Dropshipping jest formą sprzedaży internetowej polegającą na bezpośredniej współpracy sklepów internetowych z producentem lub hurtownikiem, którzy realizują wysyłkę towarów klientowi końcowemu. W ramach współpracy sklep internetowy nie zajmuje się samodzielnym magazynowaniem towarów, a także nie musi inwestować w ich zakup. Jest on odpowiedzialny tylko i wyłącznie za promocję i sprzedaż artykułów online, a także może samodzielnie ustalać ceny towarów w sklepie detalicznym.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping przewiduje, że sprzedażą bezpośrednią i dostawą zamówienia zajmują się dwa różne podmioty. Po tym, jak klient złożył zamówienie na stronie sprzedawcy detalicznego, jest ono przekazywane hurtowni (producentowi), która ponosi odpowiedzialność za wszystkie następne kroki: pakowanie, wysyłkę, transportowanie i doręczenie paczki z zamówieniem.

De facto cały proces dropshippingu od momentu sprzedaży aż do momentu zakupu można podzielić na następne etapy:
Etap 1: sklep internetowy nawiązuje współpracę z producentem lub sprzedawcą hurtowym, ustala własne ceny towarów i zaczyna ich promocję w internecie;
Etap 2: klient składa zamówienie w sklepie internetowym i dokonuje jego opłaty;
Etap 3: sklep przekazuje informację hurtowni o dokonanej sprzedaży;
Etap 4: hurtownik pakuje zamówiony towar i przekazuje go firmie pocztowej w celu dostawy zamówienia.

Dropshipping a dostawa zamówień

Sprzedawca hurtowy współpracuje z firmami pocztowymi w zakresie dostawy zamówień internetowych. W odróżnieniu od sprzedaży tradycyjnej, kiedy towary są wysyłane natychmiast po złożeniu zamówienia, w przypadku dropshippingu od zamówienia do dostawy towaru może minąć nieco więcej czasu. Dlatego bardzo ważna jest możliwość kontrolowania całego procesu wysyłki i dostawy towarów.

Dzięki opcji Poczty Polskiej śledzenia paczek online zarówno klient, jak i e-sklep mogą w dowolnej chwili sprawdzić lokalizację przesyłki. Monitoring pocztowy jest gwarancją bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników dropshippingu. Śledzenie przesyłek Poczty Polskiej i innych firm jest możliwe na stronie Pkge.net. Wystarczy przejść kilka nieskomplikowanych kroków:

  • znaleźć numer przesyłki na wydruku pocztowym;
  • wejść na stronę z wyszukiwarką pocztową;
  • wpisać numer do trackingu w pasku wyszukiwania i zaczekać kilka sekund na wyniki.

Dropshipping - ile można zarobić?

Sklepy internetowe zarabiają na różnicy w cenie hurtowej i detalicznej. Im niższą cenę daje producent, tym większe zyski otrzymuje sprzedawca detaliczny. W ten sposób wysokość zarobków końcowych jest uzależniona od następnych czynników:

  • ustalonej ceny hurtowej;
  • ceny rynkowej poszczególnych towarów;
  • całkowitej liczby zamówień;
  • konkurencyjności oferty.

Sklep internetowy, który zajmuje się detaliczną sprzedażą towarów musi zadbać o ich promocję, reklamę i rozpoznawalność. Jego zyski, a także warunki współpracy z producentem są bezpośrednio uzależnione od wyników sprzedaży. Bardzo często, gdy hurtownicy zauważają wzrost sprzedaży swoich towarów, oferują oni bardziej korzystne warunki i niższą cenę hurtową.

Dropshipping - czy się opłaca?

Taki schemat współpracy najbardziej opłaca się sprzedawcom początkującym, którzy nie posiadają własnego kapitału inwestycyjnego. Dla osób, które dopiero zaczęły prowadzić swoją działalność gospodarczą jest to bardzo korzystne rozwiązanie, które niesie ze sobą szereg znaczących zalet, a mianowicie:

  • brak potrzeby magazynowania towarów (sprzedawca nie wynajmuje pomieszczenie, a także nie transportuje towaru z magazynu hurtowni do własnego magazynu);
  • brak potrzeby inwestycji i zamrażania środków finansowych (sklep internetowy nie dokonuje zakupu większej ilości towarów jeszcze przed początkiem sprzedaży, a więc nie ponosi żadnego ryzyka finansowego);
  • możliwość ustalenia własnej ceny (sprzedawca detaliczny sam podejmuje decyzję o wartości towarów w swoim sklepie, może być ona niższa lub wyższa od ceny rynkowej);
  • samodzielne promowanie sprzedawanych towarów (producent nie ma żadnego wpływu na strategię reklamową sklepu internetowego).

W porównaniu do sprzedaży tradycyjnej dropshipping nie jest związany z żadnym ryzykiem dla sprzedawcy detalicznego. Hurtowy zakup towarów odbywa się na bieżąco, po każdym złożonym zamówieniu w sklepie internetowym. W związku z powyższym na pewno jest to bardziej korzystna forma biznesowa dla nowych sklepów internetowych i sprzedawców z wąskim doświadczeniem oraz małą liczbą stałych klientów. W dalszej perspektywie sklepy wolą prowadzić tradycyjną sprzedaż, która przynosi większe zyski.

Artykuł sponsorowany