Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na trzeci, ostatni odcinek S1 z Bielska-Białej do Dankowic. Równocześnie wybrano ostateczny wariant węzła Suchy Potok, który będzie początkiem nowej trasy ekspresowej. Jak dowiedział się portal, budowę węzła podzielono na dwa etapy. Część łącznic powstanie dopiero wraz z budową BDI.

GDDKiA początkowo ogłosiła przetargi na dwa odcinki trasy S1 z Bielska-Białej do Mysłowic (patrz TUTAJ), a teraz uzupełniono je konkursem na trzeci, 12-kilometrowy fragment od węzła Suchy Potok do Dankowic. Równocześnie zatwierdzony został ostateczny wariant węzła rozpoczynającego budowaną S1.

Węzeł Suchy Potok stanowi powiązanie projektowanej drogi ekspresowej S1 (wlot północny) z istniejącymi drogami ekspresowymi S1 (wlot południowy) i S52 (wlot zachodni) oraz planowaną drogą ekspresową S52 (wlot wschodni). Wykonany węzeł zapewni relacje Mysłowice - Żywiec - Cieszyn - Kraków. Połączenie projektowanej drogi S1 z istniejącą drogą S1, istniejącą drogą ekspresową S52 oraz planowaną drogą ekspresową S52 zrealizowane zostanie w postaci węzła typu WA.

Jest to typ węzła bezkolizyjnego, na którym nie występuje przecinanie torów jazdy, a relacje skrętne są realizowane tylko jako manewry wyłączania, włączania i przeplatania się potoków ruchu. Relacje główne (północ-południe oraz wschód-zachód) zrealizowane zostaną w sposób bezkolizyjny. Planowana jest budowa dwóch pasów ruchu i pasa awaryjnego.

Jak dowiedział się portal, budowa węzła Suchy Potok została podzielona na etapy. W pierwszym zbudowane zostaną relacje Mysłowice - Żywiec i Żywiec - Mysłowice, Mysłowice - Cieszyn i Cieszyn - Mysłowice oraz Cieszyn - Żywiec i Żywiec - Cieszyn. Pozostałe łącznice dla relacji z Mysłowic, Cieszyna i Żywca do Krakowa powstaną dopiero przy realizacji Beskidzkiej Drogi Integracyjnej.

bak