W najbliższych latach nie będzie rewitalizacji linii kolejowej nr 190 z Bielska-Białej do Skoczowa. Jak wynika z informacji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, inwestycją nie jest zainteresowany miejscowy samorząd. Na remont odcinka potrzeba ok. 125 mln zł.

Interpelację poselską w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 190 z Bielska-Białej do Cieszyna złożyła Mirosława Nykiel. Bielska parlamentarzystka przypomniała, że w najbliższym czasie dojdzie do rewitalizacji trasy na odcinku ze Skoczowa do Cieszyna przez Goleszów. - Realizacja projektu rewitalizacji linii kolejowych nie obejmuje tylko odcinka z Bielska-Białej do Skoczowa - twierdzi posłanka PO. Jej zdaniem, na renowację 22-kilometrowego fragmentu trasy potrzeba ok. 125 mln zł.

Na pytanie posłanki o plany rewitalizacji ostatniego odcinka linii kolejowej nr 190 odpowiedział pisemnie podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel. Urzędnik wyjaśnił, że Urząd Marszałkowski w Katowicach nie postulował włączenia projektu obejmującego linię kolejową 190 na odcinku z Bielska-Białej do Skoczowa do Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku. - Oznacza to że w perspektywie do 2023 roku nie są planowane działania inwestycyjne na przedmiotowym odcinku i nie zabezpieczono środków na realizację takich działań w ramach budżetu.

Połączenia kolejowego z Bielska-Białej do Skoczowa nie ma również w „planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego województwa śląskiego. - Plan ten określa sieć komunikacyjną na terenie województwa, po której prowadzone będą przewozy o charakterze użyteczności publicznej do 2020 roku. Brak ujęcia przedmiotowego odcinka wskazuje na brak zainteresowania samorządu do prowadzenia przewozów na tym odcinku linii kolejowej nr 190 - pisze wiceminister Bittel.

bak