Produkcja Pandy wraca do Polski. Skorzysta Bielsko-Biała?
Wszystko wskazuje na to, że w ciągu dwóch lat produkcja nowej generacji fiata pandy wróci do tyskich fabryk spółki FCA Poland. Na nowych planach koncernu skorzysta fabryka w Bielsku-Białej? W naszym mieście mogą być produkowane jednostki napędowe do nowych samochodów.
Zgodnie z planami Fiat Chrysler Automobiles, w najbliższym czasie Chrysler (wchodzący w skład koncernu FCA) ma uruchomić produkcję nowego SUV-a. Pojazd byłby produkowany we włoskiej fabryce Fiata nieopodal Neapolu, w której zabrakłoby miejsca dla nowej generacji fiata pandy. W ten sposób produkcja samochodu osobowego powróciłaby do Polski, a konkretnie do tyskiej fabryki FCA.
Na operacji z pewnością skorzystałaby inne spółki koncernu, m.in. bielska fabryka FCA Powertrains, która zajmowała się już produkcją silników do fiata pandy. W swoim zakładzie w Bielsku-Białej spółka produkuje dwa strategiczne dla całej gamy FCA silniki. Są to jednostki Turbo Diesel Multijet 1.3 (od 2003 roku) oraz dwucylindrowy silnik benzynowy z systemem TwinAir (od 2010 roku).
W ub. roku spółka FCA Powertrain Poland zajęła 91. miejsce na „Liście 500” dziennika Rzeczpospolita. Zatrudnia ok. 1150 pracowników, a jej przychód przekracza kwotę 3,5 mld zł. Jednostki napędowe produkowane w bielskiej fabryce wysyłane są do zakładów Grupy FCA w Turynie, Melfi i Pomigliano (wszystkie Włochy), Kragujevacu (Serbia), Tofas (Turcja), Betim (Brazylia) oraz Tychach.
bak
Oceń artykuł:
41 7Komentarze 19
po 1. nawet jeśli ta informacja o pandzie dla Tychów jest prawdziwa, to trudno pisać że dzięki temu zyskają zakłady w BB. Choćby dlatego, że ...
po 2. od zeszłego roku jest wiadomym, że FCA Powertrain będzie produkować nowy silnik, więc zakład w Bielsku nie skorzysta na pandzie, bo silnik już ma, a nawet 2 silniki (3 i 4 cylindrowe)
po 3. upadającego diesla i nieudany i niesprzedający się Twin Air trudno nazwać strategicznymi silnikami. Strategiczne to ma być nowe silniki.
Oczywiście kibicuję powrocie pandy do tychów.
Po 1. FCA PP nie skorzysta na nowej pandzie w Tychach, bo już skorzystał na tym, że będzie miał 2 nowe silniki, bez względu na to czy panda będzie produkowana w Turcji, Polsce, Włoszech czy Serbii, bielski Powertrain będzie produkował do niej silnik. Więc pisanie, że skorzysta FCA PP na tym, że panda będzie być może w Tychach jest sporym nadużyciem. Tak samo można napisać, że to Tychy skorzystają na bielskim Powertrainie, bo to inwestycje w bielsku przyciągnęła Pandę sporwrotem do Tychów.
Po 2. W obecnej sytuacji FCAPP w BB jest skazany na sukces (czemu z całego serca kibicuję), dlatego, że jeśli dobrze pójdzie i nowe silniki się sprawdzą, zastąpią one wysłużone silniki Fire, co oznacza, że w okolicy 60-70% europejskich aut z silnikiem FCA będzie miało silniki z bielska.
Po 3. Mój komentarz nie jest na zasadzie "tak mi się wydaje" ale na zasadzie faktów i innych, raczej sprawdzonych informacji. Poza tym odnosi się od bardziej do niskiego poziomu przygotowania merytorycznego autora artykułu, niż do samego FCA PP. Właśnie artykuł ten jest napisany na zasadzie "tak mi się wydaje".
Wiesz, że GM nie bierze już silników z Powertrain i znów mamy przestoje?
Bzdura toś jest ty, bo twój komentarz to jest na zasadzie "a tak mi się wydaje". Na szczęście ludzie z Powertraina wiedzą, że "da się" produkować u nich silniki do nowej pandy i jeśli dobrze pójdzie to nasz zakład skorzysta :)
https://it.blastingnews.com/motori/2018/02/nuova-jeep-su-base-fiat-panda-per-raddoppiare-i-volumi-in-europa-002330239.html
Od roku czy dwóch mówi się bardzo wiele, ale żadnych konkretów, a jedynie spekulacje.
Nie tak dawno temu bała tym portalu była informacją, ze Fiat się powoli zwija z PL (likwidacja Comau, co miało mieć takie konsekwencje). A dziś, że się rozwija.
Drogi portalu, skąd takie info?
Wydawałoby się że ekonomia powinna mieć priorytet ale jak widać niestety Fiat czasem nie postępuje racjonalnie co może się skończyć w przyszłości likwidacją Fiata w Polsce. Zostają ochłapy jak Panda która się już nie sprzedaje a jedynym ratunkiem są oszczędności w produkcji czyli składanie w Polsce.
Niech do tego dojdą żądania naszych wspaniałych związków zawodowych i Fiat powie Sayonara.
Klauzula informacyjna ›