Bielski poseł Grzegorz Puda ubolewa nad marginalizacją pasażerskiego transportu kolejowego w południowej części województwa śląskiego. Członek sejmowej Komisji Infrastruktury zapewnia, że przywrócenie do ruchu linii z Bielska-Białej do Cieszyna jest realne.

Realizację inwestycji kolejowej wspomóc ma nowy „Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku” skierowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa do konsultacji społecznych. Grzegorz Puda przypomina, że dzięki działaniom władz powiatów bielskiego i cieszyńskiego na listę projektów współfinansowanych w ramach RPO WSL w latach 2014-20 wpisana została rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Cieszyn-Goleszów. Szansą na remont pozostałego odcinka trasy ma być nowy program ogłoszony przez ministerstwo, który opiniują teraz mieszkańcy (szczegóły znajdziesz tutaj).

Zdaniem bielskiego parlamentarzysty, rewitalizacja trasy z Bielska-Białej do Cieszyna wpisuje się w koncepcję dwóch działań zawartych w opracowywanym programie. Ich wartość wynieść ma ponad 3,75 mld zł. - Linia kolejowa 190 może być dla mieszkańców Bielska-Białej i Skoczowa oraz Jaworza i Jasienicy alternatywnym, niezależnym od infrastruktury drogowej środkiem transportu publicznego, co byłoby zgodne z trendami aktualnie promowanymi w całej Europie. W interesie wszystkich samorządów, przez obszar których przebiega linia 190, jest niedopuszczenie do całkowitej degradacji linii - mówi poseł Puda.

O przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji trasy kolejowej nr 117 relacji Bielsko-Biała - Wadowice - Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, ważnej części szlaku kolejowego łączącego Bielsko-Białą z Krakowem, pisaliśmy w artykule Linia kolejowa do Krakowa do remontu.

bak