Jeden kierunek z Kóz. Znamy szczegóły przebudowy Krakowskiej
W najbliższy piątek MZD w Bielsku-Białej podpisze kontrakt na modernizację ul. Krakowskiej i Żywieckiej. Zgodnie z planem, roboty rozpoczną się w połowie maja i od tej pory kierowcy powinni liczyć się z utrudnieniami. W pierwszej kolejności drogowcy wezmą się za odcinek między Lwowską i Wapienną. To tam mogą znajdować się ruiny synagogi zniszczonej przez wojska niemieckie we wrześniu 1939.
Dwa tygodnie temu oferta spółki Eurovia Polska wybrana została jako najlepsza w obu częściach przetargu na rozbudowę ul. Krakowskiej i Żywieckiej w Bielsku-Białej. Inwestycja kosztować będzie blisko 100 mln zł. Jak dowiedział się nasz portal, podpisanie kontaktu z wykonawcą nastąpi w najbliższy piątek.
Jeden kierunek z Kóz do Bielska-Białej
Informację o podpisaniu kontaktu z wykonawcą potwierdza szef Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej Wojciech Waluś. Dyrektor MZD dodaje, że zgodnie z zapisami kontraktu, przekazanie placu budowy nastąpi w ciągu dwóch tygodni od podpisania umowy. Roboty budowlane ruszą prawdopodobnie w połowie maja. Od tego momentu z utrudnieniami muszą liczyć się kierowcy.
Jaka będzie tymczasowa organizacja ruchu? - Obecnie trwają prace nad przygotowaniem harmonogramów robót, na podstawie których zostaną wykonane projekty tymczasowej organizacji ruchu i objazdów na czas inwestycji - słyszymy w MZD. Dopiero po ich zatwierdzeniu przez zarząd dróg i wydział komunikacji Urzędu Miejskiego zarówno harmonogram, jak i projekty organizacji ruchu na czas robót zostaną podane do wiadomości publicznej.
Z informacji portalu wynika, że prace prowadzone będą z podziałem na kilka etapów i tzw. odcinków roboczych. W przypadku robót na Krakowskiej na dwóch odcinkach wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy z Kóz w stronę centrum Bielska-Białej: od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z wjazdem do Zakładu Gospodarki Odpadami oraz od skrzyżowania z Podgórną do Wapiennej. W przypadku Żywieckiej utrzymany ma zostać ruch dwukierunkowy na całym odcinku z zawężeniem do dwóch pasów ruchu.
Co z synagogą?
Drogowcy rozpoczną prace na wysokości dawnej synagogi w Białej. W trakcie budowy kanalizacji i przebudowy urządzeń uzbrojenia podziemnego na Krakowskiej być może uda się odpowiedzieć na pytania historyków, czy pod grubą warstwą asfaltu znajdują się zgliszcza żydowskiego domu modlitwy, zniszczonego przez wojska hitlerowskie we wrześniu 1939 roku.
Wykonawca zostanie zobowiązany do zachowania szczególne ostrożności w rejonie prac na odcinku od Kazimierza Wielkiego do Łukasińskiego. - W razie odkrycia pozostałości po synagodze zastanowimy się, czy i jak te „pamiątki” wyeksponować - zapewniał w rozmowie z portalem w listopadzie ub. roku dyrektor Waluś. O historii synagogi w Białej szczegółowo pisaliśmy TUTAJ.
Bartłomiej Kawalec
Oceń artykuł:
35 13Dziennikarz portalu bielsko.biala.pl
Komentarze 57
Co one dają oprócz większego zużycia paliwa. hałasu, samochodu?
Wyjątkowo rozbawiło mnie zdanie "Oczyma wyobraźni widzę, jak codziennie jedziesz rowerem do pracy"
Gdyby Pan mnie znał, nie musiałby Pan sobie tego wyobrażać, bo widziałby mnie Pan na jawie, w rzeczywistości, jadącą rowerem. Od dwóch lat rower jest moim podstawowym środkiem transportu, jeżdżę nim okrągły rok, przemieszczam się rowerem wszędzie tam, gdzie muszę załatwić większość codziennych spraw, w tym do pracy. Nie jeżdżę tylko wtedy, gdy pada ulewny deszcz, jest duży mróz lub wieje silny wiatr, np. halny. Z tych dwóch lat uzbierałby się może miesiąc kiedy nie jechałam rowerem.
Porównanie roweru do narkotyku jest trochę niemądre moim zdaniem, choć żartobliwie mogę powiedzieć, że jestem uzależniona od roweru. Jazda rowerem sprawia mi ogromną przyjemność, wręcz frajdę i kiedy nie mogę jeździć, bardzo mi tego brakuje.
Nie zgodzę się z tym, że "budowa ścieżek rowerowych nie spowoduje masowego przesiadania się na rowery".
Nie trzeba sprawdzać statystyk, gołym okiem widać, że w ciągu ostatnich lat liczba rowerzystów wzrosła (sama mieszczę się w tej grupie :-) ) i moim zdaniem wpływa na to właśnie budowa nowych ścieżek rowerowych, których jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu nie było.
To się nie stało nagle i masowo, ale stopniowo.
Proszę spojrzeć jak popularne są rowery miejskie
http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/33590/coraz-trudniej-sie-z-nimi-rozstac
http://www.bielsko.biala.pl/aktualnosci/36078/rekord-bielskiej-wypozyczalni-rowerow
Dużym zainteresowaniem cieszą się Rodzinne Rajdy Rowerowe.
W wolne dni, a nawet czasem popołudniami ścieżki rowerowe są zatłoczone, choćby ta wciąż wyśmiewana wokół lotniska.
Podtrzymuję to co napisałam w poprzednim komentarzu.
Jeśli zostaną stworzone dobre warunki do jazdy rowerem, stopniowo coraz więcej ludzi będzie korzystało z tej możliwości. To się cały czas dzieje
"Jestem przekonana, że gdyby była sieć ścieżek rowerowych z prawdziwego zdarzenia, którą dałoby się swobodnie i bezpiecznie przemieszczać po mieście i okolicy, na pewno więcej ludzi jeździłoby rowerami, nie tylko rekreacyjnie, ale na co dzień."
Oczyma wyobraźni widzę, jak codziennie jedziesz rowerem do pracy.
"Rower stopniowo stawałby się środkiem transportu dla coraz większej liczby ludzi, coraz więcej osób zamiast samochodem jeździłoby rowerem"
Na jakim Ty świecie żyjesz? To tak nie działa niestety. Legalizacja narkotyków nie sprawi, że polecisz do sklepu, kupisz i zaczniesz brać. Tak samo jak budowa ścieżek rowerowych nie spowoduje masowego przesiadania się na rowery.
Jestem przekonana, że gdyby była sieć ścieżek rowerowych z prawdziwego zdarzenia, którą dałoby się swobodnie i bezpiecznie przemieszczać po mieście i okolicy, na pewno więcej ludzi jeździłoby rowerami, nie tylko rekreacyjnie, ale na co dzień. Rower stopniowo stawałby się środkiem transportu dla coraz większej liczby ludzi, coraz więcej osób zamiast samochodem jeździłoby rowerem
Twoja logika powala ... zacznij myśleć sam :)
Mam wrażenie, że w Polsce żaden drogowiec tego nie potrafi.
Powstaje nowa nawierzchnia, która od razu jest nierówna z powodu zapadniętych włazów.
Później to poprawiają, niszcząc przy okazji nowy asfalt, a po kilku miesiącach znowu krzywo.
Klauzula informacyjna ›