Koniec remontu na trasie z Bielska-Białej do Wilkowic
Zakończyły się prace na remontowanym odcinku kolejowym Bielsko-Biała Lipnik - Wilkowice/ Bystra. Dzięki inwestycji, która kosztowała ok. 60 mln zł, można szybciej i wygodniej podróżować w kierunku Katowic i Żywca. To pierwszy etap rewitalizacji linii kolejowej nr 139.
Dobiegły końca warte 60 mln zł prace inwestycyjne na odcinku Bielsko-Biała Lipnik - Wilkowice/ Bystra. W ramach inwestycji wymieniono ok. 16 km torów, zmodernizowano sieć trakcyjną i 29 obiektów inżynieryjnych. Doświetlono i wyposażono w nowoczesną sygnalizację 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Na zmodernizowanych peronach na stacjach w bielskim Lipniku, Leszczynach i Mikuszowicach oraz Wilkowice/ Bystra pojawiły się m.in. nowe wiaty i ławki.
Dzięki modernizacji pociągi pojadą szybciej - ich prędkość zwiększy się z 50-70 km/h do nawet 120 km/h. Co zrozumiałe, zwiększy się również komfort podróży. Modernizacja sieci kolejowej z Bielska-Białej do Wilkowic to pierwszy etap rewitalizacji linii nr 139 z Czechowic-Dziedzic do Zwardonia. W przyszłym roku zakończą się prace między Żywcem a Węgierską Górką.
bak
Foto: PKP PLK
Oceń artykuł:
39 1Komentarze 14
Jeżeli nie można wykonać "podjazdu dla osób z niepełnosprawnością" , to niech będzie to "dojazd do budyneczku dworca".
Może redakcja zainteresowałaby się problemem.
PS
Na tym przystanku kolejowym to cuda się działy w trakcie tej przebudowy. Zmieniali układ chyba z 10 razy, tak jakby nie było żadnego planu tylko prace ad hoc.
Sama rewitalizacja sprawy nie załatwia to efekt obliczony na 2-4 lata potem skończy się umowa gwarancyjna przytrafią pierwsze usterki, awarie i trzeba będzie na własnych barkach dokładać aby prędkość 120 km/h utrzymać a co za tym idzie bezpieczeństwo podróżnych i wyśrubowany czas przejazdu.
Klauzula informacyjna ›