Niewidoczny elektryk na linii nr 1. W kolejnych dniach obsłuży inne kursy
Do końca września pasażerowie MZK w Bielsku-Białej będą mogli podróżować na wybranych liniach autobusem elektrycznym Mercedes-Benz eCITARO. Dziś i jutro testowany pojazd ma obsługiwać linię nr 1, a w następnych dniach kilka innych. Autobus nie będzie widoczny w czasie rzeczywistym w systemie dynamicznej informacji pasażerskiej.
Mercedes eCITARO jest w pełni niskopodłogowym autobusem klasy MAXI o długości 12 metrów. Posiada pakiet baterii o pojemności łącznie 243 KWh. Napęd zapewniają dwa silniki elektryczne mocowane w piastach kół o mocy 250 KM. Autobus testowy nie jest wyposażony w urządzenia niezbędne do obsługi systemu ITS, dlatego nie będzie widoczny w czasie rzeczywistym w systemie dynamicznej informacji pasażerskiej.
Dziś i jutro Mercedes eCITARO ma obsługiwać linię 1, a w następnych dniach inne linie.
20 września - nr 8;
21 września - nr 6;
22 września - nr 24;
23 września - nr 8;
24 września - nr 6;
25 września - nr 12;
26 września - nr 7;
27 września - nr 6;
28 września - nr 1;
29 września - nr 8;
30 września - nr 24.
21 września - nr 6;
22 września - nr 24;
23 września - nr 8;
24 września - nr 6;
25 września - nr 12;
26 września - nr 7;
27 września - nr 6;
28 września - nr 1;
29 września - nr 8;
30 września - nr 24.
Testowy autobus może zabrać na pokład łącznie 82 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Siedem siedzeń dostępnych jest z poziomu niskiej podłogi.
bb
Foto: MZK
Artykuł wyświetlono 3959 razy.
Oceń artykuł:
37 4
Średnia ocena 4.6/5 dla "Niewidoczny elektryk na linii nr 1. W kolejnych dniach obsłuży inne kursy" bazuje na 41 głosach.
REKLAMA
REKLAMA
Zobacz również
Komentarze 16
Driver
Ten testowy egzemplarz ma zasięg baterii do 150km. Więc aby nie stanąć na mieście musi z zapasem zjechać zajezdni czyli po ok. 130km. jazdy. Zużycie baterii jest też trochę uzależnione od urządzeń pobierających moc, ale to tylko testy. Rodzaj baterii i sposoby ładowania można sobie indywidualnie wybierać spośród tego co jest dostępne w ofercie.Są też baterie i chyba jak dotąd najbardziej pojemne na których można zrobić do 200km.
Janek
Po zakupie autobusów na wybranych pętlach będą ładowarki. Do samych testów nie opłaca się budować infrastruktury.
xxx
minusujący posty o tym, że elektryki nie nadają się do BB wystawiają sobie niezłe świadectwo swojej indolencji na tematy ekologii, ekonomii itd. nic dziwnego, że już prawie od 20 lat prezydentem BB zostaje betonowy ignorant.
kls
Sugeruje jednak testowac elektryki zimą. Co boicie sie blamazu?
Mateusz
Kls, czy my tu mamy jakieś kompleks wyjątkowości? Ukształtowanie terenu w Bielsku nie jest niczym wyjątkowym. Są w Polsce i Europie miasta o znacznie większych różnicach wysokość i wyobraź sobie, że w tych miastach się bez większych problemów "da". Tylko w Bielsku "nie da się".
Janek
W Poznaniu, Wrocławiu czy nawet Białymstoku problemów nie ma ani zimą ani latem. Więc dlaczego miałby być tutaj?
KAJ.
Pamiętam dawne czasy jak pojawił się pierwszy Berliet PR100 i obsługiwał linię nr 1 ...
zwolennik
Dobrze, że w rozpisce nie ma linii 22, bo elektryki źle sobie radzą ze wspinaniem się pod górkę na osiedle Sarni Stok
Mateusz
Jakoś poprzedni testowany autobus radził sobie doskonale. Lepiej niż te małe busiki.Gadanie o niewyrabianiu w naszym terenie to była płytka propaganda otoczenia poprzedniego prezydenta i tyle.
górski teren
Nie tylko Sarni Stok ale też podjazd na osiedle Złote Łany i osiedle Langiewicza.
xxx
a teraz najważniejsze ile razy przejedzie trasę z beskidzkiego do cygana i z powrotem aby zjechać się naładować. trzy razy. u nas jak już ma być prawdziwie ekologicznie a nie pseudo ekologicznie to autobusy na wodór a wodór kupowany z JSW gdzie powstaje przy okazji koksowania. ale przecież akumulatory to super eko rzeczy i nie będzie z utylizacja problemu.
Janek
O ładowarkach na pętlach słyszałeś?Wyobraź sobie, że po Poznaniu jeżdżą na trasach gdzie przejazd trwa ok 70-80 min i nie ma problemów.
James
piekny, szkoda ze nie dla nas
Miejscowy
Ale super, muszę się nim przejechać :]
Klauzula informacyjna ›