otwartości i wymianie doświadczeń pomiędzy pracownikami zasada „know - how” oraz polityka zrównoważonego rozwoju. Firma dba przy tym o swoich pracowników i zapewnia im optymalne warunki do pracy i rozwoju osobistego. Programy opracowane zgodnie z wymienionymi założeniami stanowią solidne narzędzie w budowaniu długotrwałych, opartych na lojalności i zaufaniu relacji z klientami.

Sztuka nagradzania

Skuteczność programów wynika m.in. z precyzyjnego określenia grupy docelowej, do której są one skierowane. Specjaliści z Sodexo, projektując programy, uwzględniają indywidualne wymagania i potrzeby uczestników. W oparciu o nie sporządzają obszerny katalog nagród. Spośród wachlarza różnych propozycji uczestnik może sam wybrać odpowiednią dla siebie nagrodę, która następnie, dzięki doskonale rozwiniętej logistyce, trafi bezpośrednio pod wskazany przez klienta adres. Zastosowanie tego typu rozwiązań pozwala na skuteczne nagradzanie aktywnych uczestników, którzy czują się docenieni i wyróżnieni. To zaś bezpośrednio przekłada się na ich przywiązanie do danej firmy.

W programach Sodexo zastosowano jeszcze jedną metodę, która pozwala na skuteczne nagradzanie klientów - rozbudowane narzędzia komunikacyjne, a wśród nich platformę online. Pozwala ona m.in. na dokładne zapoznanie się z ofertą nagród (katalog jest dostępny przez cały czas trwania programu). Dzięki specjalnym kontom użytkownicy mają możliwość śledzenia swoich postępów, a także wymiany zdobytych punktów na wybrane nagrody o dowolnej porze. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, które umożliwia aktywne uczestnictwo w programie i stwarza poczucie partnerstwa, tak ważne podczas budowania pozytywnych i trwałych relacji.

Wygoda i oszczędność

Opracowane w tak kompleksowy sposób programy firmy Sodexo to wyjątkowo skuteczne narzędzia, które pozwalają przedsiębiorcy pozyskać lojalność klientów. Wszystko odbywa się bez konieczności nadmiernego absorbowania jego czasu, ale jednocześnie program pozwala mu brać czynny udział w całej akcji. Poprzez wspomniane narzędzia komunikacyjne może on śledzić zaangażowanie uczestników i komunikować się z nimi (e-mail, wiadomości SMS).

Przesyłane na bieżąco rzetelne raporty pozwalają wychwycić konieczność wprowadzenia ewentualnych zmian zgodnych z aktualną sytuacją firmy. Przez cały czas trwania programu organizator może liczyć na profesjonalną pomoc specjalistów firmy Sodexo, w tym konsultacje prawne.

Kompleksowe programy lojalnościowe to również spora oszczędność. Przedsiębiorca ponosi koszty związane wyłącznie z uzyskanymi wynikami, a nie dotyczące samej obsługi programu. Analizując powyższe rozważania, łatwo wysnuć wniosek, że w porównaniu do mało skutecznej i kosztownej reklamy dużo lepszym pomysłem jest budowanie trwałych relacji opartych na zaufaniu i lojalności z firmą Sodexo. Szczegółowe informacje publikowane są systematycznie w sekcji Baza Wiedzy na witrynie Sodexo - http://sodexolojalnosc.pl/baza-wiedzy/

Artykuł sponsorowany