Kaufland w Bielsku-Białej jako pierwszy w Polsce został rozbudowany o tzw. strefę food-court. Przebudowa sklepu znajdującego się na największym bielskim osiedlu trwała niespełna miesiąc. W tym czasie zmodernizowano wnętrze obiektu oraz odświeżono elewację budynku. Spółka nie zdradza, ile dokładnie kosztowała inwestycja.

Spółka będąca właścicielem marki Kaufland poinformowała nas o planie modernizacji sklepu w Bielsku-Białej na początku sierpnia. Zakładano, że przebudowa obiektu na osiedlu Karpackim rozpocznie się w drugiej połowie października i potrwa kilka tygodni. Sklep miał zostać odświeżony i wyposażony w nowe stoiska w części pasażowej. Inwestycja nie zakładała powiększenia powierzchni handlowej.

Przeszklone lady i stoiska

Od kilku dni przebudowany market znów działa. W wyniku modernizacji Kaufland wyposażony został w nowe, przestronne lady z produktami mięsnymi, wędlinami, serami i rybami, które są obsługiwane przez pracowników sklepu. Nowoczesne elementy wyposażenia pojawiły się w dziale owoców i warzyw. Zmiany zaszły także na stoisku piekarniczym. Wszystkie działy w sklepie zostały oznaczone za pomocą różnej kolorystyki i piktogramów. Identyczne oznaczenia używane są w gazetkach reklamowych sieci.

- Dzięki temu, że klienci widzą w markecie takie same oznaczenia jak w gazetce, podczas zakupów szybciej mogą znaleźć produkty, które ich interesują - usłyszeliśmy w spółce. Odnowiony market na osiedlu Karpackim ma zróżnicowaną ofertę. Klienci znajdą w nim łącznie kilkanaście tysięcy produktów. Większość to artykuły spożywcze znanych, głównie rodzimych producentów oraz marek własnych sieci.

Bezpłatne WiFi i strefa gastro

W odnowionym sklepie na klientów czeka strefa kawiarniano-gastronomiczna, tzw. food-court. Podobne udogodnienia sieć dopiero zaczyna wprowadzać w nowych i wybranych, modernizowanych obiektach. W strefie jest m.in. pizza, kanapki, kawa, koktajle, świeże soki. Klienci korzystają z wygodnych miejsc siedzących. Wkrótce uruchomione będzie bezpłatne WiFi.

Sklep został wyposażony w oświetlenie LED. Odświeżona elewacja utrzymana jest w kolorze szaro-białym. Jak przekonuje spółka, bardziej funkcjonalny i przyjazny stał się parking dla klientów. Zarządca obiektu nie ujawnia, ile kosztowała modernizacja. Ponownemu otwarciu nie towarzyszyła jakaś specjalna akcja reklamowa, co może świadczyć o przekonaniu spółki w swoją wiodącą pozycję na bielskim rynku.

Bartłomiej Kawalec