Urzędnicy mają pomysły na nową kampanię promującą Bielsko-Białą. Jak dowiedział się portal, pierwsza akcja będzie się składała z sześciu filmów, w których zostanie wykorzystana tzw. metoda storytellingu, czyli opowiadania historii przez mieszańców miasta. Drugim wakacyjnym pomysłem na promocję stolicy Podbeskidzia jest udział w letniej trasie Radia Zet.

Nowa kampania promocyjna Bielska-Białej jest częścią Strategii Komunikacji Miasta i zostanie zaprezentowana jeszcze podczas tych wakacji. Celem akcji jest budowa poczucia dumy z mieszkania w stolicy Podbeskidzia.

Autentyczne historie o mieście

W kampanii filmowej zostanie wykorzystana metoda storytellingu, czyli opowiadania historii przez wybranych mieszkańców miasta. Osoby te mają wcielić się w role przewodników, zdradzając swoje sposoby na rekreację i odkrywanie niszowych miejsc w Bielsku-Białej. Kim będą narratorzy? Urzędnicy chcieliby zaangażować do spotów m.in. bielskich aktorów czy ludzi sportu, ale także bielszczan, którzy nie są kojarzeni przez szerszą publiczność.

Projekt zakłada realizację krótkich filmów reklamowych. Według planów, spoty zostaną przygotowane w dwóch wersjach czasowych - 15 oraz 30 sekundowych. W scenariuszu wykorzystane będą autentyczne historie opowiedziane „luźnym językiem”.

- Celem akcji jest budowanie poczucia dumy z życia w naszym mieście - usłyszeliśmy w wydziale promocji Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, który jest koordynatorem akcji. Umowa o wartości 30 tys. zł dotyczy m.in. opracowania scenariuszy filmów, doboru bohaterów oraz nagrania materiałów. Filmy powinny być gotowe do 5 sierpnia. Według założeń, spoty wykorzystane zostaną w kolejnej edycji akcji „Miasto w górach” i będą udostępnione na miejskich profilach w platformie YouTube oraz na Facebooku.

Wygraj skuter od Radia Zet

W ramach letniej promocji miasta Bielsko-Biała weźmie udział w nowej trasie Radia Zet „Znajdź Nosela - wygraj skuter”, która w każdy czwartek wakacji pojawi się w innym mieście kraju. 1 sierpnia ekipa tej ogólnopolskiej stacji radiowej przyjedzie do stolicy Podbeskidzia. Jak dowiedział się portal, tzw. strefa akcji ustawiona zostanie na placu Chrobrego. Podczas audycji będzie można zdobyć skuter marki Suzuki Burgman 125 (podatek od nagrody zostanie opłacony przez radio).

Aby zostać właścicielem skutera, trzeba będzie znaleźć prezentera stacji Kamila Nosela, który ukryje się gdzieś na terenie miasta. Pomóc w jego zlokalizowaniu mają podpowiedzi udzielane na antenie Radia Zet. Zasady konkursu są proste - skuter wygra osoba, która jako pierwsza „przybije piątkę z Noselem”. Koszt umowy promocyjnej z Radiem Zet wynosi 14,7 tys. zł (nagrodę dostarcza radio).

Bartłomiej Kawalec

Foto: Nad Dachami