Dobre zdjęcie i chwytliwy opis to podstawa w sprzedaży internetowej. Klienci zawsze poszukują wiarygodnych informacji, które potwierdzą, że dana oferta zrealizuje ich potrzeby. Jeżeli inwestujesz w reklamę produktową, musisz zadbać o to, aby najważniejsze cechy były dobrze widoczne w każdym kanale.

Dobre opisy produktów, czyli jakie?

Informacja o produkcie powinna wskazać korzyści płynące z wyboru danej oferty. Cechy produktu warto prezentować z perspektywy potencjału do realizacji potrzeb i oczekiwań konsumenta. Zestaw istotnych danych różni się w zależności od rodzaju produktu i branży.

Coraz częściej porównywarki cenowe, marketplace’y i wyszukiwarki prezentują opisy rozbudowane o dodatkowe informacje, których zadaniem jest ułatwienie użytkownikom podjęcia decyzji zakupowej. Dostarczenie informacji zgodnych z wytycznymi wydawcy to warunek konieczny skutecznej reklamy produktowej. Mając to na uwadze, warto zadbać o dostosowanie opisów do standardów danego kanału. Popularnym narzędziem stosowanym do dystrybucji tego typu treści między sklepem internetowym i wydawcą jest plik produktowy.

Zdjęcie to nie wszystko

To właśnie na etapie tworzenia pliku produktowego trzeba stworzyć treść adekwatną do wytycznych obowiązujących w danym kanale reklamowym. Modyfikacji może wymagać nazwa, sposób podania ceny, dostępność, zdjęcie, rozszerzony opis, specyfikacja, itd. Dobrym narzędziem do realizacji tego celu jest system Feedink, który służy do zarządzania danymi na temat asortymentu i generowania plików produktowych.

Dzięki integracjom z setkami partnerów marketingowych wszystkie pliki są perfekcyjnie dopasowane do unikalnych wymagań każdego z nich. Jednym z lepszych przykładów automatyzacji tego procesu jest optymalizacja rozmiaru i rozdzielczości zdjęć pod kątem prezentacji u wydawcy. Jak wiadomo, dobra fotka jest warta więcej niż tysiąc słów, a generując plik z systemu, każdy partner otrzymuję dostęp do zdjęcia w optymalnym formacie. To tylko niewielki zakres korzyści płynących z użytkowania systemu Feedink.

Cechy produktów, których szukają kupujący

Klienci, eksplorując internet w poszukiwaniu potrzebnych im produktów, wpisują w wyszukiwarce nazwy, marki, oznaczenia modelowe, a nawet konkretne rozmiary czy wielkość opakowania. Zdarza się również, że już na etapie wyszukiwania profilowane są oczekiwania pod kątem ofert oznaczonych jako promocyjne lub w inny określony sposób. Podobnych cech konsumenci szukają w opisach produktów, a znajdując je, chętniej przyglądają się ofercie bliżej, co rokuje na oczekiwane konwersje.

Każdy kanał marketingowy prezentuje treści komercyjne w sposób zoptymalizowany pod kątem preferencji swoich użytkowników. Zarządzanie i dystrybucja ich poprzez zintegrowany system to rozwiązanie, które pozwala wyzwolić maksymalny potencjał oferty każdego sklepu internetowego.

Artykuł sponsorowany